2020-02-13, 11:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Lyssnat i en halvtimme p frsta avsnittet - kul att lyssna p! Jag r positivt verraskad, klart bttre n dligt...
Citera
2020-02-13, 22:03
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Helt otroligt. Hr har man gtt runt och bevarat en hemlighet i en himla massa r, bara fr att f den rjd inom loppet av minuter nr dessa poddmakare stter tnderna i en.

Jag kan lika grna bekrfta med detsamma, ja jag ligger med hstar.

Kul podd, om jag slipper omnmnas fortsttningsvis kommer det att vara extra kul att lyssna, men det kommer jag nog gra oavsett.
Citera
2020-02-13, 22:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
"Mn som hatar kvinnor r lite min mlgrupp" - redan lite kr

Ska jag ge ett rd till dessa tjejer s r det detta: man mste kunna skmta och driva med sin publik (vilket jag tycker de lyckas med i frsta avsnittet!). Men! Knner man att man har mest "Svrjevnner" som publik s mste man givetvis kunna skmta med dom, men det r ocks viktigt att man befinner sig p samma niv som dom. Annars kan det uppfattas som lite von oben.

Det r det dr med horisontella vs vertikala relationer i livet.

IMHO, givetvis.
Flashback r lngt mycket mer n bara en sajt fr heilande nazister. Knner du dig trffad och krnkt av ngot du hrt i podden?

Sedan r det inget i podden som sger att den skulle vara fr Flashbackare, utan det r en podd om Flashback. Man kan lyssna p podden och lta sig underhllas av trdarna som behandlas utan att sjlv identifiera sig som s.k. "Svrjevn".

Sedan vet jag inte varfr du sger att "s mste man givetvis kunna skmta med dom, men det r ocks viktigt att man befinner sig p samma niv som dom." Nazisterna som lyssnar och knner sig krnkta fr vl skylla sig sjlva i sdana fall. Bara fr att det hypotetiskt skulle vara mnga nazister som lyssnar s ska ju inte podcast-skaparna knna sig tvungna att ndra p sitt innehll fr att vara dem till lags.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Podden knns s hr lngt helt ok, men nog kan de gras betydligt bttre.
Jag fr svrt att slppa tanken p varfr man egentligen gr podden...

Har lyssnat p de 3 avsnitten och tycker nog att de sista r det bsta s hr lngt. De knns mest rligt p nt stt. Man lser och pratar om mnen, inlgg och anvndare p ett trevligare stt n i de tv frsta avsnitten.
Tycker dom ltit vldigt sarkastiska och nedltande tidigare.
Finns ju mnga roliga och konstiga trdar som bde kan va tragiska och komiska men hoppas man ven kommer att prata om de mer serisa mnen som finns.
Det ska vl va en komisk podd men s lnge man bara lgger fram snt som r roligt och konstigt ger man en fel bild av vad Flashback verkligen r (vilket man kanske skiter i?).
Dom nmner att ven polisen kollar Flashback men r d snabba med att nmna ngot inlgg dr ngon ger tips om sitt eget brott. Det finns ju faktiskt tillfllen d man faktiskt lser brott, hjlper mnniskor mm. Flashback r ju inte bara ett oserist forum fullt av idioter vilket de just nu mest mlas upp som.

Podden Flashbang r ju annars rejlt mycket bttre, dr man speglar Flashback mer rakt och rligt blandat med humor.
https://poddtoppen.se/podcast/963590105/flashbang
Varfr man gr podden? Vad spelar det fr roll? Knns lite hgtravande att analysera och bryta ner vad den hemliga agendan r. De kanske tycker att det r underhllande att podda. De kanske har som syfte att tjna pengar. De kanske gillar Flashback. Frmodligen r det en kombination av flera anledningar. Vet inte vad fr skillnad det skulle gra att exakt veta vad deras motiv r...

Flashback Forever r uppenbarligen en humorpodd. Gillar du inte sarkastisk humor s r det kanske inte en podd fr dig. Lter som att du knner dig trffad och krnkt, och att du saknar viss sjlvdistans till Flashback. Det r bara ett forum. Du behver inte ta det s hrt och personligt nr ngon skojar om skiten. Vem bestmmer vad som r rtt och "fel bild av vad Flashback verkligen r."

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jvlar s verraskad jag blev! Podden r ovntat underhllande.

Nu har jag frn brjan inga direkta aversioner mot Knyckare, men jag hade nd vntat mig ngot lite mer hnfullt. Istllet satt jag med ett litet leende p lpparna tredje avsnittet igenom. Synd bara att det inte var Knyckares lppar jag satt p
Varfr r hennes lppar ngot att sitta p?

Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
Fast problemet r att flashbang r kassa p humorbiten om man jmfr med Flashback forever.
Flashbang tar nog flashback fr fr stort allvar fr att kunna gra ngot underhllande med det.

FF (Flashback forever) r min nya favoritpodd fr tillfllet.
Helt olika ton i dessa tv poddar ja.

Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Om de nmner ngra av mina goda FB-grnignar fr ni grna ge mig en rapport.
Varfr skulle de?

Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Trodde den hade lagt ner. Men r tv avsnitt eller 1 timme fr att ta igen 1 rs lucka. S finns ju minst sagt utrymme och inlgg nog fr en pod till.
Dels tomrum p.g.a. att Flashbang r dd bortsett frn ngra hgst sporadiska avsnitt. Dels ocks fr att Flashback Forever har en helt annan ton.

r vl bara kul att fler poddar och delar med sig av avsnitten. Man r ju inte tvungen att lyssna p ngon podd...
Senast redigerad av Run3 2020-02-13 kl. 22:44.
Citera
2020-02-14, 11:16
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varfr man gr podden? Vad spelar det fr roll? Knns lite hgtravande att analysera och bryta ner vad den hemliga agendan r. De kanske tycker att det r underhllande att podda. De kanske har som syfte att tjna pengar. De kanske gillar Flashback. Frmodligen r det en kombination av flera anledningar. Vet inte vad fr skillnad det skulle gra att exakt veta vad deras motiv r...

Flashback Forever r uppenbarligen en humorpodd. Gillar du inte sarkastisk humor s r det kanske inte en podd fr dig. Lter som att du knner dig trffad och krnkt, och att du saknar viss sjlvdistans till Flashback. Det r bara ett forum. Du behver inte ta det s hrt och personligt nr ngon skojar om skiten. Vem bestmmer vad som r rtt och "fel bild av vad Flashback verkligen r."
Det r vl klart att det skulle vara av intresse OM det fanns en agenda eller baktanke med podden, likvl nt annat nytt som kommer ut i media. Men ja sger inte att de mste vara s.
Det kan va som du sger, att dom bara hittat en vg att tjna pengar, att dom gillar att podda och att dom gillar Flashback. I alla fall en av dom har ju haft koll p Flashback under lng tid medan dom andra tv skapat konton nu om ja frsttt det rtt.

Jag frstr att det ska vara en humorpodd men de hindrar vl inte att dom d och d kan dra lite mer om vad Flashback verkligen r, utver alla roliga, konstiga och rasistiska trdar, inlgg och anvndare. Strsta delen av Flashback r ju faktiskt seris.
Jag tar inget personligt utan analyserade bara sttet dom pratade p i de frsta avsnitten. Som jag skrev s tycker ja att det var bttre redan i avsnitt 3.
Du sger sjlv att "Flashback r lngt mycket mer n bara en sajt fr heilande nazister." och de r just vad jag hoppas att man ocks kommer att f fram d bilden av mnga ser Flashback som nt oserist. Sen finns det massor av trdar att skratta t ocks s klart och de ska dom ju anvnda sig av r det r en humorpodd.

Jag hoppas podden kommer att bli bttre och bttre med varje avsnitt.
Citera
2020-02-14, 13:50
Medlem
tepss avatar
Vldigt underhllande podd.
Fick tipset av en vninna.
Frvntade mig massa trams men det var ju sjukt underhllande.
Brudar kan ha humor, wow.

Edit: Mste bara sga att sttet ni sger meme p gr ont i sjlen p mig.
Citera
2020-02-14, 21:36
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Gr igenom en hel trd om carbonara och frstod aldrig att det ska vara pecorino i. Det blir icke- godknt
Citera
2020-02-15, 01:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Flashback r lngt mycket mer n bara en sajt fr heilande nazister. Knner du dig trffad och krnkt av ngot du hrt i podden?

Sedan r det inget i podden som sger att den skulle vara fr Flashbackare, utan det r en podd om Flashback. Man kan lyssna p podden och lta sig underhllas av trdarna som behandlas utan att sjlv identifiera sig som s.k. "Svrjevn".

Sedan vet jag inte varfr du sger att "s mste man givetvis kunna skmta med dom, men det r ocks viktigt att man befinner sig p samma niv som dom." Nazisterna som lyssnar och knner sig krnkta fr vl skylla sig sjlva i sdana fall. Bara fr att det hypotetiskt skulle vara mnga nazister som lyssnar s ska ju inte podcast-skaparna knna sig tvungna att ndra p sitt innehll fr att vara dem till lags.

Oj d! Nu blir vi vldigt meta hr - min pong r vl att det r vldigt ltt att stta sig p en niv dr Flashback ses som avloppet och man r minsann inte en del av avloppet. Det r ungefr den hllningen mainstreammedia brukar ha - s nr man hr att ngon som Emma Knyckare, ngorlunda erknd av mainstream, gr en podd om Flashback s frvntar man sig en von oben-attityd, vilket jag r glad inte finns dr d den ltt blir vldigt trttsam.

Sedan s fr dina analyser av moralhora (!) st fr dig sjlv.
Citera
2020-02-15, 14:10
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Varfr skulle de?
Vem vet?
Citera
2020-02-15, 16:02
Medlem
moralhoras avatar
Okej, lyssnar p avsnitt tv nu och de knner ungefr samma positiva knsla till Frida Boisen som jag gr.

STOPPA SKOTTEN NU I FRORTERNA!
Citera
2020-02-15, 18:14
Medlem
9797s avatar
Frvnansvrt underhllande. Slutade lyssna p P3 lngt innan Knyckare blev ngon slags husgud dr s vet inte mycket om henne. Har dock frsttt att hon r illa omtyckt hr och det klart, sker man aktivt anstllning p SR och dessutom p P3 har man ngot fel i huvudet.

Knde heller inte till den dr Ina Lundstrm men lste en krnika hon skrivit i GP hromdagen om SAS debaclet. En frsiktig och intetsgande historia men hon verkar ju iaf inte helt bakom fltet, men inte heller ngot intellektuellt eller litterrt orakel. Inte fr att man mste vara det fr att diskutera Flashbacktrdar.

Med undantag frn Frdomspodden s finns det vl ungefr noll underhllande poddar p svenska s hoppas det kan bli ngot bra av den hr. Kommer fortstta lyssna!
Citera
2020-02-17, 10:39
Medlem
Angende senaste avsnittet, biten om denna trden. Sg "Ina Lundstrm tar den i 2:an", visste frn avsnitt 1 att det var Emma - och skrockade lite. S helt obemrkt gick den inte frbi Knyckare.
Citera
2020-02-18, 10:59
Moderator
Carlboms avatar
Lyssnat idag p morgonen och gillar podden skarpt. Hela humorbiten r upphngd p hur tjejerna lser upp inlggen och de lyckas riktigt bra! Stt ngon annan dr som ska gra samma sak och det skulle lika grna kunnat bli den smsta pod nnsin.

Poden har ter vckt mitt intresse fr att grva runt bland gamla klassiska trdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in