Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Noone can beat my ability to Map peoples agendas... You see Stereotypes, I see mathematical equations.
#climasol påstår sig veta läget på sjukhusen. Ifrågasätt Denne?
P.g.a att du har ett Guldfiskminne?
Kan
#Dompan75 lägga ett uns av energi på att slakta
#climasol för det uttalandet?
Eller föredrar
#Dompan75 att fortsätta med att försöka deraila diskussionen till saker som inte har med originalfrågan till Climasol att göra?
Du har fortfarande inte uppvisat ngn källa på ditt påstående om Wuhan-svenskar. Du vill alltid "faktakolla", men vägrar följa den standarden du kräver av andra.
Dina matematiska ekvationer av folk är nog oftare en stark önskan att se mönster och känna sig smart, snarare än en spegling av verkligheten. Du skulle nog göra väldigt dåligt ifrån dig i ett blindtest.
Vad gäller Climasol, jag ifrågasatte din totala förnekelse gentemot både honom och andra, utan att bidra själv med ngt alls i frågan, och noll analys av vad en sådan här epidemi brukar innebära för sjukvård. Men visst jag kan svara.
Climasol menar på att folk som lyckats ladda upp klipp och statements från regionen (trots Kinas berömda Firewall och fängslande av obekväma personer) säger att det är kaos, flera olika individer, både sjuksköterskor, läkare och andra. Videoklipp cirkulerar även på detta. Dessa har vare sig bekräftats eller debunkats (jag pratar inte om 90k sköterskan) men ser man "den matematiska ekvationen" som du svamlar om, så lutar jag åt att det nog ligger något bakom påståendena, särskilt som jag VET hur till och med modern organiserad sjukvård i Sverige hamnar i kaos skapligt lätt, utan epidemi.
Det räcker med att en leverantör får problem att leverera, som förra året, och flera sjukhus får skjuta på alla utom livsuppehållande operationer.
Då kan jag extrapolera det till en situation som nu i Wuhan, och anta att det är en shit show med skaplig chans att ha rätt.
Är det bevisat att det är så? Nej, inte än. Ej heller motbevisat. CDC skickar i dagarna teams dit, vi får se vad de rapporterar.
Garanterar jag att alla klippen är äkta och aktuella? Nej, men jag har heller ej sett seriös, eller någon debunking alls, av dom heller.