2020-04-17, 14:17
Medlem
Oj.

Vad otroligt patetisk denna tråden har blivit sista 100 inläggen. Lite oväntat.

Avsnittet med Roffe Ruff var för övrigt väldigt bra. Aldrig hört talas om honom, men fick bli att slå på ett par låtar efteråt.
Tyckte de lyckades knyta in Flashback mer än att bara bruka det som en segway.
Citera
2020-04-17, 15:02
Medlem
FedupFlorences avatar
Haha. Vykort till podden skickat till Red Lion

Frågan är om man kan bli mer stammis. Jag får ta mig dit tids nog. Vykort är kul.

THE RED LION
MARIAGATAN 11,
414 71 GÖTEBORG
Citera
2020-04-17, 16:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Frågan är om man kan bli mer stammis. Jag får ta mig dit tids nog. Vykort är kul.

THE RED LION
MARIAGATAN 11,
414 71 GÖTEBORG
Vad ska du dit och göra? Skaka tass med Scroll-Mia?
Citera
2020-04-17, 16:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad ska du dit och göra? Skaka tass med Scroll-Mia?

Det är ju sånt man kan göra när man är i närheten. Har inte begripit om det bara är Ina som hänger på Red Lion men jag har börjat gilla henne (är f.ö. på Red Lion kanske en gång om året.) Ina är kul, bra och snäll. Hade gärna pratat en stund. Om inte om FB så om kvarteret Belsebub, trams, musik eller politik.

Hur många är roliga, bra och snälla? Det dräller inte av dom även om det är.högre odds i Majorna.
Citera
2020-04-17, 22:23
Medlem
OleYellers avatar
Kul med Roffe Ruff även om sammanhanget är lite lätt skarvat. Men.. Kan man få med honom så är det ens plikt att ha med honom. Så är det. Roffe är äkta.

Ser att det klagas på introt. Det är ett asnice intro!
Citera
2020-04-17, 22:51
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det är ju sånt man kan göra när man är i närheten. Har inte begripit om det bara är Ina som hänger på Red Lion men jag har börjat gilla henne (är f.ö. på Red Lion kanske en gång om året.) Ina är kul, bra och snäll. Hade gärna pratat en stund. Om inte om FB så om kvarteret Belsebub, trams, musik eller politik.

Hur många är roliga, bra och snälla? Det dräller inte av dom även om det är.högre odds i Majorna.
Ge det ett försök! Men kanske är svårt att tajma in när de är där. De kanske inte besöker stället så ofta, så oddsen att man stöter på Ina & Co kanske inte är så bra. Lite segt är det ju att gå förbi varje kväll i hopp om att någon gång se någon av dem. Eller hur ser din plan ut? Lycka till hurusom
Citera
2020-04-17, 23:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Man lyssnar ju inte på tönt- och knullmusik hela tiden, är du bög eller?
Jag skulle gärna vilja höra poddtjejernas intryck av "Fjärde riket" och "Stöveltramp" av Pluton Svea.
Den lite lugnare men svängigare versionen av Stöveltramp är den bästa:
https://archive.org/details/PlutonSv...töveltramp.mp3
(Låt nr 15)

Sen har vi "Fjärde riket", en ösig liten pärla:
https://archive.org/details/PlutonSv...ärde+Riket.mp3
(låt nr 7)

Björn S akustiska cover av "Drömmen om lyktstolparna" var fantastisk. Texten fångar verkligen känslan av ilskan över politikernas svek mot sitt egna folk. Tyvärr blev hans kanal bannad på Youtube.
Freke har gjort en sämre akustisk version hemma i sitt kök:
https://youtu.be/yVfbDvlVsoQ

Sen måste jag hålla med om att den mesta "vitmaktmusiken" är brötig och dålig, men det finns faktiskt en del guldkorn, både musikaliskt och textmässigt. Jag tycker att man på många låtar kunde sakta ner tempot, dra ner disten och sjunga med renare röst. Finns många bra texter och svängiga refränger som kunde bli bättre av det. Därför gillar jag ofta akustiska versioner bättre.

Sen är den verkligt revolutionär och rebellisk, vänstermusik blir sällan censurerad och borttagen. Där kan man snacka om att "tysta röster" som vänstern hela tiden projicerar om.
Det finns fler exempel jag velat ta här, men de var alla borttagna från YouTube. Det faktum att jag fått länka till archive.org säger väl allt.

Miss Li eller artister som är med i "Så mycket bättre" är knappast några ilskna rebeller eller mot systemet på något sätt.

Jag tycker generellt att de borde gå utanför sin komfortzon lite mer i podden.
Visst hade det varit fint om de kunde recensera vit makt-musik i Flashback Forever. Men jag tror damerna är för PK för att våga sig på det. Sedan är det tveksamt om de ens skulle göra musiken rättvisa, något säger mig att de bara skulle tramsa och inte ta in budskapet.
Citera
2020-04-18, 16:50
Medlem
kofotskentas avatar
Jag har lyssnat på fler avsnitt nu och jag måste säga att det är ändå rätt bra.
Citera
2020-04-18, 17:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ge det ett försök! Men kanske är svårt att tajma in när de är där. De kanske inte besöker stället så ofta, så oddsen att man stöter på Ina & Co kanske inte är så bra. Lite segt är det ju att gå förbi varje kväll i hopp om att någon gång se någon av dem. Eller hur ser din plan ut? Lycka till hurusom

Nej, ärligt talat lär det nog dröja innan jag själv går dit. Tar sån social distans att krogen är utesluten. Och Red Lion ser jag som ett vinterställe. De har uteservering men det är mysigare inne. Men ser jag Ina på byn säger jag nog Hej om jag är på humör.

Edit: ber om urschäkt för snéspåret.
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-04-18 kl. 18:14.
Citera
2020-04-19, 14:21
Medlem
Citat:

THE RED LION
MARIAGATAN 11,
414 71 GÖTEBORG

Rekommenderar stället! Billig öl. Blev kanonfull där e
Citera
2020-04-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Rent spontant känner jag nej, och det beror bara på att ja tror det kommer bli massa feministiskt dravel. But prove me gärna wrong.

Jag har lyssnat på ett par avsnitt nu och tycker faktiskt att den är jävligt bra, ge den en chans
Citera
2020-04-19, 17:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Jag har lyssnat på ett par avsnitt nu och tycker faktiskt att den är jävligt bra, ge den en chans

Okej då ska jag ge det en chans. Nått speciellt avsnitt som är bra och kan få mig "hocked" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in