2020-04-03, 01:38
Medlem
OleYellers avatar
Rätt trevlig och kul pod!

Jag har inget illa att säga om idén men jag har ändå lite kritik kring utförandet.

Det blir liksom som det alltid blir när det bara är kvinnor inblandade; Alla i rummet måste av någon anledning alltid till varje pris bekräftas och hyllas...

Alltså; låt någon läsa en kul trådstart, ett kul inlägg eller ens dra en vanlig kommentar kring det utan att gå upp i full stjärtätning på varandra. Det behövs inte! Lita på varandra. Ge varandra lite utrymme att faktiskt vara roliga innan ni går full tunga.
Citera
2020-04-05, 19:01
Medlem
Ko1pa41ss avatar
Ok vad ska man säga.. Spolade igenom första, andra, tredje avsnittet. Gav det högst 5 minuter sammanlagt. Det är ju bara irrelevant skitsnack, påtvingat fnitter och konstlat kärringflams rakt igenom?

Alltså, jag har seriöst inte lyssnat på svensk radio (med undantag för enskild P3-doc) sedan typ 2005 och ber alltid missfostret till människa som sätter på skiten att stänga av illa kvickt innan det tar hus i helvete. Men har jag förstått det rätt nu; är det här en wannabe "vakna med thevoice"-podd vars motbjudande nivå inte kan beskrivas utan att känna rysningar av äckel? Mår lite illa nu, fan.

Deras "snack" är exakt sådant som får en att H-A-T-A sociala medier och dess människors ångestframkallande utfläkningar. De framstår verkligen som stereotypen av den mest vedervärdiga pk-flödesGillande rödvinsvänster som berusad på sig själv. Likt pk utan att vara pk-Magnus Betner style, nej usch.

Tog flera år för mig att till slut ge efter poddhypen, var extremt skeptisk mot konceptet som helhet, men för bara några veckor sedan lyssnade jag på mitt första poddavsnitt gällande något som intresserar mig. Blev positivt överraskad över formatet: intelligenta inspelade samtal med god ljudkvalitet, ofta med väl förberedda + underbyggda argument, förnuftigt resonerande, bra flow som i tur och ordning presenterar nyanserade insikter och resonemang för att kunna vidga perspektivet hos lyssnaren. Perfekt på väg till jobbet, en bra start på dagen.

Men alltså, flashback forever, är detta normalt beteende hos vuxna människor när ett särskilt ämne ska avhandlas i en podd? Kändes aldrig som att de ens pratade om flashback? 5 min content 55min bajs? Hörde typ en 1/3s mening uppläst i vänstra örat och sen forcerat gapskratt i det högra. Woot?

Ledsen för hatet, har knappt ens lyssnat igenom ordentligt, kommer inte göra det heller. Vet inte vilka personerna bakom podden är - säkert schyssta IRL. Aja, lär inte dröja länge tills nästa kapitaliseringsförsök av flashback från mediaprofiler ställs på rakning.. Skrev det här snabbt och hastigt ursäkta stavfel.
Senast redigerad av Ko1pa41s 2020-04-05 kl. 19:08.
Citera
2020-04-05, 20:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ni vet att Ina kör karantän-tv på SVT?

Och hon är jättego i Karantän-TV. Fick en förståelse för henne. Kanske ger ett bättre öra för podden.
Citera
2020-04-06, 00:09
Medlem
Jag är klyven inför podden. Tyckte i början den var ganska kul, men har redan hunnit tröttna. Filips och Fredriks podcast t.ex håller avsevärd högre kvalité.
Citera
2020-04-07, 11:55
Medlem
Nu 403 patreons och 553$ per avsnitt. Ett avsnitt i veckan ger alltså cirka 22 000SEK i månaden. De har bara kört Patreon i ett par veckor. Rätt imponerande siffror för så kort tid.
https://www.patreon.com/FlashbackForever

Det är ju rejält mycket mer än vad Flashback får i donationer just nu.
(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

Citat:
Jan: 6 565 (47 donationer)
Feb: 7 495 (36 donationer)
Mar: 3 624 (24 donationer)
Senast redigerad av Knivsta 2020-04-07 kl. 11:59.
Citera
2020-04-07, 14:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Nu 403 patreons och 553$ per avsnitt. Ett avsnitt i veckan ger alltså cirka 22 000SEK i månaden. De har bara kört Patreon i ett par veckor. Rätt imponerande siffror för så kort tid.

Roligt för dom

Att de drar in mer tror jag kan ha att göra med hur de uppmärksammar de som blir patreons. Det verkar bjudas på slutna live-poddar och personer uppmärksammas då och då med namn vilket många gillar. Mer som att köpa en tjänst egentligen.

Att ge till Flashback ger en ju inget extra utöver det egna nöjet att veta man supportar. Man får ju vara med här gratis oavsett.
Citera
2020-04-07, 14:49
Medlem
slimmbos avatar
Citat:

Tycker det är rimligt. Ägarna av flashback gör inte många knop för att förbättra Flashback, det är ju admins och moderatorer som gör allt jobb.
Citera
2020-04-07, 15:55
Moderator
Psilosophers avatar
Härligt fnittrigt om analsex i dagens avsnitt
Citera
2020-04-07, 16:38
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja, det är dynamiken mellan dem som fungerar väldigt bra. Scroll-Mia vore inte så bra ensam antagligen nej. Även om det är hon som är solstrålen ♥️ i podden så är det bra för henne att ha de två mer sociala och utåtriktade med sig också i samtalet. På detta sättet blir det lite mer lättsamt.

Scroll-Mia fyller ju dessutom en viktig funktion då hon har bra koll på forumet och kan rätta de andra tu då det blir fel.
Citera
2020-04-07, 17:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Tanken slog mig för nån vecka sen att FF borde skänka var 10:e till FB, eller att FF bör uppmana sina lyssnare att donera till FB.
Trots allt är det som så att om Axelsson lägger ner FB så får FF försöka göra bra podd av Familjeliv.
Citera
2020-04-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tanken slog mig för nån vecka sen att FF borde skänka var 10:e till FB, eller att FF bör uppmana sina lyssnare att donera till FB.
Trots allt är det som så att om Axelsson lägger ner FB så får FF försöka göra bra podd av Familjeliv.

Tänkte det med. Är ju trots allt från fb de får sitt content så någon slant kan man ju ge!

Svåra tider för komiker nu men hade varit hedersvärt
Citera
2020-04-08, 07:34
Medlem
bridgeblandnings avatar
Jag tror att jag är förälskad i Scroll-Mia. Hennes smittsamma skratt, charmiga dialekt och blotta faktumet att hon är en Flashbackare gör mig alldeles varm inombords. Hon tar den antagligen i tvåan också... Drömkvinna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in