2020-03-17, 19:56
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Vad är det för
Rön gällande rheususfaktor? Det har jag missat helt..

Alla i min familj är 0- utom jag.... orättvist som det verkar. 😵

Rönet är att man påvisat immunitet hos de som blivit sjuka och tillfrisknat.
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Italien har större mörkertal. De har bara gjort ca 80.000 tester (siffran från 12/3) medan Kina redan 26/2 hade gjort 320.000.

https://ourworldindata.org/coronavirus-testing-source-data

Kinas siffra på 80.000 smittade stämmer nog rätt bra. Italiens är en mycket grov underskattning. De har sannolikt fler smittade än Kina.

Generellt är Europa kassa på detta. Asiatiska länder testar mer omfattande, har mycket mer proaktiva åtgärder för att stoppa smittspridning, och kan redovisa mycket bättre utfall. Det gäller Kina, Japan, Sydkorea, Taiwan, Singapore och många andra länder i den regionen.

Jag motsätter mig inte att de har kollat ordentligt men jag tror att det faktiska antalet döda är väldigt friserade siffror. Detta i ljuset av dels tvärsnitt av vem som smittats, kön och ålder i tex Sydkorea samt hur dödstalen ser ut i Italien och övriga Europa. Sedan gjorde det ju inte saken bättre rapporten i The Lancet som skriver upp dödstalen oerhört mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Vad är det för
Rön gällande rheususfaktor? Det har jag missat helt..

Alla i min familj är 0- utom jag.... orättvist som det verkar. 😵
Om du är positiv eller negativ.
Citera
2020-03-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Virus kan sitta i kroppen väldigt länge och kanske t.o.m. livet ut utan att uppvisa några symptom.

Viruses are forever. Läs på
Citera
2020-03-17, 19:58
Medlem
I Frankrike har 27 nya dödsfall av coronavirus konstaterats under tisdagen, enligt landets hälsomyndigheter.

Antalet dödsfall är nu totalt 175, rapporterar The Guardian.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Spanien är det nya Italien.

Men vilket är nästa land till rakning? Frankrike!? USA!?

Med tanke på socialförsäkringssystemet, sjukvårdssystemet kommer troligen USA bli det nya epicentrum sett till enskilt land. Det finns åtskilliga människor utan vård, lägg till en knallhård arbetsmarknad där folk i högre utsträckning går till jobb trots sjukdom, den korta semestern de har bidrar också.

Jänkarna gillar stora bilar, stora portioner, ja allt är stort "over there". Nu kommer KoVid, Trump kommer se till att vi får se ett stort genomslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Rönet är att man påvisat immunitet hos de som blivit sjuka och tillfrisknat.

Hos endast de med positiv rheusus eller negativ?
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Då har du läst på dåligt beträffande vad jag skrivit. Jag har hela tiden, långt före detta virus, konstaterat att vi har en undermålig allmänsjukvård.

Du får inte blanda ihop att jag går emot alla som talar om dödsvirus med att jag själv tycker att sjukvården är en svag länk.

De inlägg jag har följt från dig följer inte det du påstår.

Det jag har sett och uppfattat är din attityd och argumentation mot många användare som mycket dryg och avvisande kring den kris vi har.

Jag reserverar mig för fel.

Jag får plugga på din Posthistorik när jag orkar, jag lämnar det här tillsvidare.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-17 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Citat:
Regeringen nya tuffa budskap: ”Svenskarna måste flyga mindre”

Regeringen skärper nu tonen om flyget. Det räcker inte att utsläppen skall minska – även mängden flygresor måste minska enligt regeringen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-nya-tuffa-budskap-svenskarna-maste-flyga-mindre-1

Citat:
Regeringen föreslår miljardstöd till flygbranschen

Permitteringar, varsel och inställda avgångar.
Flygbranschen går på knäna i coronavirusets spår. Nu föreslår regeringen ekonomiskt stöd på 5 miljarder för att hålla bolagen flytande

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLkj8w/regeringen-foreslar-miljardstod-till-flygbranschen

De verkar ha problem att bestämma sig.
Citera
2020-03-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
OK, jag försöker igen- hur många dog i Sverige förra året, av influensa?

Typ 2-3000, skulle jag säja......
Citera
Medlem
Nån som hört info ang det senaste dödsfallet i sverige? Tycker man läst om alla förutom det senaste. Kan det h varit en ung/frisk person som dog? Därav tystnaden?

Kan ju även bara vara jag som missat vad som skrivits ang detta.
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
samhällsviktiga yrken

Vilka tror ni att det blir som räknas som automatiskt beordrade att arbeta och dessutom att deras barn ska gång skolan?
Förutom personal inom sjukvården och vård av äldre
Sopgubbar. Det skulle bli massa kaos av sopor och andra sjukdomar om sopgubbarna slutade hämta sopor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in