2022-03-23, 19:35
Medlem
Tylfos avatar
Bowlingbröderna är typ anledningen till varför jag kollar. Verkar som riktigt sköna typer! Jonte är alltid så glad och positiv och skrattar mycket. Man hör nästan aldrig vad han säger men på något sätt håller man alltid med honom. Och Alex verkar vara en sjukt jävla fin och bra bror som tar hand om Jonte

Kommer det en ny säsong så hoppas jag att Åke syns mindre, riktigt otrevlig person imo. Går runt med sin rullator och gnäller om att han har gjort precis allting förr vilket är ganska störande.
Citera
2022-03-23, 19:57
Medlem
Tyckte det var kul att att se hur dåligt det gick för Åke på minigolfen. Skröt massa och så gick det åt helvete, det märktes att han blev sur.
Citera
2022-03-24, 11:16
Medlem
Åke är ju underbar. Typ bara därför jag kollar
Citera
2022-03-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunnyDragon
Har precis sett på avsnitt 8 och undrar varför de låter Sofie göra voice overn istället för Linda. Inte alls lika bra, men å andra sidan har jag jävligt svårt för henne sen man fick se hur vidrigt hon behandlar sin mamma.

Sen Frasse... det är verkligen som att se en fyraårig pojke i en vuxen karls kropp, förstår inte att de som är lite mera "högfungerande" (typ Mats, Linda, och Sofie) orkar med honom. Blir ledsen och gråter för att han gjorde illa knät när han skulle upp på hästen. Nästan så jag blir slut bara av att titta på honom.
Frasse har ju jobbat på volvo i 25 år så han kan nog lära sig en del.
Frasse o tobbe är ju kungar
Citera
2022-03-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Frasse har ju jobbat på volvo i 25 år så han kan nog lära sig en del.
Frasse o tobbe är ju kungar
Man undrar lite hur det fungerade för Frasse på jobbet då boendets personal vaktar han som ett småbarn, håller hans hand när de är ute och går samt tröstar när han blir ledsen? Han måste vara lite av en dubbelnatur!
Citera
2022-03-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man undrar lite hur det fungerade för Frasse på jobbet då boendets personal vaktar han som ett småbarn, håller hans hand när de är ute och går samt tröstar när han blir ledsen? Han måste vara lite av en dubbelnatur!
Jo men hans hälsa kanske är sämre nu än när han jobbade där,kollar man på tidigare avsnitt ser han piggare och smalare ut.
Fast han lär ju haft nån handledare som tog hand om honom antar jag.
Klart dom ska jobba om dom vill och kan.
Citera
2022-03-24, 18:22
Medlem
Idag begravdes Lars-Åke.
Citera
2022-03-24, 19:11
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Har själv jobbat på lager där kom några moggisar några dagar i veckan. De fick göra de lättaste arbetsuppgifterna och hade en ledsagare med sig. Bör varit likadant med Frasse.
Citera
2022-03-24, 21:06
Medlem
[quote=supermuppen1Frasse o tobbe är ju kungar[/QUOTE]

Varför då? Utveckla gärna för att jag är verkligen intresserad av hur man kan tycka att Tobbe som är otrevlig och säger håll käften och dra åt helvete är kung

Frasse hör man inte vad han säger och han lyssnar inte på vad folk säger åt honom och sätter sig i bilar och på motorcyklar, är det roligt för att han är gravt utvecklingsstörd och därför är det ok att göra som man själv vill?
Citera
2022-03-25, 10:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har själv jobbat på lager där kom några moggisar några dagar i veckan. De fick göra de lättaste arbetsuppgifterna och hade en ledsagare med sig. Bör varit likadant med Frasse.

De är ju inte likadana. Vissa är ju väldigt noga och duktiga på repetitiva uppgifter. Frasse hade naturligtvis ett väldigt inrutat uppdrag där han fick placera in några olika komponenter i växellådan. Det kan ju hända att den arbetsuppgiften rationaliserades bort.
Citera
2022-03-25, 11:42
Medlem
Man bestulen på sin rullator i Köping! Kan det vara Åkes måtro?
https://magazin24.se/vastmanland/vastra-malardalen/arboga/man-blev-bestulen-pa-sin-rollator/

Angående " Mats " nya flickvän Sofia så undrar jag lite varför hon ens valde honom? Finns väl bättre män att välja på? Det är ju bara att inse att Sofia är en riktig läckerbit! Ena nackdelen är att hon är lite skelögd och pratar som en sengångare ibland.
Mats verkar vara riktigt tänd på henne iaf , får jag iaf intrycket av ibland.

Men stackars människa som måste ha honom över sig!
I ett avsnitt så kom det fram att han väger 140 kg , och i senaste avsnittet så kunde man se en markering vid en dörr att han är lite över 180 cm .
Räknar vi då ut hans BMI så blir det 41,8 på en skala av 30 , alltså fetma!.
Gör inte " Mats " något åt sin övervikt så lär det nog tyvärr sluta på samma sätt som " Lars Åke ".

Det verkar även som att " Sofie " har fått ett förhållande. På hennes Facebook så ses hon med en kille som hon kramar om. Kan ju även vara en släkting.
Vad vet jag?
https://www.facebook.com/sofie.kraft
Citera
2022-03-25, 12:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insekter1993
Det verkar även som att " Sofie " har fått ett förhållande. På hennes Facebook så ses hon med en kille som hon kramar om. Kan ju även vara en släkting.
Vad vet jag?
https://www.facebook.com/sofie.kraft

Om man läser i kommentarerna så står det att: vår vänskap blommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in