Citat:
Ursprungligen postat av
nickenyfiken25
Jag förstår vad du menar. Tror dock att en liten del av västvärldens befolkning hade accepterat det av sin regering, då menar jag dem som blivit placerad i karantän förstås. Sedan är jag ytterst tveksam om det finns någon verkställande plan för det i Sverige. Smittskyddsförordningen får ropa på karantän hur mycket de vill, men det hindrar ingen från att bara skita i det. Sverige är handlingsförlamad i alla viktiga situationer känns det som.

Och jag förstår vad Du menar.
Med tanke på hur vi svenskar är tror jag nog att de allra flesta är såpass självdisciplinerade att de hade accepterat en karantän, i Sverige tar vi ansvar för oss själva, men också alla andra, även de som inte ens bor här.
Sannolikt finns det planer för ett sådant scenario, knuten är att någon löser ut planen och trycker på knappen, denna någon riskerar offentlig avrättning om det visade sig vara ett onödigt beslut, feghet bakbinder.
Polis, ordningsvakter, väktare, militär, någon får uppgiften att upprätta avspärrning och övervakning.
Det stora flertalet i Sverige accepterar inte ens Regeringen just nu, vad kan bli värre för Löfven?