2020-11-03, 16:00
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tycker konceptet är rätt bra egentligen på podden. Man väljer ut en rolig tråd och läser upp roliga citat. De sånt ja å mina polare ibland gör med. Men det som pajar i denna podden är att de verkar som tjejerna klankar ner på flashabck, ser ner på flashback. Förmodligen är de ett par PK vänsterbrudar som driver podden och som vill göra narr av "patriarkatet". Det andra som pajar är att dem ska göra sig till med rösterna, låter fett barnligt och dessutom är dem ganska dåliga på att härma dialketer samt mansröster. Omoget och barnligt om man inte har lite talang. Och slutligen, för långa avsnitt. Dem drar ut på diskussionerna alldeles för länge och vissa av trådarna är inte ens något speciella. Som sagt de känns mest som att tjejerna bakom podden vill klanka ner på flashback och skratta åt dess användare, men komceptet i sig är egentligen kul då de finns många guldcitat från flashback samt roliga trådar. Mycket internethistoria så att säga..
Men du är en idel lyssnare trots allt.
Citera
2020-11-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tycker konceptet är rätt bra egentligen på podden. Man väljer ut en rolig tråd och läser upp roliga citat. De sånt ja å mina polare ibland gör med. Men det som pajar i denna podden är att de verkar som tjejerna klankar ner på flashabck, ser ner på flashback. Förmodligen är de ett par PK vänsterbrudar som driver podden och som vill göra narr av "patriarkatet". Det andra som pajar är att dem ska göra sig till med rösterna, låter fett barnligt och dessutom är dem ganska dåliga på att härma dialketer samt mansröster. Omoget och barnligt om man inte har lite talang. Och slutligen, för långa avsnitt. Dem drar ut på diskussionerna alldeles för länge och vissa av trådarna är inte ens något speciella. Som sagt de känns mest som att tjejerna bakom podden vill klanka ner på flashback och skratta åt dess användare, men komceptet i sig är egentligen kul då de finns många guldcitat från flashback samt roliga trådar. Mycket internethistoria så att säga..

Kul att tkr att deras avsnitt är utdragna när du själv skriver onödigt långt, utdraget och upprepande.
Att de klankar ner på oss flashbackare (något du nämner tre gånger) håller jag verkligen inte med om, Mia är ju ingenting annat än en true flashbackare

"Som sagt haha"
Citera
2020-11-03, 16:04
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Visserligen skulle det kunna betyda att det inte blivit något klammeri än, men att de måste maskera någons namn i podden som skulle komma idag för att slippa förtalsanmälan.
Flashback kanske har copyright på katten med ciggen.
Citera
2020-11-03, 16:15
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Ja det måste ändå vara något som de hade tänkt säga i dagens avsnitt. Varför annars skulle man börja leta efter en jurist på discord? Hade de redan blivit anmälda för förtal, så hade de nog tagit sin tid för att handskas med det.

I sanning.

Man får väl hoppas att det maskas tillräckligt kefft så vi kan dechiffrera här iaf. Vi får väl se när podden dyker upp!

Obs kul grej vore om de bara maskade en bokstav i varje namn ala flashback
Citera
2020-11-03, 16:38
Medlem
Citat:
I sanning.

Man får väl hoppas att det maskas tillräckligt kefft så vi kan dechiffrera här iaf. Vi får väl se när podden dyker upp!

Obs kul grej vore om de bara maskade en bokstav i varje namn ala flashback

Håller tummar för det, nu är den uppe och jag har redan börjat lyssna
Citera
2020-11-03, 16:40
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clashinclear
Håller tummar för det, nu är den uppe och jag har redan börjat lyssna

Gött återkom gärna om det är värt att lyssna på
Citera
2020-11-03, 17:43
Medlem
mschiefs avatar
Förtalet som klippts bort händer alltså i Emmas segment. Hon antydde att den kvinnliga radioprofilen som utreddes för sexuella trakasserier var den prisbelönta "mjaumjaumjaumjau". Snygg maskering.

Åh herregud det är ganska mycket det får maskera under segmentet ju.

(FB) Lotta Bromé utreds för sextrakasserier 2017-11-05 (/mod)
Senast redigerad av mschief 2020-11-03 kl. 17:52.
Citera
2020-11-03, 17:54
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Förtalet som klippts bort händer alltså i Emmas segment. Hon antydde att den kvinnliga radioprofilen som utreddes för sexuella trakasserier var den prisbelönta "mjaumjaumjaumjau". Snygg maskering.

Åh herregud det är ganska mycket det får maskera under segmentet ju.

(FB) Lotta Bromé utreds för sextrakasserier 2017-11-05 (/mod)

Ahhhh!! Bra maskat helt klart!
Citera
2020-11-03, 18:50
Medlem
Citat:
Gött återkom gärna om det är värt att lyssna på

Tyckte tråkigt nog att det här var ett av deras sämre avsnitten. Inas del var om usa-valet vilket inte intresserar mig för fem öre då där landet redan är förlorat för all framtid. Mias del handlade om ngn tv-serie jag inte hört talas om och Ina avbröt henne stup i kvarten. Emmas mjauande var rätt kul, vet dock knappt vem Bromé är så inte super relaterbart för min del...jag är annars ett fan av podden och lyssnar varje vecka
Citera
2020-11-03, 19:55
Medlem
klimpenspappas avatar
Det värsta i senaste avsnittet var att Knyckare baktalade kaffemaskinens gudagåva: Wiener melange
Citera
2020-11-03, 20:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Alla jag rabblade i tråden är fortfarande misstänkta, kunde varit vem som
Citera
2020-11-04, 05:10
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clashinclear
Tyckte tråkigt nog att det här var ett av deras sämre avsnitten. Inas del var om usa-valet vilket inte intresserar mig för fem öre då där landet redan är förlorat för all framtid. Mias del handlade om ngn tv-serie jag inte hört talas om och Ina avbröt henne stup i kvarten. Emmas mjauande var rätt kul, vet dock knappt vem Bromé är så inte super relaterbart för min del...jag är annars ett fan av podden och lyssnar varje vecka
Tack för recensionen! Låter som en bajsmacka det här avsnittet. Jag hoppar nog över att lyssna.

Jag spyr på det amerikanska valet och slipper helst att höra om det, vissa svenskar verkar ha fått för sig att de också ska rösta i det så intresserade de är av valet. Om Mia pratade om en Tv-serie så vet jag antagligen heller inte vilken det är i.o.m. att jag inte tittar på TV. Bromé har jag aldrig hört talas om. Låter inte något vidare kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in