2024-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stugby
Är det någon som vet vilken lokal på Timmermansgatan som "Dalahästen" huserade i? Är det nuvarande "Timmermans 1857"?

Vore tacksam för svar.

Jag undrar också ovan fråga... så många självklara lokaler finns det inte på Timmermansgatan som enl både tråden och nätet ska ha varit gatan där "Dalahästen" låg.
Citera
2024-03-29, 18:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broddbokid
Sist jag såg och sade hej till Jokso var vid Odenplan där han hade ett café som hette Ogo. Jag har alltid uppfattat honom som en reko kille med ideal. Jag fick en stor plansch med honom. Jag ger regeringen rött kort. Unionspartiet. Har fortfarande kvar den i källaren nånstans tror jag.

Men hette inte hans fik Tsar? Kan iofs varit ett OGO-café innan, gubben Olsson vände sig väl i graven i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ganska säkert inte eller så dolde han det bra. En charmerande person som jag stötte på ett flertal gånger på Valla/Kongressen och visste inte då vem han verkligen var.

Har bara andrahandsinfo från polare och det var dessutom länge sen nu men var någon där så fyll gärna på med mer info.

Hur som så det jag hörde så var det en dörrkille från Cafét (F) som såg en krumelur sticka ner en annan vid Norra bantorget och med hjälp av F så åtalades knivmannen. Under rättegången så kom krumelurens polare dit för att brösta upp sig, men det de inte hade räknat med var att det satt x antal andra dörrkillar där för att stötta F, däribland Jokso.
Citera
2024-12-31, 22:06
Medlem
Skarparattarns avatar
En släkting till mig stod i kassan när skotten avlossades ingen trevlig syn tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in