2020-10-29, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Korggossar?
Ehh precis, eller "influencers är väl den nya prästen? Som säger vad man ska tänka när livet kullar en i röven!".

Ja tänk om alla influencers hade behövt en magisterexamen, vad tyst och skönt det hade blivit!
Senast redigerad av Dekorima 2020-10-29 kl. 20:39.
Citera
2020-10-29, 21:03
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Intressant med 30-40min snusprat... Mia får varning den här veckan alldeles för lågt! Ina var klart bäst! och jag stängde av öronen helt när Emma började av någon mystisk anledning så bara surfade jag på luren och hon malde på utan att nått ville fastna.
Citera
2020-10-29, 22:24
Bannlyst
Hur går snacket i dagisgruppen ni som e med på fejsbook? Är det fortfarande idel lovord eller har det börjat knaka i hörnen?
Citera
2020-10-31, 01:59
Medlem
Tycker konceptet är rätt bra egentligen på podden. Man väljer ut en rolig tråd och läser upp roliga citat. De sånt ja å mina polare ibland gör med. Men det som pajar i denna podden är att de verkar som tjejerna klankar ner på flashabck, ser ner på flashback. Förmodligen är de ett par PK vänsterbrudar som driver podden och som vill göra narr av "patriarkatet". Det andra som pajar är att dem ska göra sig till med rösterna, låter fett barnligt och dessutom är dem ganska dåliga på att härma dialketer samt mansröster. Omoget och barnligt om man inte har lite talang. Och slutligen, för långa avsnitt. Dem drar ut på diskussionerna alldeles för länge och vissa av trådarna är inte ens något speciella. Som sagt de känns mest som att tjejerna bakom podden vill klanka ner på flashback och skratta åt dess användare, men komceptet i sig är egentligen kul då de finns många guldcitat från flashback samt roliga trådar. Mycket internethistoria så att säga..
Citera
2020-10-31, 13:56
Medlem
Foxan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tycker konceptet är rätt bra egentligen på podden. Man väljer ut en rolig tråd och läser upp roliga citat. De sånt ja å mina polare ibland gör med. Men det som pajar i denna podden är att de verkar som tjejerna klankar ner på flashabck, ser ner på flashback. Förmodligen är de ett par PK vänsterbrudar som driver podden och som vill göra narr av "patriarkatet". Det andra som pajar är att dem ska göra sig till med rösterna, låter fett barnligt och dessutom är dem ganska dåliga på att härma dialketer samt mansröster. Omoget och barnligt om man inte har lite talang. Och slutligen, för långa avsnitt. Dem drar ut på diskussionerna alldeles för länge och vissa av trådarna är inte ens något speciella. Som sagt de känns mest som att tjejerna bakom podden vill klanka ner på flashback och skratta åt dess användare, men komceptet i sig är egentligen kul då de finns många guldcitat från flashback samt roliga trådar. Mycket internethistoria så att säga..
Uppfattar det inte alls så!
Sen att det finns väldigt färgstarka karaktärer här inne går inte att komma ifrån.
Vissa trådar läser jag med skräckblandad förtjusning, lite vemod, äckel och misstro om mänskligheten.
Att sitta och läsa ur de seriösa och bra diskussioner som också sker här ger inte så mycket i en humorpod.
Citera
2020-11-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Uppfattar det inte alls så!
Sen att det finns väldigt färgstarka karaktärer här inne går inte att komma ifrån.
Vissa trådar läser jag med skräckblandad förtjusning, lite vemod, äckel och misstro om mänskligheten.
Att sitta och läsa ur de seriösa och bra diskussioner som också sker här ger inte så mycket i en humorpod.
Jag håller absolut med dig om det du säger. Och självklart de hade ju inte varit kul om de tog upp de seriösa trådarna som du själv säger, men av de avsnittet jag lyssnade på lät de som de fanns en underton av förakt. Ska kanske ge den en chans till. Dock tycker jag de löjligt när de gör sig till med dialekter och mansröst :P
Citera
2020-11-02, 11:21
Medlem
Porryhatters avatar
Att lyssna på X2 uppspelningshastighet är helt lagom, så 2 timmars avsnitt blir 1 timma. Det tycker jag inte borde vara ett problem för de som ogillar avsnittets längd.
Citera
2020-11-02, 13:26
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Du har helt rätt i hela din analys.

Det är med förakt som de läser Flashback. De gör narr av forumets användare när de läser inlägg med löjliga röster och genom valet av trådar. De väljer bara ut trådar och ämnen där flashbackare framstår som stolpskott.

De är mycket riktigt väldigt vänster. Bara för att ta ett exempel, här har vi feministen Emma Knyckare: https://www.expressen.se/gt/manfri-f...skriminering-/

De nämner aldrig denna tråden. Varför, kan man fråga sig? Såklart vill de inte ha någon interaktion med flashbackare. De är inte intresserade av att diskutera på forumet som de påstår sig "älska". De föredrar att ha sin privata Facebook-grupp där de kan moderera och skapa ett safe space fritt från kritik.

Samtidigt tjänar de multum på Flashback via Patreon. De stjäl material härifrån. Utan att donera en enda krona tillbaka. Knappt ett tack får forumet. Och alla röster i denna tråden ignoreras. Det är uppenbart att de "älskar" Flashback så länge som det generar pengar åt dem. Men genom deras gärningar visar de att de bara vill observera och håna på säkert avstånd.

Under Musikhjälpen så behövde Emma Knyckare be om ursäkt för att hon liknat Flashback med sin röv, när en generös användare kom förbi: (2min 19 s in): https://m.youtube.com/watch?v=hTYsIkESSRc I ena stunden är Flashback likställt med en röv, i nästa stund kan man profitera på forumet och då "älskar" man det. Falska är de i Flashback Forever.
Citera
2020-11-03, 10:29
Medlem
peder_asts avatar
Knyckare verkar ha trampat i klaveret, fick via en Patreoncuck i bekantskapskretsen höra att hon efterlyser en jurist i deras Discordhönsgård och att det var något om förtal...
Citera
2020-11-03, 15:33
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
Knyckare verkar ha trampat i klaveret, fick via en Patreoncuck i bekantskapskretsen höra att hon efterlyser en jurist i deras Discordhönsgård och att det var något om förtal...

Mia skrev just på Facebook:

”Viss försening av avsnittssläppet denna vecka med anledning av ett litet, litet potentiellt klammeri med rättvisan. Vi passar på att tacka våra jurister för gediget arbete. Ni, kära lyssnare, kan förvänta er att ha avsnittet i er poddspelare under aftonen. Dock lite senare än vanligt. Hav förtröstan.”

Ok, vad har hänt? Vem har nåt mer köttigt?
Citera
2020-11-03, 15:55
Medlem
huggormenstids avatar
Visserligen skulle det kunna betyda att det inte blivit något klammeri än, men att de måste maskera någons namn i podden som skulle komma idag för att slippa förtalsanmälan.
Citera
2020-11-03, 16:00
Medlem
mschiefs avatar
Ja det måste ändå vara något som de hade tänkt säga i dagens avsnitt. Varför annars skulle man börja leta efter en jurist på discord? Hade de redan blivit anmälda för förtal, så hade de nog tagit sin tid för att handskas med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in