Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-03, 22:19
Medlem
Idumeas avatar
Humbug och Knyckare, vilken kärlekshistoria! Hoppas på fanfics.
Citera
2020-12-03, 22:51
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Avsnittet från konsthallen och samtalet med Humbug var väldigt starka båda två! Är glad för att jag köpte en kalender och tycker att det är väldigt kul sätt att berätta tråden!
Citera
2020-12-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Humbug och Knyckare, vilken kärlekshistoria! Hoppas på fanfics.

Man blir kär i kärleken! Det är de första positiva känslorna jag känner gentemot kärlek på ett halvår, fifan va fint.
Citera
2020-12-04, 00:03
Medlem
Idumeas avatar
Fan, nu börjar jag ångra att jag inte köpte en kalender ändå. Verkar vara en del kul extramaterial man missar.
Citera
2020-12-04, 05:05
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var ju en ganska fullödig genomgång av böglyfttråden. Undrar vad de ska fylla december med. Är det bara jag som anar de kommer ta in ytterligare personer än poddledarna?

Kommer själva huvudpersonerna höras t o m?

All heder åt dej Clay som orkar ta dej an en av trådens största idioter.
En idiot som enligt egen utsago varken gillar eller ens lyssnar på podden tråden handlar om?!
H*n och h*ns medmobbare (som jag ej minns namnet på just nu) som ger sej på den som vågar gilla och hör och häpna lyssna på podden som dom mobbare dom är.
Vem f*n är så DUM rent ut sagt att man lägger ner så otroligt mycket energi angående något man hatar? Dagligen dessutom??

Antingen har jag dåligt minne, är dement eller båda, men har dom nämnt ifall dom vanliga tisdagsavsnitten kommer ut nu under december eller är det endast kalenderavsnitten?

Liten lustig detalj jag lade märke till är att lucka nummer 24 sitter på ollonet.
Undrar vad som döljer sej därunder månne 😊
Citera
2020-12-04, 07:19
Moderator
Carlboms avatar
Lucka #4 i kalendern.

https://imgur.com/a/6HMOo6k

Dagens QR-kod leder oss till inlägg:

(FB) Historien bakom böglyftet
Citera
2020-12-04, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
All heder åt dej Clay som orkar ta dej an en av trådens största idioter.
En idiot som enligt egen utsago varken gillar eller ens lyssnar på podden tråden handlar om?!
H*n och h*ns medmobbare (som jag ej minns namnet på just nu) som ger sej på den som vågar gilla och hör och häpna lyssna på podden som dom mobbare dom är.
Vem f*n är så DUM rent ut sagt att man lägger ner så otroligt mycket energi angående något man hatar? Dagligen dessutom??

Antingen har jag dåligt minne, är dement eller båda, men har dom nämnt ifall dom vanliga tisdagsavsnitten kommer ut nu under december eller är det endast kalenderavsnitten?

Liten lustig detalj jag lade märke till är att lucka nummer 24 sitter på ollonet.
Undrar vad som döljer sej därunder månne 😊
Sluta. Du vet mycket väl vad vi heter och ditt hat är varken större eller mindre än vårt. 🙂
Citera
2020-12-04, 12:31
Sämsta avsnittet i denna kalender hittills, enbart massa svammel.
Citera
2020-12-04, 14:33
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Sämsta avsnittet i denna kalender hittills, enbart massa svammel.

Jag tyckte om det. En intressant återblick i hur annorlunda internet var för bara 12 år sedan. Jag började använda internet -95 och fram till -08 så var förändringarna rätt små mot de som sen kom med raketfart.

Jag gillade hur Måns beskrev Flashback som något annorlunda idag jämfört med allt annat som är helt byggt på algoritmer och styrt av monsterföretag.

Jag tror forumet, trots att allt annat runt om förändrats, överlevt tack vare sitt konservativa upplägg. Om Flashback skulle försöka bli något liknande Facebook eller Instagram så skulle tech-jättarna käkat upp forumet innan frukost.
Citera
2020-12-04, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tyckte om det. En intressant återblick i hur annorlunda internet var för bara 12 år sedan. Jag började använda internet -95 och fram till -08 så var förändringarna rätt små mot de som sen kom med raketfart.

Jag gillade hur Måns beskrev Flashback som något annorlunda idag jämfört med allt annat som är helt byggt på algoritmer och styrt av monsterföretag.

Jag tror forumet, trots att allt annat runt om förändrats, överlevt tack vare sitt konservativa upplägg. Om Flashback skulle försöka bli något liknande Facebook eller Instagram så skulle tech-jättarna käkat upp forumet innan frukost.

Alls tycker vi olika .
Citera
2020-12-04, 18:54
Medlem
DogsDAmours avatar
Mediepodden med bl.a Emanuel Karlsten (vinnare av Stora Journalistpriset 2020) tar åter upp Flashback Forever.

Segmentet om podden håller på tiden 24:10-27:10. De nämner att de drar in ca 200.000 kr/mån. Men de är ännu mera imponerade av idén med julkalendern som de kallar briljant. De gör en slags överslagsräkning med att de sålt ca 11,000 julkalendrar a´199:- styck, vilket gör en summa på cirka 2 miljoner kronor bara för julkalendern.

https://play.acast.com/s/mediepodden/a5d10939-731f-479e-88b9-04c5bc8ebdc0
Citera
2020-12-04, 19:34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Mediepodden med bl.a Emanuel Karlsten (vinnare av Stora Journalistpriset 2020) tar åter upp Flashback Forever.

Segmentet om podden håller på tiden 24:10-27:10. De nämner att de drar in ca 200.000 kr/mån. Men de är ännu mera imponerade av idén med julkalendern som de kallar briljant. De gör en slags överslagsräkning med att de sålt ca 11,000 julkalendrar a´199:- styck, vilket gör en summa på cirka 2 miljoner kronor bara för julkalendern.

https://play.acast.com/s/mediepodden/a5d10939-731f-479e-88b9-04c5bc8ebdc0

Vill de göra intryck av att de gubbgissar fram siffrorna så vi ska tro de är grymma på "överslag"? Alla kan kolla att kalendern kostade exakt 200 kr och podderskorna själva sagt de sålt 11500 st.

Nänä, den lätte går man inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in