2020-01-28, 17:39
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om 40 dagar, har du någon trovärdig källa på det?

Mustestiklar, hajtänder, fågelbo och ett adjuvans?

Att stressa fram ett vaccin känns spontant som att det kan bli farligare än viruset.

http://www.ecns.cn/news/society/2020-01-28/detail-ifzsyram6093522.shtml
Citera
2020-01-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Dagens siffra måste delas med de smittade för en vecka sedan, då är siffran mycket högre än 3%.

Tittar man på den logsritmiska grafen på Wikipedia så finns det ett beroende mellan smitta och död som är en vecka förskjutet.

Sedan är det troligen bara en bråkdel av de smittade som rapporterats in som smittade. Men grafen på Wikipedia skrattar man inte bort...

Exakt
Citera
2020-01-28, 17:41
Medlem
har kan man se över 3 dagars period
exelfil länk,

från 22/1-27/1

ökning i china är stor på 5 dagar. tex. hubei 22/1 270st 27/1 2714st. endast 5 dagar.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yZv9w9zRKwrGTaR-YzmAqMefw4wMlaXocejdxZaTs6w/htmlview?usp=sharing&sle=true#
Senast redigerad av Cyberepix 2020-01-28 kl. 17:41. Anledning: länken
Citera
2020-01-28, 17:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Hur är det med att importera saker från Kina? Fara eller inte?

Enligt expert på WHO, finns länk i min signatur, så är det ingen risk.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FWHO%2Fstat us%2F1221817985196679169
Senast redigerad av OY 2020-01-28 kl. 17:46.
Citera
2020-01-28, 17:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tror det var du som frågade om forskarna i Hong Kongs uttalande?
Här har du det igen, fast från en tidning, hittar inte originalartikeln
https://www.scmp.com/news/hong-kong/health-environment/article/3047813/china-coronavirus-hong-kong-medical-experts-call
Tack! Visserligen fortfarande uppskattningar, inte bekräftade, men jag ville ändå läsa texten eftersom jag missat vem som sade vad. Naturligtvis tror jag att de bekräftade fallen i bästa fall bara är en tiondel av de verkliga fallen, men det är viktigt att alla har ett gemensamt förhållningssätt. Du förstår? Kejsaren är naken och alla vet det, men eftersom kejsaren bestämmer måste man prata om samma saker som kejsaren.
Citera
2020-01-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Dagens siffra måste delas med de smittade för en vecka sedan, då är siffran mycket högre än 3%.

Tittar man på den logsritmiska grafen på Wikipedia så finns det ett beroende mellan smitta och död som är en vecka förskjutet.

Sedan är det troligen bara en bråkdel av de smittade som rapporterats in som smittade. Men grafen på Wikipedia skrattar man inte bort...
Jo fast ökningen döda och smittade sker ju i ett förhållande till varann utav 2-3%....
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-28 kl. 17:47.
Citera
2020-01-28, 17:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Tack! Visserligen fortfarande uppskattningar, inte bekräftade, men jag ville ändå läsa texten eftersom jag missat vem som sade vad. Naturligtvis tror jag att de bekräftade fallen i bästa fall bara är en tiondel av de verkliga fallen, men det är viktigt att alla har ett gemensamt förhållningssätt. Du förstår? Kejsaren är naken men man får inte säga det, men eftersom kejsaren bestämmer måste man prata om samma saker som kejsaren.
Absolut, du har hajat läget.

(För den som vill ha den mest spridda datan officiella siffror så finns den i min siggy.)

Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Jo fast ökningen döda och smitta sker ju i ett förhållande utav 2-3%....
Det är FORTFARANDE inte så man räknar och det värsta är att du VET att det inte är så man räknar. Vad fan är din agenda egentligen?
Citera
2020-01-28, 17:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
http://www.ecns.cn/news/society/2020-01-28/detail-ifzsyram6093522.shtml

Tack, ja det är snabbt, dock kommer det inte ut på marknaden lika fort, citat;

The samples will be sent for tests and brought to clinics as soon as possible.

The production cycle of traditional vaccines can be as long as five to six months, whereas the mRNA vaccine has the advantage of a shorter development and production cycle.

Frågan är då om inte utbrottet redan har lagt sig för den här gången, och nästa gång har det muterat.
Senast redigerad av OY 2020-01-28 kl. 17:48.
Citera
2020-01-28, 17:46
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:

(För den som vill ha den mest spridda datan så finns den i min siggy.)
Bra idé med signaturen, jag ska låna och göra likadant.
Citera
2020-01-28, 17:47
Medlem
SkyRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enligt expert på WHO, finns länk i min signatur, så är det ingen risk.

Tack för svaret!
Citera
2020-01-28, 17:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Läste du min länk?
Hur kan den officiella siffran vara "uhmm ähh nånstans mellan 2 och 3%"/Modesty
när den OFFICIELLA SIFFRAN IGÅR var 4,6% ?? Idiot!

Länka gärna, inte för att det biter på de som tror sig veta både procentsatsen och när allt kommer att avklinga men för oss andra kan det vara intressant
Citera
2020-01-28, 17:49
Medlem
Citat:

(För den som vill ha den mest spridda datan officiella siffror så finns den i min siggy.)

Det är FORTFARANDE inte så man räknar och det värsta är att du VET att det inte är så man räknar. Vad fan är din agenda egentligen?
Min agenda är att avslöja er foliehattar som älskar katastrofer & konspirationsteorier. Sanningen är dock fortfarande runt 100 döda & 4500 smittade. Hur mycket du än vill så är det de som är fakta. Det har gått tillräckligt lång tid för att faktiskt kunna se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in