2020-09-27, 11:54
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag kan gå i god för att DemonDeath inte behöver hjälp av en präst, jag är själv teolog. Avundsjuka är inte någon synd annat än för katolska kyrkan, och även där saknas det tillräckliga exegetiska evidens för att det ska klassificeras som synd. Du är troligen offer för den populärvetenskapliga myten om 7 dödssynder, som i filmen Sev7n. Det är fiktion från Hollywood, som mycket annat i politiken och statlig media.

Men för att relatera till podden så har både jag och DemonDeath och andra här i tråden kommit med flera konstruktiva tips och råd som podden bevisligen har anammat och tagit till sig, sin vana trogen dock utan att erkänna var de fått tipsen ifrån. Har de verkligen såna komplex att de inte kan erkänna att de faktiskt fått kreativa och bra tips från denna tråd? Eller Flashback?

Som sagt man ska tacka när man lånat något! det ingår i allmän hyfs och har inget med Bibeln att göra.
Tack, kung. Det är bra att det finns trevliga och resonliga kungar som du i denna tråden. Riktigt tröttsamt med patrasket som istället för att bidra med något konstruktivt i debatten, bara skriker att man ska sticka ifall man har kritik. Så det är som sagt skönt att vissa har kvar vettet likt du.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Haha, ah...! Nu får tom jag lust att dänga till med en smiley. Det blir nog den här
Tack kingen. Det var en svacka för podden. Hoppas att Ina och Emma lär sig av Mia. Mia har en bra streak på 2 avsnitt nu. Det funkar inte att gagga om shampoo, trollteorier om att suga snopp och uttjatade fördomar om Norrland som Emma och Ina gör.

Ha en trevlig söndag Kings. 👑
Citera
2020-09-27, 14:30
Medlem
Foxan1977s avatar
Känns som de har hämtat upp lite nu, de senaste 2 avsnitten tycker jag har varit bra. Visst alla prator är inte lika bra men det är väl oundvikligt. Humor är ju som sagt precis som röven, kladdig och hårig

Skrattade gott förra avsnittet
Citera
2020-09-27, 17:30
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Naah ingen av dem. Men jag kan inte dissa utan att ge ett alternativ. Och det har ni här:
https://youtu.be/9gVAr9zLyLk

En intressant fråga är om podden är lika obrydda om rättigheterna till sin egen "Flashbacklåt" eller podden själv?

Genom att göra det till en grej att inte tacka Flashback Forum har de nu gjort bort sig fullständigt, vilket imo kommer leda till deras fall så småningom.

"När husets Herre har stigit upp och stängt porten och ni står utanför och bultar och säger: Herre, öppna för oss, då skall han svara er: Jag vet inte varifrån ni är." Luk 13:25
Syftar du på intromusiken? Undrar om de har samplat den från någon annan. Hade inte förvånat mig om de stulit musiken och lagt på rösten som säger "Flashback Forever". De är ju änna riktiga tjyvar trots allt.
Citera
2020-09-27, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ja fast det bästa är väl om de jobbar för 5kr/tim och är helt slut i nerverna haha.
Nej jag önskar inte podden illa trots att de framstår som imbecilla. Det är bra att de tjänar cash och gör bra ifrån sig även fast den är klichémässig. Det jag har emot dem är att de inte kan uttala ett tack till Flashback. Och att de enbart gör detta för att tjäna pengar så att de kan dra ut på krogsvängar.
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Demon sa att du va kung. Ska man kalla dig Lejonkungen nu dårå?
https://youtu.be/gekHV9DIjHc

Jobbig breakup det här.. 😔
Citera
2020-09-27, 20:23
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Nej jag önskar inte podden illa trots att de framstår som imbecilla. Det är bra att de tjänar cash och gör bra ifrån sig även fast den är klichémässig. Det jag har emot dem är att de inte kan uttala ett tack till Flashback. Och att de enbart gör detta för att tjäna pengar så att de kan dra ut på krogsvängar.
Då är jag mer militant än dig i existens-frågan. Jag har fått nog med att rovkapitalisterna bakom Flashback Forever profiterar på bekostnad av forumet och dess användare. Jag känner avsmak för deras privata hatgrupp på Facebook, och det gör mig illamående varje gång de via sina tentakler i media-Sverige får gratis reklam i alla landets stora medier. Det är dags för en slutgiltig lösning på detta problemet. De måste börja visa respekt till forumet och behandla det med den värdighet som forumet förtjänar, de måste visa tacksamhet, och de måste ge tillbaka finansiellt proportionellt till hur mycket de snor.
Citera
2020-09-28, 11:15
Medlem
Citat:
Men vad är det du inte förstår? Om du skulle vilja göra en anmälan som på något sätt handlar om Flashback, så skulle du röja din anonymitet pga att fup blir offentlig handling. Därför kanske man drar sig för att göra det. Det är samma princip som gör att anmälningsbenägenheten minskar om BO själv begått ett brott.
Vad är det du själv inte förstår om att det inte har någonting med flashbacks reglar att göra? Bara din egen vilja, eller de hypotetiska personer du snackar om.

Det har lika lite att göra med flashbacks regler som att jag skiter i att anmäla en mobilstöld för att jag är för att jag i tillägg hade en ziplock kokain i mobilfodralet.

Enkelt ja eller nej, förstår du att det inte har med flashbacks regler att göra, och att ditt uttalande här
Citat:
Det skulle som du vet strida mot 1.06 om det leder till FU.
och här
Citat:
den hindrar folk från att anmäla
är fel?
Senast redigerad av workinman 2020-09-28 kl. 11:19.
Citera
2020-09-28, 11:21
Medlem
Salorms avatar
Något som jag kan känna är rätt irriterande är att folk som lyssnar på den här podden börjar skriva i trådar som varit döda för de hoppas komma med. Helt plötsligt, som av en händelse, så har böglyft-tråden fått liv igen och folk startar om den. Endast pga att dom ska snacka om den senare.
Citera
2020-09-29, 07:29
Medlem
DemonDeaths avatar
Usch, nu är dagen kommen då vi kan förvänta oss ett nytt avsnitt. Jag hämtar spypåsen. Hur tror ni att det kommer att gå? Ina har varit i en djup svacka och jag tvivlar starkt på att hon lyckats rycka upp sig från det, så antagligen blir hennes del i numera vanlig ordning riktigt dålig.
Citera
2020-09-29, 10:25
Medlem
Citat:
Men det är ju asbra! Då kan du göra en anmälan, och sen posta B-numret på Fup här i tråden?
Jag vill inte göra en anmälan. För min del får de citera mig hur mycket de vill. Det är du som gnäller om upphovsrätt.
Något du inte borde göra när du inte ens förstår Flashbacks enkla regler, eller ens konceptet över reglers jurisdiktion. Nog bäst du håller dig undan juridik helt och hållet.

Får bara hålla tummarna att du inte anmäler mig för mordhot eller fortkörning nu bara. Eller kanske till familjelivs 1.1-regel.
Citera
2020-09-29, 18:51
Medlem
Snarflans avatar
När Ina uttalade skådespelaren Steve Buscemis namn
som Steve Buskemi Bönder som inte ens fattar vem han är och hur kul det egentligen var i sammanhanget SWOOSH SwOOSH SWOOSH över deras huvuden.
Citera
2020-09-29, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
eller ens konceptet över reglers jurisdiktion.
Lär dig svenska. Det var inte jag som började prata om anmälning utan Silence. Inte många rätt idag gubben.
Citat:
Ursprungligen postat av Snarflan
När Ina uttalade skådespelaren Steve Buscemis namn
som Steve Buskemi Bönder som inte ens fattar vem han är och hur kul det egentligen var i sammanhanget SWOOSH SwOOSH SWOOSH över deras huvuden.
Det är fuktansvärt hur obildade de är. Hälften av alla användarnamn blir fel. Idag var dessutom ett fullständigt bottenrekord.

Först 15 min dösnack om patreon och bögkalender, sen två helt meningslösa och uråldriga skittrådar, och därefter 20 min om Pull-mias miserabla liv som fattighjon. Är det content??

Byt namn på podden ffs! #Facebook4Ever
Citera
2020-09-29, 19:44
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Good morning Vietnam. Ja om hon inte rycker upp sig idag så är det three strikes out.
Lovar du att sluta lyssna då och skriva här...snälla!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in