2020-03-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om man kan konstatera att tillfrisknade är immuna borde väl första gruppen av tillfrisknade patienter tillfälligt få hjälpa till i vården eller något liknande. Det kommer ju naturligtvis inte ske men man kan ju tycka att de gör mer nytta där än hemma i sina hem eller liknande.

Det är ingen personalbrist i vården eller där problemet ligger. Är att det inte verkar finnas tillräckligt med materiel.

Finns ingen anledning att låta lallare springa runt i vården.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ok. Bra gissat. Du måste ha många som tar dig på allvar i din omgivning.

Tack! Ja, det har jag. Dock är det ingen gissning, det är vad jag kan se som en prognos, så sannolik som den kan bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Helt djäkla befängt. Det är ju EU som är centrum för smittan. Vilket land skulle i så fall coronan komma från? Populism utan någon som helst effekt, återigen.

Det handlar om att bekämpa smittan - vad tänker du med? För att göra det behöver man fullständig kontroll över sitt territorium.
Citera
2020-03-17, 20:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Typ Kina kan, eller Nordkorea. Det är bara att lyda order, annars arkebuseras företagsledningen (som är statsanställda).

Diktaturer har större chanser att stoppa epidemier. Mussolini bekämpade framgångsrikt malarian i Italien.

Finns det studier som visar att de generellt också lyckas stoppa epidemier?

Om jag inte har drömt så vill jag minnas att jag har läst att diktaturer generellt lyckas sämre med att stoppa farsoter, som sagt, kan ha drömt?
Senast redigerad av OY 2020-03-17 kl. 20:22.
Citera
2020-03-17, 20:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Det du nämner låter mer som regeringens finanspolitiska åtgärder. De framstår som mer lättbegripliga än att Riksbanken plötsligt har en obegränsad mängd pengar att låna ut till bankerna.

Det är finanspolitiska åtgärder. Sverige har, med nollränta sedan tidigare, redan tömt sin penningpolitiska arsenal.
Citera
2020-03-17, 20:19
Medlem
EU stänger sina gränser. Underbart. Magiska nyheter. 30 dagar men bra nog. Hoppa Corona håller i sig så att vi inte får in apor negrar och gerknullare.
Citera
Medlem
Neofobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Hur vet man sin blodgrupp?
En del äldre har det på sina dödsbrickor från värnplikten.

Du kan anmäla dig som blodgivare och då får du reda på blodgruppen
Citera
Medlem
Saxat ur SvD:
” Evy Hammarström, ”70 plus”, känner inte någon oro. Hon ställer sig lite frågande till Folkhälsomyndighetens rekommendation.

– Många av oss som är lite äldre är väldigt ensamma. Vi sitter ensamma alla dagar året runt, och nu ska vi sitta hemma ensamma utan att få gå ut?”

Guldläge för alla er vars hjärta uppenbarligen klappar för alla gamla som vi måste skydda inte bara från virus utan nu också tristess. Här har ni chansen att visa sann medmänsklighet. Handla åt dem och sitt sedan och prata med dem några timmar.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Sannolikheten att det kan lägga sig latent är nog ganska hög. Är ju så de flesta virus faktiskt fungerar när du väl blir sjuk.
Detta virus har autoimmuna egenskaper.
Citera
2020-03-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Med tanke på socialförsäkringssystemet, sjukvårdssystemet kommer troligen USA bli det nya epicentrum sett till enskilt land. Det finns åtskilliga människor utan vård, lägg till en knallhård arbetsmarknad där folk i högre utsträckning går till jobb trots sjukdom, den korta semestern de har bidrar också.

Jänkarna gillar stora bilar, stora portioner, ja allt är stort "over there". Nu kommer KoVid, Trump kommer se till att vi får se ett stort genomslag.
(FB) Hur påverkar Corona USA:s ekonomi och hur hanterar Trump detta politiskt?

Finns en tråd om USA och corona och ekonomin. Du har rätt i att det kommer att drabba USA hårt. De har också 70 miljoner överviktiga. Men Trump pratade i dag om en lösning men han har ju pratat förut om saker som aldrig blir.
Citera
2020-03-17, 20:20
Medlem
Så här ska man göra, FHM:
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_17marzo%20ITA.pdf

Fantastisk bra sammanställd information o nuläge från italienska ISS.
Vilken de ger ut varje dag.
Citera
2020-03-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofob
En del äldre har det på sina dödsbrickor från värnplikten.

Du kan anmäla dig som blodgivare och då får du reda på blodgruppen

Född början på 1990 talet, tror jag har sätt min bricka nån gång men försvunnit i flytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in