Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
När dom var hemma hos Åke så sa han på allvar att hans slitna LP-skivor kostade 5-600:-/st, om jag inte minns alldeles galet.
Linda sa en massa hos sina föräldrar, hon hade varit sjuk i covid och ibland fick man vara arg även på sina närmaste men nu var det bra. Jag fick intrycket att hon varit fylleaggressiv mot sin omgivning.
Dom skulle låta Jonte göra voiceover istället, alla utom jag verkar ju förstå vad han säger. Fan vad grym han är på att sjunga.
Vad jag minns sa Åke först att de var värda 500-600kr, inte att de kostade så mycket. Men han skulle aldrig i livet sälja dem. Senare på kräftskivan så ändrade han värdet på dem, till 50-60 miljoner. Oklart om han menade allvar eller skämtade.
Du är inte den enda som har svårt att förstå Jonte. Har sett en del kommentarer om det. Själv ser jag avsnitten med undertexter, just för att veta vad han säger. Jag förstår en del som han säger, men långt ifrån allt.
Annars tycker jag att det är härligt att han hellre sjunger som det är nu, än att han fokuserar på att bli en duktig sångare. Påminner lite om Micke i En annan del av Köping, som var likadan. Jonte älskar uppenbarligen att sjunga oavsett vilket.