2020-06-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Det är nog omöjligt. Bilderna visar att hennes huvud är inlindat i lakan. Snöret man ser på bilden fanns mellan lager 3 och 4 på lakanen de virat in henne in. Det man däremot kan se av hennes kropp är längst ner i hörnet. Då ser man lite hud och kanten på blöjan.

Det verkar som att dom blandat ihop två bilder. Förstår fan inte hur man kan tro sig garantera en rättssäker process när man inte ens har koll på exhibit A och B. Det finns två olika ”figur 22” ser jag nu. Vilka sidor låter jag vara osagt men på en av dessa så ser man hennes ansikte. Fan lilla hjärtat, inte ens efter hennes död kan dom göra rätt för henne... 😔
Citera
2020-06-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Patriks efternamn byttes efter fängelsestraffet? Vill hitta hans FUP för vapeninnehav osv. Hans efternamn då innan Lmam maskat tack?

P*tt*rsson
Citera
2020-06-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Patriks efternamn byttes efter fängelsestraffet? Vill hitta hans FUP för vapeninnehav osv. Hans efternamn då innan Lmam maskat tack?
Ja, den skulle jag också vilja läsa.
Citera
2020-06-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Det verkar som att dom blandat ihop två bilder. Förstår fan inte hur man kan tro sig garantera en rättssäker process när man inte ens har koll på exhibit A och B. Det finns två olika ”figur 22” ser jag nu. Vilka sidor låter jag vara osagt men på en av dessa så ser man hennes ansikte. Fan lilla hjärtat, inte ens efter hennes död kan dom göra rätt för henne... 😔

Tänker du på bilderna i sista sidorna på FUPen där de lagt upp bilderna igen? Den bilden som heter "2." Isf så är det exakt samma bild som "Figur 22". Enda skillnaden är att bilden är roterad. Man ser exakt samma sak på "Figur 22" om man tittar. Man kan tycka sig se ett öppet öga och en näsa till höger på bilden. Det är dock en synvilla. Skulle man ta bort det blåa lakanet och lakanen under så skulle hennes ansikte vara åt andra hållet. Enligt texten låg hon med höger sida neråt. Skulle man se hennes ansikte på bilden skulle hon legat på vänster sida.
Citera
2020-06-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Vilken sida i Fup är ni på?

Sida 64.
Citera
2020-06-02, 23:37
Medlem
Kan se en bit av en blöja på figur 22. Inget mer än så.
Citera
2020-06-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim

För att tydliggöra mitt föregående svar.
Man kan se Es blöja nertill på bilden. Huden man ser är från hennes rygg. Hon ligger alltså i typ framstupa sidoläge och hennes ansikte är alltså åt det håller där man ser alla knutar.
Citera
2020-06-02, 23:40
Medlem
Citat:
Sida 64.
Tackar, då var jag rätt på det. Men ser inget ansikte så därför blev jag fundersam.
Citera
2020-06-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massingsknopp
Kan se en bit av en blöja på figur 22. Inget mer än så.

Tror personen vill få det jag ringat in till att vara ett ansikte. Vilket inte är fallet..
http://www.laddy.se/visa-bild/852/
Citera
2020-06-02, 23:43
Medlem
Citat:
Tror personen vill få det jag ringat in till att vara ett ansikte. Vilket inte är fallet..
http://www.laddy.se/visa-bild/852/
Jepp, du har rätt.
Citera
2020-06-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jo tack, jag mår utmärkt Jag reagerade INTE på att RS blev kallad mamma en gång, utan att hon sa sig bruka bli kallad det och verkade tycka det var bra, samt att hon tyckte sig ha rätt att träffa E och blev sur när hon inte fick det. Men som sagt. Jag vet ingenting om varför de hade den relation de hade. Tänker att - om mamman nu fungerade så bra som RS vittnat om att hon gjorde - skulle det vara extra viktigt för anknytningen till sin riktiga mamma som hon varit ifrån att inte kalla vem som helst mamma. (Nu var ju inte mamman särskilt bra så det kan kanske kvitta ändå).

Eller så kände RS på sig att allt inte var ok och ville hålla koll. Det är ju bra i så fall.

Mina barn har säkert sagt mamma till andra och många barn har sagt mamma till mig, just för att små barn använder de ord de kan (absolut inte att de tror att jag är deras mamma) men då brukar både jag o andra säga: "jag är *namn*" på ett vänligt sätt för att markera. Efter att barnen fyllt två brukar de ha lärt sig det där. Men det kanske är otydligare när man haft fosterföräldrar.

Detta var en detalj jag funderade över. Givetvis var detta ingenting om man tänker på hur förfärliga Es riktiga föräldrar är/var och allt som hänt. Men det är liksom så uppenbart att det knappt är värt för mig att kommentera när många andra redan gjort det.

Jag kan också tycka det är märkligt faktiskt att E kallade RS för Mamma Gi... Finns barn som lever med bonusföräldrar och aldrig kallar dem för mamma/pappa. Jag upplever precis som du att hon blev upprörd över att inte få träffa flickan, ha henne att sova över hos henne osv.

Hon beskriver en så stark anknytning till flickan samtidigt en så stark oro att hon på julafton ville ta henne och springa därifrån. Ändå gör hon inget. Hon beskriver att flera vuxna där oroade sig. Ändå gjorde hon inget. Dagen efter ringer hon familjehemsmamman.
Hade hon nu så stark anknytning till E och så pass mycket oro för henne borde hon ha agerat mer... Känns som en väldigt konstig person denna RS.
Hyllar R samtidigt som hon ser att E far väldigt illa. Påtalar till och med detta för R. Sedan hämtar hon henne från häktet och umgås med henne i två dagar.

Antingen är detta är sjuk människa eller en så fruktansvärt nyfiken människa som gottar sig i andras olycka. Vill ha kontroll över hur E har det för att kunna gotta sig i det. Framställa sig själv som så bra och duktig, men handlar egentligen endast om nyfikenhet och att få vara med i smeten...
Citera
2020-06-02, 23:53
Medlem
Citat:
Tänker du på bilderna i sista sidorna på FUPen där de lagt upp bilderna igen? Den bilden som heter "2." Isf så är det exakt samma bild som "Figur 22". Enda skillnaden är att bilden är roterad. Man ser exakt samma sak på "Figur 22" om man tittar. Man kan tycka sig se ett öppet öga och en näsa till höger på bilden. Det är dock en synvilla. Skulle man ta bort det blåa lakanet och lakanen under så skulle hennes ansikte vara åt andra hållet. Enligt texten låg hon med höger sida neråt. Skulle man se hennes ansikte på bilden skulle hon legat på vänster sida.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in