2020-10-27, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Jag såg längden "2+ h" och ryggade tillbaka. Har inte ens lyssnat på förra veckans avsnitt än. Får se när/om jag har lust att plåga mig igenom avsnittet.

Har du lyssnat än? Vad är ditt omdöme? Värt att lyssna på?
Jag tycker att det var en hel del ovidkommande prat om deras personliga erfarenhet kring snusning, Corona, chefsgala, familjeliv och annat.

Lite code i form av ölöppning och religion, annars var det som vanligt. Ina var något sämre än förra två avsnitten. Knyckare var något bättre denna gång och Mia verkar ha höjt sin lägstanivå. (Kanske blivit lite mer van?) Tror också att byte av ordningsföljd och att Ina inte är med fysiskt har påverkat till det bättre. Dynamiken mellan Mia och Knyckare känns mer naturlig nu.

2h plus är dock i längsta laget.
Citera
2020-10-27, 18:17
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jaha, vad tyckte vi om dagens mastodontavsnitt då?
Piss å skit!
att Mia pratar om det dödligt uttråkande ämnet nikotin i 40 minuter sätter igång flight and fight påslaget. Det här går inte, dags att spola fram till nästa pruttljud, som tydligen är Inas pysande.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-27 kl. 18:30.
Citera
2020-10-27, 20:47
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Usch nej. Infantil form av humor. Det blir inte roligt bara för att man säger snopp tillräckligt många gånger. Detta måste sluta. ☠️☣️⚠️🛑✋🚫

Nej det måste inte sluta.
Om du inte gillar det så måste DU sluta lyssna.
Inte ens du kan förneka att dom är framgångsrika med sin pod så varför skulle dom ändra på ett vinnande koncept för att du har ont i fittan?
Hitta en annan pod som passar fröken och låt dom vara som dom är.
Citera
2020-10-27, 23:44
Medlem
TompaOs avatar
Knyckars raljerar att hon snusar 3 dosor snus om dagen. Med enkel matematik har hon inne en prilla i 15 minuter, förmodligen byter hon när den börjar rinna. varför raljera om att man är en storasnusare om man inte snusar på riktigt? Pinsamt
Citera
2020-10-28, 08:28
Medlem
mumsmumss avatar
Verkar ha hittat denna podden sist av alla och sträcklyssnade hela förra veckan. Blev överlycklig när veckans avsnitt kom. 2h+!!! Fantastiskt. Grymt bra avsnitt också.
Hade ärligt talat aldrig hört talas om de här personerna innan och blev inte impad när jag googlade deras namn, men jävlar vilken rolig podd!!!
Citera
2020-10-28, 12:53
Medlem
Håller med de flesta om att två timmar är alldeles för långt, blir för segt i långa perioder. Tror podden skulle behöva en redigerare som klipper bort ungefär hälften eftersom tjejerna inte verkar kunna begränsa sig.
Citera
2020-10-28, 17:06
Moderator
Carlboms avatar
Denna vecka tyckte jag Mia var sämst av de 3. Ovanligt då hon har hållit en så hög nivå tidigare, men snusämnet kändes inte spännande eller kul alls. Man kan inte vinna varje vecka dock. Veckans vinnare är Ina i min bok. Rafflande uppläsning ur en rykande färsk tråd. Även Emma levererade en schysst uppläsning denna veckan och landar med silvermedaljongen. Hon är som hon är med sina röster, men det var ändå på en acceptabel nivå nu jämfört med tidigare avsnitt.

Ett riktigt bra avsnitt om man ser till att podden ändå kört så pass länge som den gjort nu. Någon gång måste det ju stabiliseras och jag har tidigare tänkt att podden kommer krascha då den öppnade på så hög och hajpad nivå. Kanske får man tänka om.

Däremot var det, som andra redan uttryckt, för långt avsnitt. Eller.. inte för långt egentligen, men dessa dryga 2 timmar var proppade med alldeles för mycket kringsnack och ovidkommande grejer. Tog det en kvart innan avsnittet ens började? Redan där började man fingra på spolknappen. Med tanke på att man slipper reklam så kanske man inte ska klaga allt för mycket på det ändå.
Citera
2020-10-28, 19:41
Medlem
DogsDAmours avatar
Lyckades hitta artikeln i Galago som Ina skrivit om bekvämlighetszonen. Artikeln som hon använde som utgångspunkt för sin prata i senaste avsnittet om snubben som hamnade i Polen istället för Grekland.

https://www.galago.se/2017/06/07/3184-2/
Citera
2020-10-28, 21:16
Medlem
V-rocks avatar
Det här avsnittet var mest Meh. Först blev jag glad av längden då jag har ett jobb där jag lyssnar på ljudböcker och poddar hela dagarna så uppskattar långa avsnitt. Men inget ämne lyfte riktigt. När Ina pratade om tjackrunk i en timme var jag med hela vägen men snus och dom andra ämnena som jag glömt var inte direkt rafflande.

Hade ändå lite underhållning i regnet när jag funderade över tanternas snusvanor. 3 dosor om dagen är rent slöseri. Är man ute efter mycket nikotin är det smartare att byta till en sort med extra styrka istället. Spottar hon ut den så fort den blir det minsta blöt rekommenderar jag Emma att köpa en låda snussats man ska tillsätta vatten till. Strunta i vattnet så har du en hel jävla låda med torrt portionssnus för en billig peng.
Citera
2020-10-28, 23:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Lyckades hitta artikeln i Galago som Ina skrivit om bekvämlighetszonen. Artikeln som hon använde som utgångspunkt för sin prata i senaste avsnittet om snubben som hamnade i Polen istället för Grekland.

https://www.galago.se/2017/06/07/3184-2/
När börjar det? Just nu gaggar de om nikotin och jag känner att jag är tre fucking minuter ifrån att hälla sirap i öronen.

EDIT: Börjar 55 minuter in.
Citera
2020-10-29, 14:08
Medlem
Citat:
Nej, det inslaget var tråkigt vilket jag redan har förklarat i denna tråden. Gammalt ämne som är uttjatat. Inte intressant längre att diskutera vad som är WT. Denna podden är för sena på bollen. De får ta något ämne som inte är 10 år för gammalt.
Vilket du redan förklarat. Googla subjektivitet, ett ord som har en objektiv betydelse, till skillnad från din smak.

Tycker omvänt, svagaste på länge var om han som skulle flytta till Grekland. En i princip dagsfärsk tråd. Startad för knappt en vecka sedan.
Antingen har man sett den men inte varit intresserad, eller så har man läst den väldigt väldigt nyligen.
Förutsatt att man använder flashback såklart. Men tänker inte räkna de andra människorna.

Aktuella Ämnen-pod känns lite pointless över lag. Bättre när de mognat till sig, eller ibland till och med blivit klassiker.
Citera
2020-10-29, 18:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Korggossar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in