2020-02-11, 21:07
Medlem
Run3s avatar
Borde man känna till dessa brudar? Aldrig hört talas om dem.
Citera
2020-02-11, 21:10
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelkerD
Ändå inte helt olidligt att lyssna på. Ser fram mot när Knyckare (är hon nazist?) läser högt ur Bobbytråden, I&I och lyfter fram flashbacks kompromissalösa yttrandefrihetsdiskussioner.
Varför tror du det? Ina känns väl mest nazist-kompatibel i trion, efter att ha lyssnat några minuter.
Citera
2020-02-11, 21:11
Bannlyst
Gör en grej om Lennart Bladh!
Citera
2020-02-11, 22:36
Medlem
Run3s avatar
Har lyssnat på avsnitt 3 nu. Tycker det var överlag bra, underhållande och informativt! Gud välsigne dessa kvinnor. Amen.

Men om jag ska framföra någon kritik. Tycker att det blev lite långt med segmentet då de läste en tråd om att kapa av ens ben och om ångest för att händerna var för små. Visst, lite smålustigt, men inte så roligt att riffa på det så länge när det är uppenbart trams.

Tycker då att det var mer underhållande när de pratade om NoFap-tråden, eftersom att det var roligt formulerade inlägg med seriositet bakom.

Också intressant att judarna skulle ligga bakom corona-viruset, som framkom i ett av segmenten. Hoppas att de fortsätter läsa på om aktuella ämnen som diskuteras på Flashback, så att de kan bjuda på en vinkel och ett perspektiv som man annars inte får i den vanliga pressen.
Citera
2020-02-12, 11:35
Medlem
moralhoras avatar
"Män som hatar kvinnor är lite min målgrupp" - redan lite kär

Ska jag ge ett råd till dessa tjejer så är det detta: man måste kunna skämta och driva med sin publik (vilket jag tycker de lyckas med i första avsnittet!). Men! Känner man att man har mest "Svärjevänner" som publik så måste man givetvis kunna skämta med dom, men det är också viktigt att man befinner sig på samma nivå som dom. Annars kan det uppfattas som lite von oben.

Det är det där med horisontella vs vertikala relationer i livet.

IMHO, givetvis.
Senast redigerad av moralhora 2020-02-12 kl. 11:41.
Citera
2020-02-12, 14:51
Medlem
aina08s avatar
Podden känns så här långt helt ok, men nog kan de göras betydligt bättre.
Jag får svårt att släppa tanken på varför man egentligen gör podden...

Har lyssnat på de 3 avsnitten och tycker nog att de sista är det bästa så här långt. De känns mest ärligt på nåt sätt. Man läser och pratar om ämnen, inlägg och användare på ett trevligare sätt än i de två första avsnitten.
Tycker dom låtit väldigt sarkastiska och nedlåtande tidigare.
Finns ju många roliga och konstiga trådar som både kan va tragiska och komiska men hoppas man även kommer att prata om de mer seriösa ämnen som finns.
Det ska väl va en komisk podd men så länge man bara lägger fram sånt som är roligt och konstigt ger man en fel bild av vad Flashback verkligen är (vilket man kanske skiter i?).
Dom nämner att även polisen kollar Flashback men är då snabba med att nämna något inlägg där någon ger tips om sitt eget brott. Det finns ju faktiskt tillfällen då man faktiskt löser brott, hjälper människor mm. Flashback är ju inte bara ett oseriöst forum fullt av idioter vilket de just nu mest målas upp som.

Podden Flashbang är ju annars rejält mycket bättre, där man speglar Flashback mer rakt och ärligt blandat med humor.
https://poddtoppen.se/podcast/963590105/flashbang
Citera
2020-02-12, 16:56
Moderator
Humbugs avatar
Jävlar så överraskad jag blev! Podden är oväntat underhållande.

Nu har jag från början inga direkta aversioner mot Knyckare, men jag hade ändå väntat mig något lite mer hånfullt. Istället satt jag med ett litet leende på läpparna tredje avsnittet igenom. Synd bara att det inte var Knyckares läppar jag satt på
Senast redigerad av Humbug 2020-02-12 kl. 17:01.
Citera
2020-02-12, 17:10
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Podden Flashbang är ju annars rejält mycket bättre, där man speglar Flashback mer rakt och ärligt blandat med humor.

Fast problemet är att flashbang är kassa på humorbiten om man jämför med Flashback forever.
Flashbang tar nog flashback för för stort allvar för att kunna göra något underhållande med det.

FF (Flashback forever) är min nya favoritpodd för tillfället.
Citera
2020-02-12, 17:26
Medlem
moralhoras avatar
Jag gillar hur de kommer fram till hur handbags at dawn hände i carbonara-tråden.

Detta är väldigt viktigt.
Citera
2020-02-12, 18:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jo, men jag tycker podden är rätt underhållande.

Gillar hur dom tar upp inlägg som är litet lagom absurda/kufiska/tvärtemot/oanständiga, spånar utifrån det och läser upp svarsinlägg. Get både ett och annat skratt och tid för eftertanke.

Bra att de inte delar ut några pekpinnar eller moralföreläsningar. Då tvingas man tänka efter. Och inläggen talar oftast rätt bra för sig själva.
Citera
2020-02-12, 21:02
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Om de nämner några av mina goda FB-gärnignar får ni gärna ge mig en rapport.
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-02-12 kl. 21:09.
Citera
2020-02-12, 23:57
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Bra skit

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Trodde den hade lagt ner. Men är två avsnitt eller 1 timme för att ta igen 1 års lucka. Så finns ju minst sagt utrymme och inlägg nog för en pod till.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-02-13 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in