Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
"
Mn som hatar kvinnor r lite min mlgrupp" - redan lite kr
Ska jag ge ett rd till dessa tjejer s r det detta: man mste kunna skmta och driva med sin publik (vilket jag tycker de lyckas med i frsta avsnittet!).
Men! Knner man att man har mest "Svrjevnner" som publik s mste man givetvis kunna skmta med dom, men det r ocks viktigt att man befinner sig p samma niv som dom. Annars kan det uppfattas som lite von oben.
Det r det dr med horisontella vs vertikala relationer i livet.
IMHO, givetvis.
Flashback r lngt mycket mer n bara en sajt fr heilande nazister. Knner du dig trffad och krnkt av ngot du hrt i podden?
Sedan r det inget i podden som sger att den skulle vara
fr Flashbackare, utan det r en podd
om Flashback. Man kan lyssna p podden och lta sig underhllas av trdarna som behandlas utan att sjlv identifiera sig som s.k. "Svrjevn".
Sedan vet jag inte varfr du sger att "s mste man givetvis kunna skmta med dom, men det r ocks viktigt att man befinner sig p samma niv som dom." Nazisterna som lyssnar och knner sig krnkta fr vl skylla sig sjlva i sdana fall. Bara fr att det hypotetiskt skulle vara mnga nazister som lyssnar s ska ju inte podcast-skaparna knna sig tvungna att ndra p sitt innehll fr att vara dem till lags.
Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Podden knns s hr lngt helt ok, men nog kan de gras betydligt bttre.
Jag fr svrt att slppa tanken p varfr man egentligen gr podden...
Har lyssnat p de 3 avsnitten och tycker nog att de sista r det bsta s hr lngt. De knns mest rligt p nt stt. Man lser och pratar om mnen, inlgg och anvndare p ett trevligare stt n i de tv frsta avsnitten.
Tycker dom ltit vldigt sarkastiska och nedltande tidigare.
Finns ju mnga roliga och konstiga trdar som bde kan va tragiska och komiska men hoppas man ven kommer att prata om de mer serisa mnen som finns.
Det ska vl va en komisk podd men s lnge man bara lgger fram snt som r roligt och konstigt
ger man en fel bild av vad Flashback verkligen r (vilket man kanske skiter i?).
Dom nmner att ven polisen kollar Flashback men r d snabba med att nmna ngot inlgg dr ngon ger tips om sitt eget brott. Det finns ju faktiskt tillfllen d man faktiskt lser brott, hjlper mnniskor mm.
Flashback r ju inte bara ett oserist forum fullt av idioter vilket de just nu mest mlas upp som.
Podden Flashbang r ju annars rejlt mycket bttre, dr man speglar Flashback mer rakt och rligt blandat med humor.
https://poddtoppen.se/podcast/963590105/flashbang
Varfr man gr podden? Vad spelar det fr roll? Knns lite hgtravande att analysera och bryta ner vad den hemliga agendan r. De kanske tycker att det r underhllande att podda. De kanske har som syfte att tjna pengar. De kanske gillar Flashback. Frmodligen r det en kombination av flera anledningar. Vet inte vad fr skillnad det skulle gra att exakt veta vad deras motiv r...
Flashback Forever r uppenbarligen en humorpodd. Gillar du inte sarkastisk humor s r det kanske inte en podd fr dig. Lter som att du knner dig trffad och krnkt, och att du saknar viss sjlvdistans till Flashback. Det r bara ett forum. Du behver inte ta det s hrt och personligt nr ngon skojar om skiten. Vem bestmmer vad som r rtt och "fel bild av vad Flashback verkligen r."
Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Jvlar s verraskad jag blev! Podden r ovntat underhllande.
Nu har jag frn brjan inga direkta aversioner mot Knyckare, men jag hade nd vntat mig ngot lite mer hnfullt. Istllet satt jag med ett litet leende p lpparna tredje avsnittet igenom.
Synd bara att det inte var Knyckares lppar jag satt p 
Varfr r hennes lppar ngot att sitta p?
Citat:
Ursprungligen postat av
slimmbo
Fast problemet r att flashbang r kassa p humorbiten om man jmfr med Flashback forever.
Flashbang tar nog flashback fr fr stort allvar fr att kunna gra ngot underhllande med det.
FF (Flashback forever) r min nya favoritpodd fr tillfllet.
Helt olika ton i dessa tv poddar ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
LordOfTheIdiots
Om de nmner ngra av mina goda FB-grnignar fr ni grna ge mig en rapport.
Varfr skulle de?
Citat:
Ursprungligen postat av
AnOldBeginning
Trodde den hade lagt ner. Men r tv avsnitt eller 1 timme fr att ta igen 1 rs lucka. S finns ju minst sagt utrymme och inlgg nog fr en pod till.
Dels tomrum p.g.a. att Flashbang r dd bortsett frn ngra hgst sporadiska avsnitt. Dels ocks fr att Flashback Forever har en helt annan ton.
r vl bara kul att fler poddar och delar med sig av avsnitten. Man r ju inte tvungen att lyssna p ngon podd...