2020-08-26, 17:18
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
You had me at AMK, tristaste podden någonsin.
Haha, va? Du frågade vad jag lyssnar på, jag gav några exempel. Jag lyssnar på Flashback Forever trots att den ofta är dålig. Bara för att jag lyssnar på något så är det inte en kvalitetsstämpel. Och bara för att AMK Morgon är dålig så blir inte Flashback Forever bättre – de kan båda vara dåliga på samma gång. Träna lite på logiskt tänkande gubben lilla
Senast redigerad av DemonDeath 2020-08-26 kl. 17:21.
Citera
2020-08-26, 19:01
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Om du har lyssnat på AMK borde du väl fattat det insider-skämtet?

Vi tycker helt enkelt olika.

Jag gillar manusdrivna prator / krönikor blandat med avslappnat prat.

Du gillar 5 killar som runkar av varandra runt en mikrofon.
Jag framhöll aldrig AMK som en bra podd, går den informationen inte in i din skalle? Däremot skrev jag att Nöjessvepet i B3 https://underproduktion.se/nojessvepet/ är bra. Så vill du botanisera i något jag tycker är bra så lyssna på den. I majoriteten av avsnitten är dom två stycken i den podden, alltså inga grupprunk med 5 personer. Extremt bra dynamik och humor. De lyckas likt vanliga människor med konststycket att respondera på volley på vad den andra säger – till skillnad från Mia som inte kan forma åsikter på studs eller komma med reaktioner som avviker från sitt manus.
Citera
2020-08-27, 03:27
Medlem
Dogshits avatar
Precis lyssnat på senaste avsnittet, bättre än många på senaste tiden. Inget direkt urdåligt parti, även om rymddojjorna var rätt svagt och väl långt och det där om 1337-speak var helt utan kunskap kring bakgrund men låt så vara.

Ju mer obskyra och wack saker de tar upp desto roligare blir det - å det finns det fan ingen brist på här om man bara gräver.
Senast redigerad av Dogshit 2020-08-27 kl. 03:33.
Citera
2020-08-27, 09:05
Ramla in i tråden för att kolla hur diskussionerna flöt om innehållet i poden. Blev inte direkt förvånad men djävligt besviken när det visade sig att det var det vanliga Flashbackklientelet som trashar podvärdarna istället för att diskutera avsnittsinnehållet. Varför lyssnar man på en pod man uppenbart inte gillar? Har dissat hur många som helst efter att kroknat på innehåll eller presentation, FbFE gillar jag dock, ofta höjdpunkter (inte alltid) men va fan, det är som julafton när man var liten, av tio paket var det kanske två som var guld
Citera
2020-08-27, 09:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Ramla in i tråden för att kolla hur diskussionerna flöt om innehållet i poden. Blev inte direkt förvånad men djävligt besviken när det visade sig att det var det vanliga Flashbackklientelet som trashar podvärdarna istället för att diskutera avsnittsinnehållet. Varför lyssnar man på en pod man uppenbart inte gillar? Har dissat hur många som helst efter att kroknat på innehåll eller presentation, FbFE gillar jag dock, ofta höjdpunkter (inte alltid) men va fan, det är som julafton när man var liten, av tio paket var det kanske två som var guld

Endast ett fåtal personer har snackat skit konstant om podden. För det mesta så skiftar det från avsnitt till avsnitt. Att hylla varenda avsnitt vore dels märkligt, men också kontraproduktivt. Jag tycker mycket om podden i det stora hela och skrattat mycket, men jag har även stört mig som fan flera gånger och då ska man få uttrycka det. Att endast hylla och aldrig kritisera känns som något för poddens Facebookgrupp.
Citera
2020-08-27, 10:32
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Så du blev besviken över att hitta folk med samma åsikt som dig i tråden? På tio segment så är det kanske i snitt två som är bra och åtta som är prutt, för att knyta an med din liknelse. I tråden så får podden både ris och ros, men du blir "djävligt besviken" över att se kritik när du själv tycker att 80% av podden inte är guld.
Citera
2020-08-27, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Så du blev besviken över att hitta folk med samma åsikt som dig i tråden? På tio segment så är det kanske i snitt två som är bra och åtta som är prutt, för att knyta an med din liknelse. I tråden så får podden både ris och ros, men du blir "djävligt besviken" över att se kritik när du själv tycker att 80% av podden inte är guld.

Vart får du ifrån att jag själv tycker att 80 % av FbFE inte är guld? Vad jag skrev/menade var att 80 % av de poddar jag lyssnat på inte är vad jag vill ha, och det är avsevärt fler än bara FbFE. De poddar jag inte gillar ratar jag, det finns bara en handfull jag gillar, FbFE är en av dom. Nu har jag i och för sig inte läst alla 2000+ inlägg, det borde jag kanske ha gjort?
Citera
2020-08-27, 12:21
Bannlyst
Citat:
Vart får du ifrån att jag själv tycker att 80 % av FbFE inte är guld? Vad jag skrev/menade var att 80 % av de poddar jag lyssnat på inte är vad jag vill ha, och det är avsevärt fler än bara FbFE. De poddar jag inte gillar ratar jag, det finns bara en handfull jag gillar, FbFE är en av dom. Nu har jag i och för sig inte läst alla 2000+ inlägg, det borde jag kanske ha gjort?
Ja om du ska in och klaga på "Flashback-klientelet" så bör du åtminstone ha lite koll på hur många här som motsvarar det epitetet. Den här tråden har ganska många nyreggade.

Notera att ingen klagar på att du gillar podden. Det är många andra här som gör det också, men de har i regel även något konstruktivt att tillägga till skillnad från dig. Så varför gillar du podden? Podden måste väl ändå vara viktigare att diskutera än tråden?
Citera
2020-08-27, 17:51
Medlem
Honeyvoices avatar
Och här ska Therese B förklara vad Lisa M egentligen menade. Asså som de håller på haha. Är inte van vid detta alls då det inte händer i lala land.

"Och i sin krönika om ”Flashback forever” gladdesLisa Magnusson över precis det jag gläds över med podden, nämligen att den är pragmatisk, obrydd och frispråkig. Att tolka den som ett tecken på en ny feminism ser jag mest som ett slags kvardröjande reflex från förgångna tider, som visar hur ovant det fortfarande känns att liksom bara uppskatta saker för vad de är. ”Flashback forever” är en rolig podd av kvinnor, och tycks inte ha något som helst feministiskt uppsåt. Den handlar befriande nog om helt andra saker. (Och egentligen tror jag att det var precis det Magnusson ville säga.)"

Ang "en rolig podd av kvinnor". Tycker det behövs ett tillägg där…en rolig podd av kvinnor som läser sånt som män skrivit från ett forum ägt av en man då männen på flashan är roliga smarta och intressanta vilket ger gott om gratis material. Ska minsann tjata om detta nu ay ay caramba.

https://www.expressen.se/kultur/ther...ler-pa-att-do/

(FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum
Citera
2020-08-28, 06:23
Medlem
DemonDeaths avatar
Nu har jag lyssnat på veckans avsnitt. Några reflektioner:

* Vad var grejen med Inas tjöt om "rymdskor"? Jag måste ha missat hennes förklaring till varför hon blivit så besatt av det.
* Känns inte som att Mia är en vidare rolig skribent. Blev lite väl mycket tjat om elefanter i hennes text tycker jag. Känns som att hon var bättre förr, har en vag känsla av att det var mer spontant då.
* Chad alpha-move av Emma att hålla sig i mångt och mycket i bakgrunden när Mia pratar. Hon reagerar mest på vad Ina säger under Mias segment, och så får Ina leka intresserad av vad Mia säger.
* Minns som vanligt inte vad varken Ina eller Emma pratade om. Det var länge sedan de tog upp något som stod ut. Emma hade ett bra segment om killen som planerade en stöt, men det måste väl ha varit ett par månader sedan nu, och sedan dess vet jag inte om hon har varit särskilt rolig.
Citera
2020-08-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Nu 403 patreons och 553$ per avsnitt. Ett avsnitt i veckan ger alltså cirka 22 000SEK i månaden. De har bara kört Patreon i ett par veckor. Rätt imponerande siffror för så kort tid.
https://www.patreon.com/FlashbackForever

Det är ju rejält mycket mer än vad Flashback får i donationer just nu.
(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

Nu 2397 patrons och 3417$ per avsnitt. Ett avsnitt i veckan ger alltså 118 000SEK i månaden.

Det är en bra podd och det är inte så mycket pengar med tanke på att de inte har andra sponsorer.

Välförtjänt, I think.

Sen att BFC och Honeyvoice skulle kunna göra det tiodubbla får väl mogna hos oss alla.

Edit: jag menade det med BFC och Honeyvoice, det var ingen dålig förolämpning.
Senast redigerad av Knivsta 2020-08-28 kl. 19:12.
Citera
2020-08-28, 21:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Nu 2397 patrons och 3417$ per avsnitt. Ett avsnitt i veckan ger alltså 118 000SEK i månaden.

Det är en bra podd och det är inte så mycket pengar med tanke på att de inte har andra sponsorer.

Välförtjänt, I think.

Sen att BFC och Honeyvoice skulle kunna göra det tiodubbla får väl mogna hos oss alla.

Edit: jag menade det med BFC och Honeyvoice, det var ingen dålig förolämpning.

Tyvärr tror jag inte någon skulle kunna lyckas bättre eller ens i närheten av lika bra utan ett starkt kontaktnät inom media och public service. Det är nyckeln till denna podds framgång. Om inte Ina och Emma haft sitt kontaktnät så skulle inte podden fått ens 1% av den massmediala uppmärksamhet Flashback Forever fått, oavsett hur bra den varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in