2020-01-23, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det är svårt att snacka bort honom eftersom han hör så illa. Han kan inte knyta skorna själv. Frågan är om han sondmatas. Gubben är 96 år gammal. Vi kan räkna bort honom.

Att han varit en framgångsrik vetenskapsman är det inget tvivel om.
Han är 96 och fortfarande så mycket smartare än dig och mig att det nästan är löjligt.
Citera
2020-01-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Han är 96 och fortfarande så mycket smartare än dig och mig att det nästan är löjligt.

Hur kan vi veta det ? I den psykologiska litteraturen kan man läsa om hur intellektet utvecklas med stigande ålder. Dyster läsning för mig som är 74 år.
Man kan ju följa om han skrivit några vetenskapliga artiklar de senaste åren !
Citera
2020-01-23, 21:37
Bannlyst
Citat:
Hur kan vi veta det ? I den psykologiska litteraturen kan man läsa om hur intellektet utvecklas med stigande ålder. Dyster läsning för mig som är 74 år.
Man kan ju följa om han skrivit några vetenskapliga artiklar de senaste åren !
Hur vi kan veta?
Det räcker med att lyssna på honom.
Han är fortfarande knivskarp.
Citera
2020-01-23, 21:40
Medlem
Trumpetflugans avatar
TS har på ett föredömligt sätt visat på vilken vetenskaplig nivå förnekare i allmänhet, åtminstone på Flashback, befinner sig på. Tack för det!
Citera
2020-01-23, 21:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Min källa är fortfarande IPCC. Men du litar nog på mannen med vaccinationsskräck, lipidångest och förkärlek till slagrutan.
Du hänvisar till en politiskt styrd sammanställning. Pajasnivå på din argumentation.
Citera
2020-01-23, 21:43
Medlem
Citat:
Hur vi kan veta?

Om han är mycket smartare än oss förmår inte vi att avgöra detta. Vi räcker ju inte till.
Så den metoden fungerar inte !
Citera
2020-01-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du hänvisar till en politiskt styrd sammanställning. Pajasnivå på din argumentation.

Jag vet vem som är pajasen. Rimligen den som inte hänvisar till några vetenskapliga källor.
Du är ju en jordenärplattteoretiker !
Citera
2020-01-23, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ulant
Med tanke på att även klimatångest forskning kommit fram till att människan står för 1 del av 85000 koldioxid i atmosfären så är det märkligt att man går så hårt på linjen.
Du menar att människan står för en ökning från 280 till 410 ppm? Snart 50% mer CO2 är knappast obetydligt.
Citat:
Dessutom är koldioxid oerhört viktigt för allt liv. Pumpar man in extra koldioxid i ett växthus så blir det man odlar där större och mer näringsrikt.

Givet att du tillför tillräckligt med vatten och annan näring växer det fortare, men näringshalten sjunker. Den extra tillväxten är mycket cellulosa.
Citat:
Först skulle vi vara rädda för att oljan tar slut. Sedan skulle vi vara rädda för ozonhål och själva solen. Nu ska vi vara rädda för en luktlös och smaklös gas...
Ozonuttunning fanns goda skäl att vara rädd för, men politikerna på den tiden var lite mer beslutsmässiga och såg till att stifta ett avtal som begränsade de farliga utsläppen. Att CO2 är luktlöst och smaklöst förstår jag inte vad det har med saken att göra.
Citera
2020-01-23, 21:54
Bannlyst
Citat:
Om han är mycket smartare än oss förmår inte vi att avgöra detta. Vi räcker ju inte till.
Så den metoden fungerar inte !
Den fungerar utmärkt.
Citera
2020-01-23, 21:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Ja, smartare än dig åtminstone

Han verkar ha sagt,

Citat:
objections to the global warming propaganda are not so much over the technical facts, about which I do not know much, but it's rather against the way those people behave and the kind of intolerance to criticism that a lot of them have

Kort sagt, han vet inte. Det är en gammal gubbe som skäller på moln och idioter lyssnar på honom.
Citera
2020-01-23, 21:58
Avstängd
Citat:
Hur vi kan veta?
Förmågan att uttrycka sig självsäkert tenderar dock tyvärr leva längre än förmågan/intresset att faktiskt sätta sig in i ny forskning eller inse att man inte är lika skärpt som man en gång var.
Citera
2020-01-23, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, smartare än dig åtminstone

Han verkar ha sagt,

Kort sagt, han vet inte. Det är en gammal gubbe som skäller på moln och idioter lyssnar på honom.
Ingen vet.
Det är poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in