2020-03-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Undrar hur det ser ut per capita?

Vi ligger jävligt högt per capita.
Citera
2020-03-05, 20:51
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Extremt skadlig åtgärd för ekonomin, och som inte kommer ha någon nämnvärd effekt på spridningen. Jag har inga höga tankar om de som har ansvaret för landet, men jag hoppas verkligen att de inte är så dumma

Varför gör då Italien, vissa delar av USA, Kina och Japan detta? Förklara det för mig, är de inte kompetenta ledare där?
Citera
2020-03-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Är du på riktigt sjuk i huvudet eller trollar du? Vi behöver ett vaccin, helst för två månader sen. Vaccin kommer rädda tusentals, miljontals människoliv.

Hur fan kan du tänka som du gör, sjukt skrämmande.

Du har uppenbarligen ingen insikt om vad ett vaccin är förstår jag.
Läs på och återkom.
Citera
2020-03-05, 20:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Såna som du är underbart att ha i en kris.
Vi väntar på att folk dör och sen försöker vi återuppliva dom...

Nej det där är du som fabulerar.

Du skapar kris när det inte är kris, vilket kommer att ta död på människor. Kanske även på dig själv med tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Inte ska man acceptera att han undanhåller folkmordet men kanske har han rätt om att det inte är så illa i Sverige? han kanske har vart på något möte och fått något bekräftat för sig? än så länge har ingen dött i Sverige...

Döden kommer ganska omedelbart till de sjuka och äldre.
De som dör i medelåldern har en fördröjning på dödsögonblicket mellan 5-14 dagar.

Studierna gjorda av de svårt sjuka va att inom 10 dagar så hade majoriteten ”av de som skulle dö” dött.

Kortfattat: smittad 6 mars, symptom 11 mars, svårt sjuk 18 Mars, död 21 mars.

Det är inte omedelbart som folk i medelåldern dör! Kroppen kämpar några dagar innan den stänger av. Det som är det hemska att man kanske blir sjuk och sen efter 4 dagars feber och i tro om att det ”inte är så farligt” så kommer bakslaget och man blir sämre o sämre. Får inte tillräckligt med syre. Åker in akut med familjemedlems hjälp till akuten.. hamnar i 5000 personers kö... :/ antingen hinner komma fram o få hjälp med syre, penicillin mot sekundära infektioner helt enkelt adekvat vård.

DETTA ÄR VIKTIGT: läs detta här under:
Hoppas sjukhusen i Sverige gör ett ”prioriteringssystem” så det kan gå läkare utanför bland köerna och screena och kolla med syremätare vilka som behöver vård först. Så slipper så många dö i väntrum och i köer!!

Det är hemskt nog som det är när katastrofen är ett faktum så lös denna enkla åtgärd redan nu innan!
🙏 tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Vi ligger jävligt högt per capita.

Nej? Det gör vi ju inte.

Vet du ens vad ordet betyder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Snälla kan ni alla sluta spamma ner tråden med era diskussioner om exakt hur hög dödligheten är? Enligt WHOs senaste uppskattning är dödligheten 3.1 %. Tills de kommer med nya bud ska ni gå på den siffran. Tror ni på allvar att ni vet något smartare och mer träffsäkert sätt än dem att räkna på?

WHO räknar bara rapporterade fall. Det är korrekt att räkna siffrorna på så vis, men man bör även ha i åtanke att det finns ett stort mörkertal som gör att dödligheten är betydligt lägre än 3.1%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Säger han verkligen att det värsta är över? Det värsta ligger framför oss och kommer att dra igenom landet under en tid. Om alla andra EU-länder agerar som Italien, får lika stor spridning och stänger ner allting kommer det att bli matbrist, eller partiell matbrist på basvaror. Vem fixar äggen och mjölken? Det är möjligt att sommaren kommer att rädda oss. Anders Tegnell kommer definitivt inte att göra det.

Det enda jag hört han sagt är att fallen från återvändarna från Italien kan ha nått sin topp under slutet av denna vecka, alltså Stockholmarnas sportlov. Det kan väl inte undgått att majoriteten smittade är återvändare från Norra Italien?

Har någon sett om han sagt något annat så länka gärna.
Citera
2020-03-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Verkligen inte, jag citerade en användare som skrev att man inte blev imun om man har haft corona. Om hen har rätt så är ju ett vaccin meningslöst. Men du hoppar på mig och är otrevlig utan belägg, pinsamt.
Hittills bara två påvisade fall där personerna återsmittades men det är inte vetenskapligt fastställt. Vad jag vet så kan det bero på att corona finns i två versioner
Citera
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
En simpel fråga som någon som har koll på det här borde kunna ge ett simpel svar på...

Varför är alla så mycket emot Tegnell? tänk om han har större koll på situationen oss? han kanske vet något vi inte vet?

Han kanske vart på något möte där dom sagt till honom något i stil med "vi ska skära ner lite på befolkningen i dessa tre länder, det kan hända att några i Sverige drabbas men det kommer vi inte låta eskalera eftersom det är enbart dessa tre länder som befolkningen ska skäras ner på."

Nå?

Antingen är han styrd uppifrån och saknar ryggrad nog att säga nej till att förmedla felaktigheter. Eller så är han bara inkompetent. Båda är lika illa.

Han är trots allt läkare i botten och borde måna om människors bästa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Varför gör då Italien, vissa delar av USA, Kina och Japan detta? Förklara det för mig, är de inte kompetenta ledare där?

Trump kompetent?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nej? Det gör vi ju inte.

Vet du ens vad ordet betyder?

såklart. Vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera