2023-08-01, 09:00
Medlem
Yayois avatar
Trollfabriksvibbar. 🤡

Problemen med podden är flera. Sammanfattar några av dem:

- Det användare Run3 är inne på i svaret till mig lite högre upp dvs den stereotypa bilden av användare på forumet. Den bilden uppfattas som kränkande av vissa men ger också en något falsk bild av verkligheten. Plattformen är mångfacetterad även om de dominerande politiska narrativen är relativt ensidiga. Flashback är förvisso en sorts kloak, men en mycket mer komplicerad kloak än vad FF och många andra påskiner.

- Att man riskerar att trampa på vissa enskilda som inte vill lyftas fram och bli humor i podden av olika skäl. Jag anser iofs att man i det stora hela får finna sig i att bli citerad när man skriver i öppna kanaler. Men det bör ju enligt min mening ske inom ramen för vissa gränser som det då ankommer på poddägaren att upprätthålla, för att inte framstå som just en skithög som skadar andra. Att sätta ljus på och göra sig lustig över det någon kanske skrivit om sig själv och sitt liv i affekt och tjäna pengar på det är ju rätt lågt.

- Att podden har legitimerat de dominerande politiska narrativen på Flashback. Implicit genom att ha en okritisk attityd till forumet. Explicit genom att de ibland ju till och med har sjungit med eller själva tagit upp och fallit in saker. Medias tystnad eller okritiska hyllning och kreddande av FF tar sedan den legitimeringen ett steg längre.

- Att de belönat (uppmärksamhetssökande) användare som är inblandade i näthat och trakasserier riktade mot andra användare. Att underblåsa mobbares aktivitet kan innebära att man äventyrar andras säkerhet eller möjligheter att vara på nätet. Samma gäller om man sätter för mycket direkt ljus på förföljda individer som inte vill det av säkerhetsskäl eller rädsla.
Senast redigerad av Yayoi 2023-08-01 kl. 09:07.
Citera
2023-08-02, 17:22
Medlem
L3nn4rts avatar
Är det roligt bara för att vissa i forumet blir citerade?

Har gett podden ett par avsnitt och tycker det är bögtråkigt.
I brist på annat att se, så drog jag igång nån show de hade gjort som ligger ute på SVT Play och det var ju något av det sämsta jag skådat. Var tvungen att stänga av för jag skämdes ihjäl mig. Jag har skitsvårt för människor som tror de är roliga fast de är lika gråtråkiga som en hink sperma i en bukkakerulle.
Citera
2023-08-02, 17:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Såg precis showen på svtplay, glad att jag inte såg den live som jag var sugen på ett tag. Nu har jag inte heller lyssnat på de senaste avsnitten heller. Men var skrikig och framkrystad i sin humor.

För lite inlägg från användare , återigen är det mia som är roligast och kan leverera verkar det som. Man hade ju hoppats att de hade snackat mer om olika trådar än om sig själva istället .

visst förstår att tråden utgår ifrån denna tråd , men blir snabbt tjatigt och upprepande i en show.

edit kanske svt som också klippt sönder showen så att det roligaste har försvunnit.
Blev väldigt besviken på showen, gav extremt dåligt intryck av flashback vilken förmodligen var syftet med urval och klippning.
Det som skulle föreställa humor var ju i stort sett bara under bältethumor.

Gillar podden men är glad att jag inte gick på deras show.
Citera
2023-08-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Blev väldigt besviken på showen, gav extremt dåligt intryck av flashback vilken förmodligen var syftet med urval och klippning.
Det som skulle föreställa humor var ju i stort sett bara under bältethumor.

Gillar podden men är glad att jag inte gick på deras show.

Har bara lyssnat nått enstaka poddavsnitt och det var bara tråkigt, men kom nyss in och skulle käka frukost och då tittade frugan på liveshowen, och fy fan vad dåligt det var. Nån sång om olika synonymer för röven av nån som inte kan sjunga, knulldockor, mycket gapande om fittor och horor, tramsiga tillgjorda uttal och miner...

Kändes dagisnivå över det hela, (speciellt på slutet) hur kan man tycka det att det är roligt som vuxen tänkande människa?

Men kanske jag som är för gammal för den typen av "humor"
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-08-05 kl. 10:25.
Citera
2023-08-06, 19:47
Medlem
56ks avatar
Jag har lyssnat ytterst lite på podden och är inte särskilt engagerad i varken personerna bakom podden eller podden i sig.
När jag fick höra om föreställningen så tänkte jag att jag får väl se vad folk hetsar över.

De bjuder på sig själv och det är väl helt okej, jag kan klara mig utan alla sångnummer men jag antar att det är utfyllnad. Det var väl lite småkul när de gjorde parodi på ett par användare.

Jag varken hatar eller älskar dem och enda anledningen varför jag skriver det här är för att det handlar om flashback och att jag har varit medlem väldigt länge.
Citera
2023-08-06, 23:02
Medlem
Jag såg showen på SVT play. Det kan vara det sämsta som producerats. Jag erkänner att jag gärna lyssnar på podden och tycker det är kul. Men det funkar ju inte alls i TV-format. Jag har svårt att tro att jag uppskattat det på plats i salongen heller för det var ju oerhört segt och tyvärr ofta poänglöst. Det var den bästa reklamen de kunde göra för att jag inte skulle gå på show med dem om de skulle sätta upp ytterligare en
Citera
2023-08-08, 20:49
Medlem
Antedeluvians avatar
Fantastiskt att koppla av efter en hård dag med att smila med mia!

Roligaste avsnitten är de där alla tre tycker det är så kul så att de gapflabbar genom avsnittet!
Citera
2023-08-08, 21:41
Medlem
Men för helvete, när kommer det ett nytt avsnitt?!

De sa att de skulle ta semester i tre veckor, nu har det gått fem veckor sedan förra avsnittet!!!

Jag gick in i Spotify i gott mod idag, förväntansfull på att de skulle prata om jobbångest efter semestern eller något annat kul men nä, ingenting!

Nog för att de får ta semester men 5 veckor är fan i överkant, någon jävla måtta får det vara!
Citera
2023-08-09, 15:43
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Men för helvete, när kommer det ett nytt avsnitt?!

De sa att de skulle ta semester i tre veckor, nu har det gått fem veckor sedan förra avsnittet!!!

Jag gick in i Spotify i gott mod idag, förväntansfull på att de skulle prata om jobbångest efter semestern eller något annat kul men nä, ingenting!

Nog för att de får ta semester men 5 veckor är fan i överkant, någon jävla måtta får det vara!
Håller med, jag förväntade mig också ett avsnitt igår. Vad de sade innan uppehållet var att de skulle ha ”industrisemester” hur länge tror kulturarbetare i Majorna att arbetarklassen har ledigt egentligen?
Citera
2023-08-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Håller med, jag förväntade mig också ett avsnitt igår. Vad de sade innan uppehållet var att de skulle ha ”industrisemester” hur länge tror kulturarbetare i Majorna att arbetarklassen har ledigt egentligen?
Ja, alltså inte ens öfre arbetarklass fläskar på med en sex veckors semester!

Vad blir det härnäst? Att tjejerna börjar sippra dyra drinkar på Östermalm med Bianca Ingrosso efter att ha köpt varsin Gucci-väska?
Citera
2023-08-10, 10:33
Medlem
Helt sjukt hur dom myglar sig in överallt. Var på Göteborgs stadsmuseum. På en videoskärm går en loop med videofilmer från Göteborg. Hinner precis se en sekund med tanterna och texten "Flashback Forever lagar gubbelisas gryta" innan nästa film rullar igång. Jag stannar naturligtvis inte och väntar på tanternas film utan konstaterar bara att nu finns dom här också.
Citera
2023-08-10, 10:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Kulturarbetare i Majorna har väl 52 veckors semester/år? Då upplever man väl att man är värsta gruvarbetaren i Sovjet när man bara får njuta av 5-6 veckors ledighet. Gällande nästa avsnitt så är jag 95% säker på att de sagt ett datum. Kanske 14 Augusti? Orkar inte leta upp det, men de var inte så svävande att de bara sa x antal veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in