2020-03-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Så man ska godtyckligt ta emot att vår statsepidemiolog står och ljuger för att mörka ett folkmord?

Nej, han ska förhålla sig till sanningen och vara den som ligger steg före alla andra i landet, för tillfället ligger han ständigt steget efter.
Inte ska man acceptera att han undanhåller folkmordet men kanske har han rätt om att det inte är så illa i Sverige? han kanske har vart på något möte och fått något bekräftat för sig? än så länge har ingen dött i Sverige...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Är du på riktigt sjuk i huvudet eller trollar du? Vi behöver ett vaccin, helst för två månader sen. Vaccin kommer rädda tusentals, miljontals människoliv.

Hur fan kan du tänka som du gör, sjukt skrämmande.

Skrämmande att du inte kan något om vaccin.
Vaccin innebär att man blir utsatt av viruset sedan så reagerar kroppen att du blir imun. (lärde man sig i grundskolan)

Om man nu inte blir imun om du har haft corona då är det ingen mening att forska på ett vaccin för det är meningslöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Fria tider har iaf en länk till WHO som uppger 3,4% dödlighet globalt sett. Noll än så länge i Sverige. Sjukhusen kan hantera några riktigt sjuka ett tag men inte tusen stycken tex.
Ok man får se.

Just att gamla är mest utsatta är väl inget som stör sossejuntan. Det är ju tydligen de gamlas fel att ekonomin är kaos i många kommuner.
Så det är ju bra med lite utrensning tycker Lövén. Spara många kronor som man kan ge till de arméer av muslimer som stormar Grekland just nu.

Ja, 0% hittills men vi vet inte hur de sjuka kommer att må om ett tag.

+ Det är ganska många unga som smittats i Sverige hittills, när det får en mer jämn smittning, dvs, när ungefär lika många i alla åldrar smittas kommer siffran såklart att stiga.
Citera
Avstängd
Citat:
Denna sida rekommenderar jag:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Tack. Men det var inte det jag frågade. Min fråga är: har du data på alla som smittats av covid-19? Eftersom du hade problem med att svara sist så kan jag hjälpa dig: nej det har du inte. Därför har du lika fel som den som påstår att dödligheten är 0,01%. Du har helt enkelt ingen aning och bör inte gå ut med siffror och påståenden om dödlighet. Punkt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men det är intressant.

Stockholm har ju nu hela 59 infekterade. Hur många ligger inner på sjukhus? Och hur är status på sjukhusen i stockholm? T ex har man börjat ställa in planerade operationer eftersom man måste fokusera på coronapatienter!?

Visst är det intressant, det är ju det här vi har diskuterat sedan trådstart, att det här är vad som utgör den största samhällsfaran med virusspridningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vänta bara tills viruset får fäste i förorterna, det är då det riktiga kaozet börjar.

Mmm...

vi har hundratals både utsatta och särskilt utsatta områden (No Go Zoner) i Sverige...

Just nu så är det kritvita 11 åringar som har vart och kört slalom i Lombardiet...

Men Vad i h-e kommer hända när blattarna i våra No GO -Zoner kaousar efter resurser i primärvårlden.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det finns en risk att detta pandemiutbrott inte var en naturlig händelse. Jag vet inte vad jag ska tro än.

Något sånt här är perfekt enligt formeln Problem - Reaction - Solution. Först skapar man ett problem (corona-pandemi) vilket gör folk desperata och sen erbjuder man "lösningen" i form av den nya världsordningen, som vi måste ha för att tillsammans kämpa mot katastrofen. Enskilda länder klarar inte sånt här, den tiden är förbi, kommer de säga.

Tack för denna inblick i din hjärna. FYI så är din hjärna programmerad till att se mönster, vilket dock även gör att man ser samband där det egentligen inte finns några. Skillnaden mellan "friska" människor och psykotiska är att de har en hyfsad förmåga att distansera sig från de samband som uppenbarligen inte baseras på verkligheten utan bara ploppade upp för att få denna komplexa värld att verka rimlig.

Jag menar inte att trycka ner dig utan att få dig att snapa ur din begynnande psykos innan det är för sent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Reserekommendation kan inte Folkhälsomyndigheten besluta om, det är UD. Så korrekt de kan inte bestämma varken i teorin eller praktiken angående resor.

Jag har ännu inte åkt iväg på min betalade och bokade resa men mitt resebolag kan och får inte avråda mig att resa. Dvs jag får ej pengarna tillbaka nu om jag självmant vill minska spridningen men då får jag isåfall bekosta det själv. Så de hänvisade till Utrikesdepartementet då de bestämmer.

Undrar fortfarande varför de ännu inte bryr sig om att avråda resor till vissa länder :/ Har de avtal med flygbolag och får pengar i privat ficka eller vad är det frågan om
Citera
2020-03-05, 20:41
Bannlyst
Citat:
Denna sida rekommenderar jag:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Suck. Om man ändå bodde i Ukraina eller Afganistan.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Hur kommer Corona-Bob förklara det här?

"Under torsdagen meddelades att en privat förskola i Ystad stänger, rapporterar SVT. Ett 50-tal barn får stanna hemma då ett av barnen har varit på semester i norra Italien och sedan insjuknat med hosta och feber"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Har en resa planerad mot slutet av april. Avboka eller är det ingen fara framtills dess? Vad tror ni?

Så länge det inte är april 2021 du pratar om hade jag garanterat avbokat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Utgöra en motvikt mot desinformationen.
Din desinformation mot andras desinformation lika med mera desinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in