2020-09-07, 20:02
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeviatorX
Har lyssnat på några avsnitt till. La ned när podden drabbades av någon PK infarkt men har gett den en chans till. Tjejerna är inte helt fel fast de uppenbarligen är vänsterskadade. Börjar t o m gilla norrländska. Ett visst sunt reflekterande finns det dock där. Fortsätter några avsnitt till.

Vilken PK-infarkt var det? Komplett nonsens att sälla sig till övriga sagoskator som drillar i kör här i PK-FB-tråden.
Citera
2020-09-07, 20:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är väl bra att diskussionen här inriktar sig mot poddens fanbase, traitor eller inte? Är övertygad om att podderskorna tar mycket intryck från sin vänstervänskapskrets och även från dagisfejsgruppen.

Däremot tackade de gruppen i början, pratade om dem och citerade, vilket de har upphört med sedan länge. De klagade även på att den behövde modereras. Jag tror därför att podderskorna själva inte är särskilt förtjusta i hur fejsgruppen har utvecklats över tid. Till viss del håller de nog med oss om det.

Ang Janouch så var hon mycket riktigt medias kelgris, fram tills hon i polsk riks-tv proklamerade att Sverige är kört pga massinvandring av muslimer och kriminella. Och såhär i backspegeln kan man inte säga annat än att hon hade rätt.

Podden borde röra om i sin myrstack genom att ta upp ett ämne från I&I. 🙂

Jag tycker dom skulle ta upp tråden ”Negern sån är han” 😀
(FB) Negern – sån är han!
Citera
2020-09-07, 21:28
Medlem
DeviatorXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vilken PK-infarkt var det? Komplett nonsens att sälla sig till övriga sagoskator som drillar i kör här i PK-FB-tråden.

Kommer tack och lov inte ihåg men enligt mitt tidigare inlägg satt de och sjöng kampsånger mot rasismen och hade någon övervintrad proggare från Göteborg. Har förträngt det mesta. Var väl därför de fick en chans till.
Citera
2020-09-08, 08:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det har jag missat att det finns. Var det de som gillade mätskämten men ogillade carbonaraskämten?

Jag är enig dock, det är helt sjukt taffligt. Det ironiska är att de själva anser de håller en otroligt mycket högre nivå än det är här på Flashback...
Flera gånger om dagen så dyker det upp pasta och måttband i min feed.
Citera
2020-09-08, 10:38
Medlem
rosa_humlas avatar
Har lyssnat igenom alla avsnitt och uppskattar verkligen podden. Skrattar rakt ut emellanåt och det känns som om tjejerna är gamla vänner som i sin tur uppdaterar mig om gamla bekanta.

Däremot ger jag inte mycket för Facebookgruppen, det är Flashback jag gillar, och tjejerna i podden.
Citera
2020-09-08, 17:29
Moderator
Carlboms avatar
Lyssnat en liten stund bara på dagens avsnitt, men Emma lyckades i vanlig ordning paja sin uppläsning med överdrivna röster. Uppläsningen skulle varit så mycket bättre om hon la ner det där tramset. Hon lyckas ju inte använda röstförvrängandet ens lite bra.
Citera
2020-09-08, 18:08
Medlem
Snarflans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Lyssnat en liten stund bara på dagens avsnitt, men Emma lyckades i vanlig ordning paja sin uppläsning med överdrivna röster. Uppläsningen skulle varit så mycket bättre om hon la ner det där tramset. Hon lyckas ju inte använda röstförvrängandet ens lite bra.

Ett ord som dyker upp när man hör henne är "cartoonnetwork-hysterisk".
Citera
2020-09-08, 18:13
Medlem
Salorms avatar
Fick en länk av en vän när dom går igenom min lajv diskussion med nån rackare. Nu måste jag ju börja lyssna på den här podden.

Mvh: podd-kändis
Citera
2020-09-08, 18:39
Medlem
Salorms avatar
Snälla säg att något avsnitt har tagit upp när Gerra käka muskotnöt? Finns ju en hel del fantastiska trådar om man letar lite.
Citera
2020-09-08, 19:08
Medlem
Crapmagics avatar
"Tapirer är från Sydafrika"

Jag hoppas att Ina sa fel där, utan att dom andra två reagerade, vilket säger en del
om antingen bildningen eller? att tror ni att det ens är socialt accederat kvinnor emellan att vänskapligt rätta varandra när någon presenterat ett faktafel?

Men Ina försökte ju samtidigt göra en koppling till afrikansk asylinvandring.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-09-08 kl. 19:30.
Citera
2020-09-08, 20:54
Medlem
gagglebusys avatar
När temat för ett av segmenten var husdjur saknade jag ett inslag om tråden med killen som snor två renar och har dem i sin trädgård, undrar vad han ska mata dem med osv.

Bilder postades i tråden vill jag minnas. Så trådstartaren trollade inte.

(FB) Jag har snott två renar
Senast redigerad av gagglebusy 2020-09-08 kl. 20:57.
Citera
2020-09-08, 23:26
Citat:
Ursprungligen postat av gagglebusy
När temat för ett av segmenten var husdjur saknade jag ett inslag om tråden med killen som snor två renar och har dem i sin trädgård, undrar vad han ska mata dem med osv.

Bilder postades i tråden vill jag minnas. Så trådstartaren trollade inte.

(FB) Jag har snott två renar

Den ligger i brottsforumet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in