2007-06-17, 03:45
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analogsex
Glöm inte att Jockso&crew med sitt Galgen AB höll krogen rent från förortsgangsters och tattarmaffia. Han löste problem på några minuter som Polisen skull gömt i sina papperskvarnar för evigt.

Helt klart en bra poäng som många ovetandes missar. Det handlar i detta fall inte om några hyllningar eller mytifierande av något slag utan enkom om fakta. Hierarkiordningen var tydligare då vilket höll vissa typer på mattan i viss utsträckning.

Exempelvis tog Jokso personligen hand om efterspelet till skottlossningen på Grand Garbo. Lugnt och sansat hämtade han upp folk och pratade ut om händelserna och bad dem upphöra med beteendet gentemot vissa krogar.
Citera
2007-06-17, 04:23
Medlem
obans avatar
Det är tamejfan märkligt detta. Det är som om jag skulle börja idolisera Clark Olofsson eller liknande kräk. Vad är det för fel i huvudet på er egentligen? Nog måste det väl finnas serber som lyckats i samhället att se upp till istället för en parasit till gangster? Sinnesjukt.
Citera
2007-06-17, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugo
Du kan få suga min balkan kurac din nolla,äckliga jävla svenne fitta
våga säga och stå för de orden öga mot öga med en serb,lätt o gömma sig bakom skärmen o snacka skit.

Vem är du ska kalla folk för europas negrer mm jävla skitsnack...
Din mamma till hora är europas största neger kuk älskare (knullar först med första bästa tänker sen)

haha vad bra att du bevisade att han har fel...
Citera
2007-06-17, 05:42
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Det är tamejfan märkligt detta. Det är som om jag skulle börja idolisera Clark Olofsson eller liknande kräk. Vad är det för fel i huvudet på er egentligen? Nog måste det väl finnas serber som lyckats i samhället att se upp till istället för en parasit till gangster? Sinnesjukt.

Det märkliga är att alla dina 8 inlägg enbart består av gnäll utan att tillföra tråden något som helst av värde. Det enda ämnet du vetat något om överhuvudtaget är Uddevallatråden. Uppenbarligen bär du på en massa frustrationer som du behöver få utlopp för genom att kasta skit på folk eller företeelser över Internet som du inte vet något om.

Eftersom det finns folk i tråden som kände honom väl så är det väl inte så konstigt att de även uppskattar honom för hans bra sidor. Om du exempelvis åker till Solvalla och frågar kuskar, tränare, ägare eller det storspelande klientelet på Kongressen i åldersgruppen 40-60 exempelvis så skulle kanske även en ovetandes nollkollare som du lära dig något.

Om du framöver vill erhålla någon som helst trovärdighet och acceptans för dina åsikter så föreslår jag att du tar dig i kragen och slutar spy åt alla håll och kanter så fort du loggar in. Bidra med något istället för just nu är det som en känd politiker sa "du håller på med trams". Har du ingen info att delge så kan du hålla käften!
Citera
2007-06-17, 11:01
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
svammel

Frustration? Vad yrar du om? Min reflektion är helt naturlig då man ser ett gäng muppar sitta och beskriva hur trevlig och fin denna våldsverkare var, samt tillverka hyllningsfilmer och hemsidor i hans ära. Det är djupt tragiskt att ni inte har bättre förebilder även om det förstås är vanligt att många i yngre tonåren ser upp till kriminella.

Sen om du vill läsa mina andra inlägg varsågod, men vill jag ha en recension av dig säger jag till i ett PM. Denna tråd handlar om en gangster, tillika fullblodsidiot, inte om mig.
Citera
2007-06-17, 11:33
Medlem
Tragiskt, det enda Serber eller Juggar är kända för är att vara "gangsters"
hur fan kan man tycka det är coolt? vilka oerhört tragiska människor det verkar vara som sitter här och idoliserar det.

Om det var så ballt att kriga, varför flydde ni ert land? Borde ni inte anses som förrädare när ni sitter i er varma lilla 1:a på 10 kvadrat i Tensta? Och era landsmän blev antingen avrättade, våldtagna, eller bara skjutna i huvudet för dom inte var "liksinnade"?

Igenom denna tråd som bevisar det en hel del vad det är för typ av folk vi pratar om, de som tycker att våld och mord är coolt, och ni frågar varför Sverige blir mera rasistiskt? Varför inte åka hem och mörda lite då?
Citera
2007-06-17, 12:07
Medlem
Yugos avatar
Citat:
Frustration? Vad yrar du om? Min reflektion är helt naturlig då man ser ett gäng muppar sitta och beskriva hur trevlig och fin denna våldsverkare var, samt tillverka hyllningsfilmer och hemsidor i hans ära. Det är djupt tragiskt att ni inte har bättre förebilder även om det förstås är vanligt att många i yngre tonåren ser upp till kriminella.

Sen om du vill läsa mina andra inlägg varsågod, men vill jag ha en recension av dig säger jag till i ett PM. Denna tråd handlar om en gangster, tillika fullblodsidiot, inte om mig.

Orka kommentera inlägg av denna art..tråden har sen länge spårat ut
Även jag var tidigare nyfiken vilka som låg bakom hemsidan o filmen.

Hemsidan som jag sett har inget att göra med hans mörka sidor under hans levnads tid.
Bakom hemsidan ligger 3 tjejer varav 2 är hans döttrar. Är det så svårt att förstå att alla människor har nära o kära?
Vad har de gjort för att få lida? de har gjort hemsidan av saknad o kärlek efter hans hastiga bortgång. Respektera det allt annat vore fel

Ta reda på fakta innan du anklagar eller smutskastar någon, fullblodsidiot?
nämn något som styrker det om du kan....
Citera
2007-06-17, 12:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

Precis, varför skrev du då inte om den personen till att börja med?
Citera
2007-06-17, 12:54
Medlem
obans avatar
Citat:

Hemsidan som jag sett har inget att göra med hans mörka sidor under hans levnads tid.
Bakom hemsidan ligger 3 tjejer varav 2 är hans döttrar. Är det så svårt att förstå att alla människor har nära o kära?
Vad har de gjort för att få lida? de har gjort hemsidan av saknad o kärlek efter hans hastiga bortgång. Respektera det allt annat vore fel

Jaha, nu är man självfallet okänslig när man påpekar vilket jävla kräk mannen var. I och för sig får jag väl medge att jag inte nämnvärt bryr mig om anhörigas sorg i det här fallet i jämförelse med de offer som stått i hans väg. Det är heller inget som bekommer mig. Om du nu var släkt med honom är väl ett öppet forum som detta knappast det rätta att sitta och hylla hans värme och välvilja, med tanke på vad han utsatt detta samhälle för. Respekt är tydligen nåt som bara går åt ett håll i vissa fall.

Att sen denna idoldyrkan av kriminella i vissa kulturer sträcker sig längre bort än flashback är väl något du säkerligen även i fortsättningan väljer att blunda för.

Avslutningsvis håller jag inte alls med om att tråden spårat ur. Den har bara blivit lite mer förankrad i verkligheten.
Citera
2007-06-17, 13:04
Medlem
Pancevs avatar
Absolut inte, har full förståelse för att du anser han vara ett kräk. Men det finns de som inte tycker det av befogade anledningar samt de som gör det av obefogade anledningar (sådana som påpekat anser att kriminella är tuffa).

Personligen är jag rätt neutral, en yrkeskriminell person men med lite stil. Ett relativt bra "kräk" bland "kräken" om man så vill ..
Citera
2007-06-17, 13:06
Bannlyst
Citat:

vad heter sida ?
Citera
2007-06-17, 20:01
Medlem
Yugos avatar
Citat:
Jaha, nu är man självfallet okänslig när man påpekar vilket jävla kräk mannen var. I och för sig får jag väl medge att jag inte nämnvärt bryr mig om anhörigas sorg i det här fallet i jämförelse med de offer som stått i hans väg. Det är heller inget som bekommer mig. Om du nu var släkt med honom är väl ett öppet forum som detta knappast det rätta att sitta och hylla hans värme och välvilja, med tanke på vad han utsatt detta samhälle för. Respekt är tydligen nåt som bara går åt ett håll i vissa fall.

Att sen denna idoldyrkan av kriminella i vissa kulturer sträcker sig längre bort än flashback är väl något du säkerligen även i fortsättningan väljer att blunda för.

Avslutningsvis håller jag inte alls med om att tråden spårat ur. Den har bara blivit lite mer förankrad i verkligheten.

Du är ute o cyklar, sytade på ditt förra inlägg där du spydde gala över att folk gör hemsidor och video's om honom.
Jag undrade precis som du tidigare vilka o varför fick senare reda på via en säker källa att hans döttrar och en tredje kvinna som haft en relation med Jokso låg bakom (hans minnes sida)
http://www.angelfire.com/ok/Jokso/index.html

Tyck och tro vad ni vill om Jokso, en sak är säker de som kände honom eller stötte på han i olika former upplevde honom inte som ryktena o media målat upp honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in