2020-03-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det handlar även om skyddsmasker och handsprit.

skyll inte pa allmanheten, vart land och dess myndigheter maste ha lite stake och kunna agera - beslagta nodvandiga produkter, vara lite proaktiva, utfarda undantagstillstand om nu liv star pa spel

nej nu skall val det utredas och diskuteras, agera med bestamdhet inget mer lattjolajban tack😈
Citera
2020-03-13, 07:02
Medlem
Frankrike stänger SAMTLIGA skolor!
Citera
2020-03-13, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fsst bara för sjukvårdspersonal tydligen!!! Ironiskt.
Ecakt vi som följt tråden från början och lyssnat på folk som postat med källhämvisningar vi har varit oerhört välinformerade

De som lyssnat på svensk massmedia och svenska myndigjheerr har blivit grundlurade
Citera
2020-03-13, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Frankrike stänger SAMTLIGA skolor!

Det gjorde Belgien och Norge även Danmark.
Senast redigerad av Foreknowledge 2020-03-13 kl. 07:07.
Citera
2020-03-13, 07:06
Medlem
Någon som kan svara om man kan bli smittade två gång?

Första gången blir man helt frisk, kan man sedan bli sjuk med Corona igen?
Citera
2020-03-13, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Och det är vi väl alla överens om att de gjort och gör.

Italien är det enda vi kan bygga tillförlitlig statistik på och där har vi en dödlighet på 6-9 % och då har många ännu inte hunnit gå igenom hela sjukdomsförloppet.

Ha, nä Italien har inte testat alla, långt ifrån. Båten Princess har testat alla och där är dödligheten 1 % och väldigt gamla. Sydkorea gör allt för att försöka testa alla i sekten och kopplingar och ligger också på under 1 %, men de kommer inte kunna testa alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Det gjorde Belgien och Norge även Danmark.
Tyckte jag hörde Portugal också, men inte helt säker
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Bara 8 nya fall i Kina, myglar dom?
Citera
2020-03-13, 07:08
Medlem
Ringde 1177 pga jag har feber och svettas och hostar, sa till käringen att jag kom precis från en resa och vill bli testad. Hon sa stanna hemma och avvakta jag tror hon menade tills det blir värre, hennes tips låsa in mig hemma med familjen tills jag visar mer symtom. Blir så jävlas irriterande när jag har spädbarn hemma och deras tips att låsa in mig hemma.
Citera
2020-03-13, 07:09
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Tyckte jag hörde Portugal också, men inte helt säker

Även Irland, dom stängde allt från förskolor till universitet
Citera
Medlem
Medborgarna:

Citat:
Det finns en sak som folkhälsomyndigheten inte har kommenterat: varför testar vi inte fler människor? Nu överger vi den tidigare strategin och kommer troligen att tappa räkningen på antalet smittade i landet eller i varje fall få ett ganska dåligt estimat. Varför gör inte Sverige som Sydkorea och testar alla med symptom? Där lär det ha utförts upp till 10000 tester per dag och de verkar nu börja få kontroll. Beror det på brist personal i Sverige? Beror det på brist på teststickor? (en smittskyddsläkare i region skåne sa att det inte fanns brist på dem) Dock borde man nu haft chansen att bygga ut övrig testmetodik som blodprov och qpcr - där Sverige är hyfsat högteknologiskt - som Korea. Jag vill ha bra och ärliga svar från fhi. Ärliga svar skapar förståelse, luddiga svar skapar misstänksamhet.

Regim-media:

Citat:
@Nico - Hej Nico! Enligt FHM handlar det i stora drag om en omprioritering av resurserna för att fokusera på skyddet av vårdpersonal och folk i riskgrupperna som löper risk att bli allvarligt sjuka. "Vi har hittills kunnat utföra alla analyser men det kan uppstå flaskhalsar. Det är en utmaning att få de nödvändiga leveranserna med regelbunden påfyllning för de stora universitetslaboratorierna" säger Karin Tegmark Wisell för FHM i en artikel du kan läsa här.
SVT · Helena Wedin

Nonsens-svar, som vanligt. Myndigheterna mörkar och media gör inget för att syna dem eller ställa dem till svars
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongBud
Jag upplever att det är lite svårt att ha ett rimligt förhållningssätt till det här.
Min analys är:
1.tvätta händerna jävligt ofta
2.preppa för karantän (inte för världskrig)
3.ducka gym etc
4 ta inte dig i ansiktet
5. Träffa inte din allmänt sjuka mamma
6.räkna med att bli smittat, men du dör nog inte.
7. Förhoppningsvis är det inte ett problem i september

Är jag nykter eller är jag Stefan löfven!?
Var ärliga och nyktra nu Boys.

Skulle säga att det här är rimligt. Men hade nog sagt mera såhär.

Behöver du inte gå ut gör inte det.
Är någon hemma sjuk stanna hemma.
Håll efter din hygien mera än vanligt.
Undvik kollektiv trafik.
Storhandla för en till två veckor.

Jag tror Merkel har ganska rätt. Runt 70% av befolkningen kommer bli sjuka tricket är att inte alla får bli sjuka samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in