2020-03-12, 09:36
Medlem
As it stands now, the COVID-19 has been approximately 107,644 cases worldwide with 437 cases in the U.S. as of Mar. 8, 2020. The flu, on the other hand, is estimated to have reached 1 billion cases worldwide with 9.3 million to 45 million cases in the U.S. per year.

Martin Armstrong brukar ha rätt. April tror han det peakar
Citera
2020-03-12, 09:36
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Bara för Löfven att lyfta på luren och ringa chefen. Nej visst ja. Han hade ju ett viktigt uppdrag i Somalia.

Hela hanteringen av detta stinker lättja och inkompetens från Regeringens sida.

Det hjälper knappast att spy galla över vår regering
Testa kom med goda råd till regeringen så att de kan ta del av din expertis istället för att häckla folk som gör sitt bästa.
Citera
2020-03-12, 09:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Vettig info om sjukan.

Hur vet om man är torr i halsen? Jag behöver harkla mig lite då och då, är det att vara torr i halsen?
Citera
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det räcker väl ändå med att dem i riskzonen sätter sig i karantän då? Varför måste vi som är friska och krya göra det.

Träning ÄR mitt liv, klart som fan jag blir sur om den påverkas av detta. Träning är en färskvara och det suger att bli limiterad på det sättet.

Nej, även vi som inte ligger i riskzonen bör så gott vi kan förebygga att vi blir smittade och råkar sprida viruset vidare.

Jag förstår att det är jobbigt, jag älskar också att träna och vet hur mycket ett ofrivilligt uppehåll suger. Men ibland får man bara acceptera läget. Det här är större än styrketräning, större än en fotbollsmatch, större än en konsert, osv. Man up, ta sitt ansvar och rida ut stormen är det som gäller.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
I Danmark är ministerstyre okej (även Norge). Inte i Sverige och Finland dock. I USA och Storbritannien är det typ norm.

Det är redan avdömt i tråden, en enskild minister får inte gå in och styra en myndighet, dock får Regeringen gemensamt med ett lägsta antal ministrar i princip beordra myndigheter. Jag trodde dom du, men läser man på lite så ser man att Regeringen kan vara långt mer engagerad än vad som är fallet.

Dock kan det vara bättre att låta experter göra det som politiker inte är bra på, och det är väl i stort sett det mesta.
Citera
2020-03-12, 09:38
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
De skriver ju att han varit frisk sen innan, bara lite ryggproblem?
Inte diagnosticerad säger inte att han var frisk innan. Hjärtsjukdomar (och lungsjukdomar) brukar ofta ligga dolda och inte upplevas påverka allmäntillståndet förrän det är allvarligt, ex. KOL är en funktionell sjukdom under de första 10-20åren. Säger inte att han varit sjuk tidigare men hjärtsvikt kan man gå med i flera, flera år utan att märka av det. Med detta virus så kan hjärtat få sig en utmaning, spekulerar bara i varför en 67åring ligger i respirator, troliga förklaringar enligt logik utifrån Ockhams rakkniv.

Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Jag och min fru ska äta tacos ikväll så jag tänkte köpa ett knippe Corona på systemet i eftermiddag. Kan det verka känslokallt att göra det, ungefär som att skoja bort viruset? Tror ni personalen på systemet kan bli illa berörda?
Så länge du klär varje flaska med ett munskydd, så är det lugnt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Vet inte om det är absolut nödvändigt med hansprit men har förstått att alla apotekt nära mig har slut.

Du hade rätt. Det var helt slut..

Dock skulle det komma in en ny batch imorgon!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Någon som förstår varför en 67-årig man ligger i respirator?

För att man tillhör riskgruppen
65+ har överdödlighet även vid den vanliga influensan.
Citera
2020-03-12, 09:39
Medlem
vidrikfittanens avatar
Synd att Gates Foundation och company aldrig hann klart med nåt universalvaccin.... Hade behövt det nu.
Citera
2020-03-12, 09:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Gör egen:

35 delar t-röd
15 delar vatten
1 del glycerol
Går det att använda glycerin?
Citera
2020-03-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Det hjälper knappast att spy galla över vår regering
Testa kom med goda råd till regeringen så att de kan ta del av din expertis istället för att häckla folk som gör sitt bästa.

Om de hade gjort sitt bästa så gärna.
Citera
2020-03-12, 09:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vill inte skrämma upp er ytterligare men jag pratade med en god vän i Italien igår. Hon har en nära vän som jobbar på ett sjukhus i Rom och enligt honom är ca 20% av de intensivvården i 40 års åldern.

Det är nog 100 % sannolikhet att din goda vän inte har en aning om det och bara drar till med något. Det är 50 % sannolikhet att din goda vän inte sagt det och att du fått för dig det. Det är 20 % sannolikhet att du bara hittar på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in