2020-03-17, 15:09
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9AAr5/storbritannien-kovander-efter-larmrapport

Dr Tengele kommer bli lynchad och hängd offentligt efter detta tro mig
Citera
2020-03-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Sweden's Getinge to deliver 500 ventilators to Italy as demand rockets

STOCKHOLM (Reuters) - Swedish medical equipment group Getinge (GETIb.ST) will deliver 500 ventilators to Italy, its chief executive told Reuters on Monday, as a growing number of countries rush to buy the machines to treat people worst hit by the coronavirus outbreak.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-getinge-ventilator/swedens-getinge-to-deliver-500-ventilators-to-italy-as-demand-rockets-idUSKBN2133NL?feedType=RSS&feed

Okej så nu ger vi bort det vi har? eller?

Se då till att vi har något kvar................

Vi måste skicka dit behovet är mest skrikande. Sen kan man göra rent dem och skicka dem till nästa ställe. Sveriges respiratorer kanske räcker 3 veckor till? Hoppas vi får hjälp av andra dock.
Citera
2020-03-17, 15:10
Medlem
Raggsokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja jag tror också det. Det enda som kan liksom hålla smittan i schack. Ni har ju redan från början varit tydliga med vad som gäller, och isolerat många. Det har ju vi också men inte varit så tydliga eftersom vi har kommunala skolor, där man inte från regeringen kan ta beslut om att stänga alla skolor. Vi har en ordning som säger att Folkhälsomyndigheten ska ta det beslutet. Om de inte gör det, så kan bara regeringen uppmana FHM att stänga skolorna.

Får ni information? Hur har ni det rent konkret? Har ni barn som studerar hemifrån? Vilka ser efter barnen som har föräldrar som måste jobba inom sjukvården?

Ja, vi får informasjon åpent hele tiden. Min familie er priviligert, vi har stor villa med hage, eldre barn og mulighet til å ha en voksen person hjemme. Barna studerer via nett, de er disiplinerte fra før og liker det. De hjelper hverandre. Min kusin i nordnorge har yngre barn, 5 og 2 klasse, det går også veldig bra.
De som måste jobba innom sjukvården har rett på barnepass, min sons flickvenn er barnehagelærer og har fått status som helsevårdpersonell for å kunne ta seg av barns behov på flere plan (barn med særskilte behov) NAV (arbeids og sosialetaten) har utvidet regelverk slik at ingen skal ende uten inntekt i lange perioder. (Mindre byråkrati for utbetaling av sjukepenger og slikt) Mange får lønn under permittering. Forsyninger er lett å få tak i, men mange bare MÅ hamstre....(ahhrg)

Norge kommer til å få enorme utgifter, mange bedrifter vil gå konkurs og arbeidsledighet. Men, i det lange løp tror jeg det ville kommet i alle fall. Så bedre at de tar kontroll nu! Før mange har dødd.
Det er ikke perfekt, men vi skal få det til. Og vi gleder oss til den dagen vi kan kjøre til Sverige som før og handle! (Beste som fins)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om du känner till ett enda sådant fall så bör du ringa socialen! Det finns många främst yngre föräldrar som behöver stöd i vardagen.

Men snälla du, det fattar du väl att problemet inte är de barn vi ser? Det är ju alla barn som inte vågar berätta om sin situation. Den senaste barnfattigdomsrapporten från 2019 från Rädda Barnen visar att 9,3 % av barnen i Sverige räknas som fattiga, vilket motsvarar 168 000 barn.
Lägg där till föräldrar med drog/alkoholproblem, som misshandlar, begår incest osv osv osv osv.

Du kan väl inte på allvar tro att alla barn i Sverige bor bra och får tre mål mat om dagen, kärlek och omsorg.

Det här är ot, så vi kan avsluta diskussionen. Poängen med mitt första inlägg var att ge viktiga råd till de elever som behöver dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
'Svänne' stavas 'Svenne'.

Dessutom verkar du tycka att "svennebanan-landet" inte är något vidare. Det står dig dock alldeles fritt att lämna detta hemska land, vet du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Neeeeeeeeej, du hajjar inte , svänne är en förklemnings stavning, svenne är kebabbarnas stavning.

https://sv.wiktionary.org/wiki/svenne
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Sätta städer i karantän just nu är lite försent. Det är en åtgärd som borde ha vidtagits 2 veckor sedan kanske.
Det borde det haft gjort.
Vi får se hur allt utvecklas framöver.
Själv är jag hemma i min egenskapade karantän.
Vill inte riskera något. Chefen vill heller inte ha med mig att göra just nu😂
Citera
2020-03-17, 15:11
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Nej, så ser verkligheten ut även om du har svårt att acceptera den
I den bästa av världar.
Och i insnöade och teoretiska akademikers hjärnor.
Men verkligheten lever sitt eget liv, har du inte förstått det..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är du helt dum i skallen?

Vad är det som han gjort så bra förutom att på ett psykopatlikt sätt agerat helt kallblodigt och okänsligt i sina beslut?

Jag menar, om du blickar tillbaka par veckor och läser här vad vi sk "alarmister" sagt att man borde göra, och jämför med dagens läge, så ser du att idioten Tegnell steg för steg är påväg att göra just det som var helt uppenbart för många av oss. Men han har bara dragit ut på det i onödan!

Till slut kommer vi komma dit vi alla långt innan skrikit om med: stängda skolor, jobb hemifrån, stängda flygplatser och gränser, fler tester, karantän osv.

Du ser mer och mer att dessa steg börjar uppfyllas.

ALLT detta har vi tjatat om i flera VECKOR när idioter till förnekare kallade oss alarmister.

Men guess what? Vi kommer ju dit till slut men JÄVLIGT mycket försent bara och EFFEKTEN kommer vara 10% så duglig i jämförelse till om man skulle lyssnat på oss gjort allt det I TID.

Såklart att det så småningom kommer mycket kraftigare restriktioner. Grejen är att det inte går att upprätthålla särskilt länge och att man därför inte kan ta till det vapnet för tidigt
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Vi måste skicka dit behovet är mest skrikande. Sen kan man göra rent dem och skicka dem till nästa ställe. Sveriges respiratorer kanske räcker 3 veckor till? Hoppas vi får hjälp av andra dock.

Det är just där jag blir lite orolig, kan man lita på det.
Citera
2020-03-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Dom skulle alltså vara fler än de som är rädda för att gå till skolan?

Nu hänger jag inte med? Skrev ett inlägg med information vart dessa elever kan vända sig om situationen hemma blir ohållbar, vad har det med elever som är rädda att gå till skolan att göra?
Citera
Medlem
Tegnell säger att vi har, eller har åtminstone haft, 12 på UV

Den här rapporterar endast 2 för Sverige och säger med andra ord absolut ingenting om läget...

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vad vet du om vad jag vet inom just dessa områden? Känner du mig kanske?

Vi sitter på ett anonymt forum din dumma pappskalle, jag kan lika gärna vara din gud Stefan Löfven utan att du vet om det.

Självklart har idioten Tegnell och Co. agerat ALLDELES försent.
Allt som vi "foliehattar" skrikit om börjar de se nu som de rätta åtgärderna, men som sagt väldigt väldigt försent.

Varför?
Jo för de är totalt jävla handlingsförlamade, precis som du.

Stefan Löfvén är inte min gud, tycker han är obetydlig, lika obetydlig som foliehattar som ägnar sig åt ryktesspridning när de egentligen är totalt obildade.

Du verkar inte förstå vad en omfattande "shut down" av samhället resulterar i. Börsen har kraschat totalt, tusental individer har blivit uppsagda, karensdagen har tagits bort och konsumtionen bland folk har minskat enormt. Restaurangbranschen går dessutom på knäna. Vet du vad för effekt på ekonomin val som detta resulterar i?

Någon måste ju försörja pappskallar som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in