2020-03-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Hur har vi tänkt med Finlandsbåtarna? Har de tänkt övht?

Skulle vilja veta?

Jag har inte hört nåt ännu, det blir nog som vanligt, de väntar tills det inte gör någon nytta, tänk på att pengar alltid går i första hand och just färjetrafik och taxfree omsätter såpass mycket
Citera
2020-03-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Trump är en riktig pajas den här gången. Meningslös åtgärd som bara syftar till att plocka röster på husvagnsparkeringarna där man ”vill ha krafttag” men inte fattar att den här åtgärden är värdelös.

De har redan samhällssmitta i USA.
Och det kommer att funka dvs han blir återvald och det är det enda som räknas.
Citera
2020-03-12, 06:45
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Är inte nedstängningen av samhället långt farligare än viruset?
Är det inte bättre att köra på som om inget har hänt och ta 3% dödsfall?
Hur många dödsfall blir det inte om hela jävla samhället slår igen?

Apokalypsen blir spännande iaf.

Får man alla fall samtidigt så kollapsar sjukvården och dödigheten stiger kraftigt.
Det gäller att dra ut på förloppet till den grad att sjukvården hinner med i kapacitet.
Citera
Medlem
SmyghukareNs avatar
Den bestående känslan är att man faktiskt vill att vi skall bli smittade, redan från början hade man kommit överens om att inget göra för att stoppa smittspridningen.

Frågan är väl varför?

Har varit flera inslag på TV där någon hög gubbe bara säger att det är bara låta det komma, så ja den officiella linjen är så - därför stoppas inte flygen, och om dom stoppas hjälper ambassader som i Iran till med blockadbrytande pestflyg.

Hela saken är uppgjord från första början, kanske rent av planerad så från första början.

Vem har planerat detta i så fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror mer och mer att vi är rökta.

Det finns ingen ambition att stoppa smittan. Vet inte om den möjligen fanns för någon månad sen.

Det är ju bara att titta på hur regering och FHM agerat. Möjligen vill man åstadkomma en spridning i "lagom takt" så att sjukvården inte går totalt på knäna. Man vill inte bromsa för tidigt. Man vill "bränna av" bit efter bit. Till sist har överlevande byggt upp immunitet. Sjuka och gamla har dött. Smittan självdör efter ett par år. Jag tror dessvärre att vi får en situation som den i Italien om några veckor. Det här kommer explodera och mörkertalet kommer vara enormt.

Det är just detta vi har som problem! 81% får enklare symptom men 14% värre och 5% extrema problem och i denna sista grupp återfinns de dödas statistik ca 3,4%

Förstår inte heller hur detta skall gå till??
Även om 81% får milda symptom så vet man inte vem som tillhör vilken grupp!
Dör du?får du svårighet att andas? Överlever du?

De klarar uppenbarligen INTE av att ta hand om mer än 10.000 i hela Italien innan sjukvården nu kollapsat!!
Det är 10.000 av 60 miljoner .
Hur många år kommer vi ha ”verkligheten stillastående” ?

Vi vet ju inte men anta att dessa 10.000 sjuka italienare egentligen är fler fast med enklare symptom bakom och dessa enbart är toppen på isberget av de sjuka dvs ca 20%
Isåfall innebär det att 12,500 egentligen är ca 60.000 st sammanlagt.

60.000 sjuka människor får deras system att kollapsa!
Men vi avrundar uppåt istället och säger = 100.000 är just nu smitttade i Italien. 2-5 veckor kommer de flesta gått igenom sjukdomen...
För att pytsa igenom ca 60-70% av befolkningen (Angela Merkel sa 60-70%)
Så skulle det ta Italien med utegångsförbud, stopp i vardagen mm = 60 miljoner delat i 100.000 = 600 omgångar men minus 65% snittet = 390 omgångar.
Varje omgång är 2-5 veckor så = snittet på veckor dvs 3 (2-5) gånger 390 omgångar med 100.000 tusen smittade i stöten =
870 veckor!

870 veckor kanske blir start tidigare.. dels pga av vaccin, dels pga att kanske vi hälften av landet så startar de friska upp oavsett...!?
Vette fasen alltså!

Även om de startar upp när bara 20% av befolkningen genomlidit sjukdomen så kan dessa 20% ta 174 veckor dvs över 3 år!

Vad händer med världen då?
Allt lär ju falla

Men jag tror detta kommer öka i dödlighet !!! Ingen människa kan sitta i hemkarantän i över ens 1 år så vi kommer nog landa på 6-10% dödlighet i slutänden! :/ detta är virus X

This is it!
Senast redigerad av Soltorkadetomater 2020-03-12 kl. 06:51.
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Hur har vi tänkt med Finlandsbåtarna? Har de tänkt övht?

Skulle vilja veta?

Då fyllekryssningar på skabbiga båtar är det som håller sveroge flytande så kommer dom gå som vanligt!.

Snacka om superspridare! Allt smittar så kävla lätt på en smutsig liten båt
Citera
2020-03-12, 06:46
Medlem
messiasibids avatar
Blir intressant att se om Sverige behöver smälla upp ett nytt sjukhus som Kina gjorde.
Jag förväntar mig inte att kinas rekord på cirka 10 dygn eller vad det var ska trumfas men blir intressant att se i så fall.
Citera
2020-03-12, 06:47
Medlem
Det kommer bli värre i USA. Dem kan inte ens stoppa knark epidemin som skördar hundratals dödsoffer i USA.
Citera
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Får man alla fall samtidigt så kollapsar sjukvården och dödigheten stiger kraftigt.
Det gäller att dra ut på förloppet till den grad att sjukvården hinner med i kapacitet.
Men unga friska dör ju inte, dom tillfrisknar ju som en vanlig flunsa.. Se det som en utrensning.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrlebowski
Tomt? Det är ju typ 5000 flyg över Atlanten just nu enligt flightradar24

Ja, det måste vara nåt fel, för mig ser det tomt ut.

Blev orolig ett tag. Kollar i appen och allt ser normalt ut nu ser jag. Det är på sajten jag inte ser.

nu känns det bättre, trodde jag var i en zombiefilm först.

edit : fan vad dum jag är, hade ett filter på (B738). Så ja, då är det tomt över pölen....
Senast redigerad av vidrikfittanen 2020-03-12 kl. 06:51.
Citera
2020-03-12, 06:49
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Men unga friska dör ju inte, dom tillfrisknar ju som en vanlig flunsa.. Se det som en utrensning.

Enkelt att skriva och se cool ut men när ens släktingar börjar falla bort så är det inte speciellt kul nog.
Citera
2020-03-12, 06:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er enig med deg. Serveringssteder i Bergen feks er pålagt å sørge for at folk har anledning til å være i 1 meters avstand fra hverandre.

Ja, ni ligger före oss. Alla länder ligger före oss, utom möjligen Somalia där AT var nu i veckan för att lära dem smittskydd. Nu ligger de antagligen längre efter västvärlden än innan...

Danstillställningar - särskilt med "riktig" dans, inte disco - är väldigt olämpliga nu av alla möjliga skäl. Närheten, kroppskontakten, blandningen av människor från grupper som inte skulle ha träffat varandra annars...

På gammeldans är det också jättevanligt att särskilt herrarna har med sig stora snusnäsdukar, som de torkar svetten ur ansiktet med och har hängande från byxfickan... fräscht! Och på vissa ställen är det vattenfontäner, där man står på kö och dricker en efter en i pauserna. Går att komma åt med munnen om man är lite oförsiktig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in