2020-03-12, 22:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Det är ett mycket stort problem, vi i lilla Sverige har inte som i Wuhan att landet Kina skickar in 250 tusen utbildade vårdare när de befintliga blir sjuka och slutkörda.

Karantän NU!

Inte har vi möjligheten dölja antalet sjuka och döda som Kina heller. Censur är bra grejer.
Citera
2020-03-12, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Hur vet du att du har corona och ingen vanlig influensa? Om du inte testar dig, moment 22.

Det är fortfarande inget problem isåfall. För du överlever ju en vanlig influensa.

Problemet är att folk enkelt blir oroliga i såna här tider och vi får försöka så gott det går att inte överbelasta sjukvården. Vi kan inte ha en massa snuviga folk som ringer ambulans nu när vi behöver handskas med corona.

Och corona kan bekämpas enkelt igenom att folk bara stannar hemma. Håll koll på hygienen bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Vad hände med CSN?

Nä, du vet om eleverna:studentens inte är i skolan kan de ju inte få CSN
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Detta vet FHM https://postimg.cc/2L8yJgrQ

Tack, den var talande!
Citera
Medlem
De vet inte om man blir immun , när man haft det 1 gång
Citera
Medlem
Salstentor i slutet av nästa vecka. Kommer dessa att bli inställda tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ungefär 2-14 dagar var det senaste jag såg.

4-5 dagar i snitt vad jag förstod
Citera
2020-03-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
4-5 dagar i snitt vad jag förstod
Ja något sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Anders Tegnell Är ansvarig för att Stärka Sverige vid en eventuell epidemi, läser nu att material är slut på sjukhusen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7KBL/larmet-fran-sjukhusen-allvarlig-bristsituation-pa-kort-och-lang-sikt

Idag är alltså runt 600 insjuknade fall och vi har slut på material. Är det inte det som är hans jobb? 600 av 10 miljoner är 0,00006% av den totala befolkningen. Är det ett godkänt resultat? Går på knäna efter 600 fall...

Har vi stått förberedda? Nae jag är redo att kasta honom framför bussen.

Tegnell är en dansande apa och han är ansvarig för att stoppa detta virus, detta kommer gå fullständigt åt helvete och givetvis så är materialet slut och vi har inte ens hamnat i riktigt trängt läge ala Italien ännu.

Från myndigheternas håll så försöker man bara hålla uppe fasaden medans orkestern på Titanic spelar vidare.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Ser att folk verkar hänvisa till en ändrad provtagningsstrategi i Stockholm som att det är ett Stockholmsfenomen. Har inte hunnit läsa tråden så mycket eftersom jag jobbat. Det är i alla från idag den nationella strategin:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/5893ab8dca1f4b3f87ee19a29724a44b/provtagningsindikation-ncov.pdf

Mitt sjukhus har från och med ikväll slutat att provta patienter som går hem även om de har varit i riskområden. Sannolikt gäller detta hela Västra Götaland. Finns det brist på kapacitet i testningen och spridning i samhället så är det naturligtvis en rationell strategi att fokusera på vårdpersonal och inneliggande patienter, men det betyder också att man räknar med att inte kunna hålla nere smittan längre genom att smittspår.

Ja i de mest drabbade områdena, det finns även områden som inte har en så stor spridning och har ett antal testkit kvar och där testar man och så vitt jag hoppas fortfarande smittspårar.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Du är i förnekelsefasen.

Läkemedel görs inte i Sverige. De görs i kina med råvaror från Indien.

Mat görs av svenska bönder.

Vi ska inte riva globen, vi behöver utrymme för dödssjuka.

Du är också i förnekelse om du tror att svenska bönder kan leverera tillräckligt med mat för att mätta hela den svenska befolkningen. Tyvärr importerar vi mycket av vår mat idag.

Däremot har du rätt med läkemedel, där görs mest i Kina som allt annat vi köper idag. Indien står för råvarorna. Tror ni att de kommer vara generösa eller använda dessa råvaror och läkemedel för sin egen befolkning först?
Senast redigerad av Haddock93 2020-03-12 kl. 22:34.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Dom är ju ett gäng tomtar allihopa.

Det märks tydligt att de bara "följer order ovanifrån".

Ljug för allmänheten eller hitta på skrönor, annars får du sparken!

Allt för att Sven och Lisa ska fortsätta knega och betala skatt som vanligt.

Folkhälsan är sekundär.

Exakt. Är det någon som verkligen tror att vi myndighetstyre i Sverige. Tegnell får order från Rövfen att inte stänga ner Sverige för då kraschar hela den svenska bubblan...hmm...jag menar "ekonomin".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in