Citat:
Ursprungligen postat av
Styrkelyftare
Jag är sen på bollen men håller självklart med. Bra att det blev en friande dom för en politiker som tvingats in i rätten för att hon talat klarspråk. Sådana här fall ska överhuvudtaget inte tas upp.
I övrigt fann jag det anmärkningsvärt att Sveriges främsta idéhistoriker Sven-Erik Liedman vittnade till islamisternas fördel. Liedman ansåg det vara förtal att kalla personer för extremister, men tydligen endast i de fall det rör sig om islamister då han själv kallat meningsmotståndare för extremister tidigare. Trots sin voluminösa bildning gjorde Liedman och alla andra som inte stod på den åtalade politikerns sida bort sig i mina ögon.
Det gör inget att du är sen på bollen eftersom du håller med oss i sak..
Det där du skriver om Sven-Erik Liedman är en bra påminnelse om hur totalt skruvad denna process har varit.
Det är ju ingen tvekan om att de båda kvinnorna ÄR extremister och det är de alldeles hur upprörda de än blir över att ha blivit offentligt "varudeklarerade". En spade är en spade och det skall kunna sägas utan att behöva bli anklagad för att ha förtalat dessa två... -ja, just det! Extremister!
Hade Hermansson däremot benämnt dem som terrorister, så hade hon kanske fällts? Att utpeka någon som 'terrorist', alltså att vara brottslig, det bör kunna leda till fällande dom.