2020-03-13, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det handlar även om skyddsmasker och handsprit.
Men de kanske skickade iväg mängder till KINA
Citera
2020-03-13, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har de inte tittat på Tradera? Eller blocket? Förut fanns det hur mycket som helst där.

För övrigt är det oerhört märkligt att svensk sjukvård står i pappersrockar när vi har sett att Kina hade fulla Hazmat dräkter på sig... Vad tror de pappersrockar ska göra?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7915343/First-pictures-Chinese-doctors-hazmat-suits-treating-patients-deadly-coronavirus.html

Ja de har ju hela tiden hävdat att masler inte hjälper.
Citera
2020-03-13, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det ditt inlägg baserar sig på är egentligen att sjukvården går från icke-fungerande till kollaps. Dödlighet handlar då i högre grad om människor med helt andra, och värre åkommor, som inte får den vård de behöver.

Det dör människor runt om i världen och Sverige hela tiden, året om. Men i ett normalläge räddas många fler än så, som annars skulle ha dött (i cancer, hjärtfel, stroke, förgiftningar med flera allvarliga åkommor), via en fungerande sjukvård.

Det har inte funnits en fungerande sjukvård på länge nu. Det är cancerpatienter som dött redan långt före någon kunde stava till covid-19, för att sjukvården inte har fungerat.

I de 10 % du hänvisar till i det hypotetiska resonemanget är största delen sådana som blir drabbade genom en icke-fungerande sjukvård som överbelastas ännu mer. Det är således inte en direkt dödlighet för viruset i fråga. Det är en följdeffekt som försämrar för andra allvarligt sjuka.
Du visar: "~ Nödens stund är ensam och kräver att man klarar sig själv~" och i dina inlägg propagerar du för motsatsen att dagens nöd inte finns utan att allt är bra.

Du är verkligen en fake skribent som borde hålla käften i detta skarpa läge!

Morgonens glädjande nyhet är att alla utländska TV kanaler har Corona som nummer 1 i sitt flöde
Kanadas äckliga feminist PM Mister T ser nu sin Hollywood fru smittat och jag applåderar då det ger mer uppmärksamhet till Corona och hon får den mest exklusiva vård som finns vilket kommer att ge ännu mer uppmärksamhet åt vår case, vi som bryr oss.

Tucker, FOX NEWS har just kört Corona nu i 2 timmar och ryktet går att viruset kommer från USA, säger han det bästa helhetssende nyhetsankare som FOX någonsin haft. Mannen är outstanding i att formulera sig och dax för USA att smaka på sin egen medicin som varit att starta krig och låta andra sen ta hand om det. Sverige bugade och tackade för förtroendet!

PÅ FOX NEWS att USA skapade Corona, WOW!

Nu fick Valet 2020 en ny injektion!
Citera
2020-03-13, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Pandemi pågår, vi måste agera.

Om empatistörda ungdomar agerar med skadegörelse så får vi väl införa skyddsjakt på dem. Det finns 300 000 jägare i Sverige - många vill säkert delta i en sådan extraordinär jakt.

jag är helt på din linje, det var bara förslaget med helg och lovskola jag inte gillar, iofs har jag ingen egen alternativ lösning att komma med men tror inte att det skulle vara så bra lösning ifall de stänger ner skolan och ändå måste ta igen förlorad undervisning
Citera
2020-03-13, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Er det slik både i Sverige og i Norge? Jeg er usikker på hvem som får lov til å bli testet i Norge.
Vet inte hur det är i Norge
Citera
2020-03-13, 06:48
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Har de inte tittat på Tradera? Eller blocket? Förut fanns det hur mycket som helst där.

För övrigt är det oerhört märkligt att svensk sjukvård står i pappersrockar när vi har sett att Kina hade fulla Hazmat dräkter på sig... Vad tror de pappersrockar ska göra?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7915343/First-pictures-Chinese-doctors-hazmat-suits-treating-patients-deadly-coronavirus.html

Förmodligen till om de behöver hosta, nysa eller snyta sig i ;D
Citera
2020-03-13, 06:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
ALLA som nu bunkrar skyddsutrustning, GE FAN I DET! Er hysteri kommer att skada samhället på riktigt!
Ni som tror detta är ju helt borta.
(Däremot är det ju hemskt att köpa på sig massantal för att sälja vidare, ruggig medmänsklighet. Men det är ju inte fel köpa på sig ett mindre antal för egen säkerhet.)

Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det handlar väl mer att de inte köpt in/införskaffat rätt mängd i rätt tid till vårdpersonal, tycker inte man ska skylla på allmänheten.

Exakt. Jag köpte mina grejer i mitten av januari, så mig kan man inte skylla på!! Jag förstod tidigt risken.

Men däremot så har jag köpt ett fåtal masker. Det kommer inte räcka länge så jag försöker vara försiktig me när jag d ska använda dem. Har inte börjat än, men det är väl dags nu.
Orsaken till att jag bara har ett fåtal masker är för att jag bara kunde lägga ut kanske 2000 kr i taget. De rekommenderade skydden är rätt dyra.

Den riktiga skyddsutrustningen sjukvården behöver är hazmat suits, visir, massa handskar. Det är ju upp till regeringen att ordna med detta och det är inte allmänhetens fel de inte har detta.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-03-13 kl. 06:51.
Citera
2020-03-13, 06:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja de har ju hela tiden hävdat att masker inte hjälper.
Fsst bara för sjukvårdspersonal tydligen!!! Ironiskt.
Citera
2020-03-13, 06:50
Medlem
Aciess avatar
Citat:
ALLA som nu bunkrar skyddsutrustning, GE FAN I DET! Er hysteri kommer att skada samhället på riktigt!

Så alla som äger 2 hus ska ge fan i det för det finns hemlösa?
Jag har aldrig förstått det där med folk som säger till andra vad de får handla och icke handla.
Samma med sådana personer som tycker en viss åldersskillnad mellan partner är ok men inte annan.
Det är inte upp till sådana snornäsor som dig att bestämma.
Citera
2020-03-13, 06:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suicune
God morgon alla. Jobbar hemifrån idag på grund av en ruggig hosta. Vill inte vara en av mååånga som sitter på morgonbussen och hostar, knappt man vågar dessa dagar. Skulle åkt till sjuk mamma idag men fick ställa in då hennes vårdgivare inte ville ha dit mig och denna hosta. Vilket är helt i sin ordning då Sthlm ser ut som det gör just nu. Funderar på siffrorna som presenterades igår: Sthlm skulle väl från i förrgår bara testa de som behövde sjukvård? Betyder det att gårdagens siffror visade endast sjukvårdsbehövande ?
Bra agerat av dig. Synd att du antagligen inte kan testa dig. Hade vi varit Sydkorea så hade det varit lätt ordnat.
Citera
2020-03-13, 06:52
Medlem
Citat:
Ni som tror detta är ju helt borta.

Exakt. Jag köpte mina grejer i mitten av januari, så mig kan man inte skylla på!! Jag förstod tidigt risken.

Men däremot så har jag köpt ett fåtal masker. Det kommer inte räcka länge så jag försöker vara försiktig me när jag d ska använda dem. Har inte börjat än, men det är väl dags nu.
Orsaken till att jag bara har ett fåtal masker är för att jag bara kunde lägga ut kanske 2000 kr i taget. De rekommenderade skydden är rätt dyra.

Den riktiga skyddsutrustningen sjukvården behöver är hazmat suits, visir, massa handskar. Det är ju upp till regeringen att ordna med detta och det är inte allmänhetens fel de inte har detta.
Jag köpte också i Januari när jag insåg allvaret i Kina och att det snabbt skulle bli spridning..kan du tänka dig hela 3 st! ändå är man mupp enligt vissa här för att jag köpt in dessa.
Citera
2020-03-13, 06:53
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Man testar bara riskgrupper numer
Jo det är ju bäst så nu när det där med possenten blivit så viktigt, att man inte testar någon man inte redan kan anta är smittad.

Varför ska man överhuvudtaget testa någon som inte redan är insjuknad? Även då påverkar det knappast behandlingen av lungunfluensan.
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Så vart Kanadas premiär minister i karantän med sjuk fru

"Kanadas premiärminister Justin Trudeaus fru, Sohpie, har testats positivt för coronaviruset."
Nej, hon är inte sjuk.
Citat:
Men din mupp. Det spelar ingen roll. Du och dina prepparkompisar behöver inte skyddsutrustningen, sjukvårdspersonal som vårdar kritiskt sjuka männiksor behöver det.
Han vill behålla alla virus han andas ut i sitt alldeles eget luftomlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in