2022-04-05, 22:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Att Åkes repiga dansbandsskivor skulle vara värda så mycket får man nog ta med en nypa salt.

Ja de är definitivt inte värda mer än någon miljon vardera.
Citera
2022-04-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunnyDragon
Amanda berättar att de i filmtevet gjorde på flit så att det skulle se ut som att Jonte var utanför när de var på fiket, att de sa åt henne att ta upp telefonen och visa sin TikTok så det skulle verka som om han var utanför. Sen säger hon att hela gänget inte umgås när de inte filmar, vilket man ju anat.

Hur någon ens kan vilja bli tillsammans med någon som den där Amanda, är en stor gåta!
Ser lite ut som hälften kvinna , hälften man.
Och för att inte prata om hennes otroligt fula och stora glasögon, som inte alls passar in på henne.
Aja, bara Alexander är lycklig så är det de viktigaste
Alexander måste väl för övrigt ha någon form av Autism ? Antar jag iaf.
Citera
2022-04-05, 23:08
Medlem
Skulle också gissa på nån form av autism. Av de som är med i serien så verkar han ju vara den mest högfungerande (ja, förutom Åke då, om man bortser från den dåliga personligheten), och han verkar ju kunna ta hand om sin ganska gravt utvecklingsstörda bror. Tycker dock man ser på honom att det är nåt som inte riktigt stämmer, och det brukar man enligt min erfarenhet inte göra på de som har lättare autism (t.ex asperger).
Citera
2022-04-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insekter1993

Någon mer som förövrigt har lagt märke till att Mats alltid har mobiltelefonen i sin bröstficka? Hur mycket strålning går rätt in i kroppen genom att ha den så nära? Tänk bara på när det ringer, borde bli otroligt mycket strålning.

Så länge man inte har pacemaker går det nog bra. Eller el-allergiker.. 🙄

Såå ledsamt i avsnittet på femman ikväll.
Mojje-brorsan va tredje hjulet på daten med storebror och hans nya tös.
Satt där med sin semla..
Han verkar ha ovanligt dåligt tal? Även för en downis? 🤔
Citera
2022-04-05, 23:55
Medlem
jonte en riktig legend
Citera
2022-04-06, 00:00
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Nu har jag faktiskt tröttnat lite på att ständigt behöva se " Mats och Sofias " kärlekshistoria i stort sett varje avsnitt. Pallar faktiskt inte med det!
Jag ser helst att kärleksinslagen försvinner bort.

Det verkar förresten som att Sofia har flyttat in i Mats lägenhet?
Är det ens möjligt? Är det inte en gruppbostad han bor i? Där får det väl inte bo mer än 1 person.
Eller vad vet jag ?!
Sofia har flyttat in i en egen lägenhet ca 100 meter från Mats hem.
Citera
2022-04-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Sofia har flyttat in i en egen lägenhet ca 100 meter från Mats hem.

Tidigare bodde de på olika adresser i Köping. Enligt folkbokföringen så bor båda två tillsammans i Mats lägenhet just nu. Åtminstone enligt länken till mrkoll som postades tidigare.
Citera
2022-04-06, 01:11
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Tidigare bodde de på olika adresser i Köping. Enligt folkbokföringen så bor båda två tillsammans i Mats lägenhet just nu. Åtminstone enligt länken till mrkoll som postades tidigare.
Har bara kollat på programmet och då bodde de isär. Kul att de flyttat ihop, hoppas det håller
Citera
2022-04-06, 07:41
Medlem
Citat:
Jag börjar förövrigt tycka Linda är väldigt ledsen och nedstämt i nästan varje avsnitt, hon bär nog på mycket tungt.
Konstigt att hon inte är berättarröst i de senaste avsnitten?.
Kan det vara så att det var i samband med Lars-Åkes sjukdom , och att hon helt enkelt inte orkade spela in speakerrösten? Istället fick Sofie hoppa in och göra det.
Jag undrar också varför hon inte gör berättarrösten. Har detta diskuterats i tråden? Din gissning låter annars väldigt rimlig. Berättarrösten läggs på när avsnitten är färdigklippta, kanske så sent som i början av detta år? Och då är det väl troligt att Lars-Åke var ganska risig.
Citera
2022-04-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Såå ledsamt i avsnittet på femman ikväll.
Mojje-brorsan va tredje hjulet på daten med storebror och hans nya tös.
Satt där med sin semla..
Han verkar ha ovanligt dåligt tal? Även för en downis? 🤔

Alex och hans tjej förklarade i en live på Tiktok igår kväll att Amanda blev tillsagd av kamerateamet att ta upp sin mobil och visa Tiktok videos. De vinklar det så att det ska se ut som om Jonte är tredje hjulet fast han egentligen inte alls är det i verkligheten.

Om det nu är sant, men förstår inte varför de skulle ljuga.
Citera
2022-04-06, 08:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Mats och Ofia bor tillsammans nu , har dock inte gift sig än.

Undrar om Tobbe fick i sig något brännvin på kräftskivan?
Var för övrigt ett jäkla drag i festen!
Åke spisade gamla repiga vinyl innehållandes allt mellan Kliff Rickard och Lasse Stefanz. Tänk att han vågade det , hans gamla vinyl var ju värderade till ca 50 miljoner.

Sofie försökte sig på lite stamp med Tobbe, men Tobbe bangade och ville bara ha Koskenkorva.

Ps.Mats A-traktor klarade inte senaste besiktningen. Kan vara bra att veta.
Citera
2022-04-06, 08:24
Medlem
VoktorDodkas avatar
När dom var hemma hos Åke så sa han på allvar att hans slitna LP-skivor kostade 5-600:-/st, om jag inte minns alldeles galet.

Linda sa en massa hos sina föräldrar, hon hade varit sjuk i covid och ibland fick man vara arg även på sina närmaste men nu var det bra. Jag fick intrycket att hon varit fylleaggressiv mot sin omgivning.

Dom skulle låta Jonte göra voiceover istället, alla utom jag verkar ju förstå vad han säger. Fan vad grym han är på att sjunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in