Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Det är precis det jag gjort, och till skillnad från dig är jag villig att argumentera för det jag kommit fram till med egna argument. Du är tydligen sån där postmodernist som tycker att var och en får välja sin egen sanning.
Det stämmer att jag tycker att var människa är skyldig att ta reda på sanningen själv.
Jag kommer inte presentera dig något, jag tänker inte argumentera för bu eller bä för jag tänker inte omvända någon.
Kul att du känner dig bekväm med den vetenskap du besitter. Hoppas du inte får en tumör av återhålld ilska senare
Jag tycker absolut att det finns mer än tillräcklig kunskap och data för att påvisa att de klimatmodeller som är över 100år gamla är fel och jag har inte längre något intresse att vänta in resten av befolkningen för att samtala med dem när de väl tycker samma sak.
Det är bara så komiskt att alla som idag så säkert säger att klimatmodeller som beskyller människan är rätt just för att det råder vetenskapligt konsensus för det.
Det är precis så det va när jorden var universums mitt eller jorden va platt.
De som visste det va *trumvirvel* vetenskaps männen och de lärde!
Gissa vilka som kommer ha fel denna gång?
Självklart alla som bygger modellerna på den felaktiga datan.
Du förstår väll att man självklart kan göra korrekta modeller av felaktig data och argumentera för att modellen är korrekt med bas av att modellen är korrekt?
Så ja, alla som kommer ha fel snart är.
De som följer den 100 år gamla "svenska" idén om att människans CO2 utsläpp kan ändra klimatet för en planet...
Man skulle ju lika gärna kunna säga att pga av att det finns 9miljarder människor som andas ut CO2 idag och förr var det bara 1 miljon.
Så vi borde döda de flesta människorna...
Så här.
Vår planet har ett klimat som påverkas av den kosmiska energi som vi mottar.
Miljön påverkas av invånarna ja, men nej klimatet för det inte. Vi kan inte förhindra istiden eller värmeböljan när den kommer.
Vi kan underlätta för människan att överleva de nya miljöerna.