2026-08-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Åke är ju otroligt världsvan så det känns inte kontigt att slå sig ner vid någon annans bord och dricka några öl.

Vill minnas att han berättade det i serien, och att många var väldigt imponerade av hans ölsejdlar som han hade hemma i sin väl inrökta lägenhet. Och såklart, hans digra samling av Kliff Rickard skivor.

Dessa dyrgripar förvarade han i ett kassaskåp och plockades bara fram vid mycket speciella tillfällen.

Såsom Mats och Ofias bröllopsfest samt Nobelbanketten.

Inrökta lägenheter låter dyrt.
Citera
2026-08-05, 09:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Inrökta lägenheter låter dyrt.
Vad menar du?
Citera
2026-08-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad menar du?

Ja man får nu idag inte röka inomhus.
Citera
2026-08-05, 10:44
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ett öga och verkar vara.rullstolsburen.

Konstigt hur man pratade om hennes hälsa och sen dog hon.
Citera
2026-08-05, 10:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja man får nu idag inte röka inomhus.
Han satt på balkongen i rökte i serien. Men innan det så lär han ha marinerat lägenheten med rök.
Det är inget som Åke bryr sig om.
Citera
2026-08-05, 12:32
Medlem
Tråkigt att läsa att Linda har gått bort. Hon var min favorit. Verkade vara en fantastisk och positiv person.

Citat:
Någon från produktionsteamet måste ha lyckats övertyga Åke att umgås med dem.

Nja, jag vet inte. Ofta kändes folk sammanförda eller så. Att de inte skulle ha umgås i vanliga fall, men i serien gjorde de det. Blev bland annat märkbart när det var olika gruppaktiviteter. Linda, Tobbe och Mats umgicks säkert med varandra regelbundet. Antingen alla tre, eller två och två. Även innan serien. Kan nog säga samma sak om Mats och Åke, det verkade så.

Däremot tror jag att Johan och Åke blev ihopsatta av produktionsteamet. Johan hade nog inte kommit in i serien om han inte hade börjat ’umgås’ med någon befintlig deltagare. En helt utomstående från Örebro. Utan att känna någon.
Citera
2026-08-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Tråkigt att läsa att Linda har gått bort. Hon var min favorit. Verkade vara en fantastisk och positiv person.

Nja, jag vet inte. Ofta kändes folk sammanförda eller så. Att de inte skulle ha umgås i vanliga fall, men i serien gjorde de det. Blev bland annat märkbart när det var olika gruppaktiviteter. Linda, Tobbe och Mats umgicks säkert med varandra regelbundet. Antingen alla tre, eller två och två. Även innan serien. Kan nog säga samma sak om Mats och Åke, det verkade så.

Däremot tror jag att Johan och Åke blev ihopsatta av produktionsteamet. Johan hade nog inte kommit in i serien om han inte hade börjat ’umgås’ med någon befintlig deltagare. En helt utomstående från Örebro. Utan att känna någon.

Kronblom vill jag minnas skapades i Örebro åtminstone har en förankring. Förklarar Johans utseende
Citera
2026-08-05, 14:38
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Kronblom vill jag minnas skapades i Örebro åtminstone har en förankring. Förklarar Johans utseende

Finns en gubbe här i Köping som ser ut som Kronblom, på tal om Åke så bor han på ett senior område och har hemtjänst
Citera
2026-08-05, 18:33
Medlem
Huzzahs avatar
Vila i frid Linda.🤍🕯️🕊️
Hon verkade vara en helt underbar person.
Citera
2026-08-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Har för mig både Mats och Åke jobbat på Samhall tillsammans, kanske där de träffades. Annars känns det som Åke är en sådan person som t.ex. skulle kunna sätta sig vid deras bord om de var ute och åt på lokala pizzerian och börja berätta om saker han gjort förr och vad han kan, speciellt om det var kameror involverade.

Åke har nämnt att han varit på Samhall, ja. Har för mig att han pratade om vilka häftiga fester de hade. Men Mats har aldrig varit på Samhall. Innan han blev anställd på OKQ8 var han på en daglig verksamhet som heter Hasta. Som jag förstått det paketerar de bitar som företaget Hasta, som tillverkar gardiner, behöver.
Citera
2026-08-17, 16:16
Medlem
Den här Johan låter ju riktigt klipsk. Åker till London och frågar efter typ, skivor med Lasse Stefanz.
Fast det syns rätt tydligt.på hur han ens ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in