2020-03-12, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
"OK"

idiot.

Kommer inte ta slut mat i butikerna. Visst, någon specifik vara kanske tar slut men mat kommer finnas.
Om jag själv inte kan handla så kan någon annan göra det.
Och absolut ingen anledning att låsa in sig i 3 månader, varför?
Vad är du rädd för?
Citera
2020-03-12, 09:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tack vare alla jävla sittkissare här stänger nu SATS ner alla sina gym.

Fitt-corona!

ja verkligen bra läge gå o andas in äcklig svett från andra när man ska träna på gym.. gör det utomhus i friska luften .
Citera
2020-03-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Självklart kan de det. Men Löfen & Co med samarbetande liberaler är helt enkelt inkompetenta och handlingsförlamade.

Nej, de kan de inte. Förslaget måste komma från myndigheten.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tack vare alla jävla sittkissare här stänger nu SATS ner alla sina gym.

Fitt-corona!

Snälla 24/7 stäng inte era gym!
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vill inte skrämma upp er ytterligare med jag pratade med en god vän i Italien igår. Hon har en nära vän som jobbar på ett sjukhus i Rom och enligt honom är ca 20% av de intensivvården i 40 års åldern.

Jag har ett par bekanta i Milano som jag träffade på en festival förra året, pratat lite med dem sedan februari. De har gett samma intryck och bild av detta också. Många yngre som åkt in akut.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Vi vet ju inte ens om han har Corona för det första, och om han har det finnes et säkert underliggande sjukdomar...
Corona är inget dödligt i sej, lite enkel flunsa bara.
Varför denna hysteri???
Han har corona, läs artikeln. Eller vänta det räcker med att läsa rubriken för att förstå att han har corona
Citera
2020-03-12, 09:26
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Då får man väl låta bli att träffa barnens farmor och farfar medans man är sjuk

Det stora problemet är att du under inkubationstiden inte känner något förrens det bryter ut, tonåringar kan bära på smittan flera veckor utan att märka något .
Så en släktmiddag där grabben plockat upp smittan från plugget via en kompis som varit på sportlov utomlands betyder att farmor/farfar etc liger pissigt till, då smittområde är 4,5 m och luftburen håller sig aktiv under c:a 30 min, räkna detta på ett runt bord med mat och en släktmiddag....
Citera
2020-03-12, 09:26
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det militärer vid fontana di trevi? Längst upp i bild?

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lazio/roma/fontana-di-trevi.html
Ser ut som polisbil bakom. Jag vet att man haft vakter som förhindrat badande i fontänen länge. Dom har väl inte synts i folkvimlet förrän nu.
Citera
2020-03-12, 09:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Haha

Du kan ju inte säga hur vår lagstiftning ser ut och hänvisa till dansk lagstiftning
Sådana beslut åligger den politiska makten.

Det är ingen skillnad mellan Sverige och Danmark där.
Citat:
15 § Regeringen får föreskriva att allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inte får hållas inom ett visst område, om förbudet är nödvändigt med hänsyn till att Sverige är i krig eller krigsfara eller för att motverka epi*demi.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/om-ny-ordningslag-mm_GG03210/html
Citera
Medlem
Någon som förstår varför en 67-årig man ligger i respirator?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Regeringen kan ta beslut ex om att begränsa folksamlingar. Danmarks regering gjorde det utan att deras FHM rekommenderade det.

Kan man se vilken effekt det ger, är det mätbart, hur ser utvecklingen(antal fall) ut sedan man begränsade folksamlingar?

Ja, jag förstår att det kan minska spridningen, min fråga är, ser det ut att ha gjort det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Men fatta nån gång. Smitta kan spridas i flera led. Bland det viktigaste man kan göra i en epidemi är att stänga skolorna.
Ja men om nån som tillhör riskgruppen går i skolan kan den stanna hemma. Och om nån får det med som ej tillhör riskgruppen kan de med stanna hemma och bara hålla sig borta från de med risk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in