Citat:
Så synd då att det enda du har att komma med är flum,. Uppenbarligen har du inte lyckats ta till dig någon sanning själv.
Citat:
Du har rätt att Arrhenius modell var rätt primitiv och missade flera viktiga faktorer. Tur då att forskarna jobbar vidare och utvecklar bättre modeller.
Jag tycker absolut att det finns mer än tillräcklig kunskap och data för att påvisa att de klimatmodeller som är över 100år gamla är fel och jag har inte längre något intresse att vänta in resten av befolkningen för att samtala med dem när de väl tycker samma sak.
Citat:
Fast nu är ju det där med att forskarna trodde jorden var platt bara en myt, men du har säkert sett någon snutt på youtube som påstår motsatsen.
Det är precis så det va när jorden var universums mitt eller jorden va platt.
Citat:
Sån tur då att du är smartare och kunnigare än alla forskare, och samtidigt så blygsam att du inte ens anonymt här på flashback vill dela med dig av dina revolutionerande insikter.
Gissa vilka som kommer ha fel denna gång?
Självklart alla som bygger modellerna på den felaktiga datan.
Självklart alla som bygger modellerna på den felaktiga datan.
Citat:
Säga det kan man naturligtvis, men det är ju trivialt att inse att det är fel. Det finns något som kallas för kolets kretslopp förstår du. Växter tar upp CO2, vi äter växter och andas ut CO2. Så går det runt utan att halten ändras.
Man skulle ju lika gärna kunna säga att pga av att det finns 9miljarder människor som andas ut CO2 idag och förr var det bara 1 miljon.
Citat:
Menar du solljus? Det är klart solen värmer, men den varierar också rätt lite i intensitet. Eller hade du någon annan "kosmisk energi"?
Vår planet har ett klimat som påverkas av den kosmiska energi som vi mottar.