2020-03-05, 18:05
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag syftar på om du jämför med länder som också tagit emot flyg från Kina och Iran i Europa och är inne i relativt tidiga skeenden för testande

What? Varför syftar du på om jag jämför med de som gjort som Sverige och tagit emot flygningar från Kina och Iran, när det var exakt det motsatta som jag tog upp? Också ett sätt att förlora en diskussion.
Citera
2020-03-05, 18:05
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Nu blev det svårt att hålla räkningen. Hur många fall i landet är vi uppe i nu efter de nya fallen som bekräftades ikväll?

Det verkar röra sig om 92-93 fall just nu inklusive de 28 i stockholm
Citera
2020-03-05, 18:06
Medlem
EX-FDA vill stänga Seattle för nationens skull. Intressant tråd.

Scott Gottlieb, MD
@ScottGottliebMD
·
2h
THREAD: In our federal system, local leaders get lot of discretion in reacting to local public health crisis. But #coronavirus, which may start regionally, is national threat. So how do we get Seattle to shut down their economy for good of nation? No city wants to go first 1/n

https://twitter.com/ScottGottliebMD/status/1235568500774768640
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Till alla experter i tråden:

Kan Corona ge ögoninflammation? Mitt lilla barn har nämligen fått det, dock blivit bättre men nu har hon fått feber ca 38-39 grader. Hon hostar även på nätterna men inte på dagarna.

Sitter i kö till läkare nu, borde man vara orolig?
Det vet naturligtvis ingen här. Har personligen inte stött på något sånt bland allt man läst och tittat på den senaste tiden.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det verkar röra sig om 92-93 fall just nu inklusive de 28 i stockholm
De är direkt relaterat till hur Folkhälsomyndigheten, regeringen och andra statliga institutioner har behandlat detta utbrottet, uruselt. Men vi såg ju inte de komma.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
MEN VAR FAN HAR DU LÄST ATT DU BARA ÄR SJUK I 3-4 DAGAR? Källa eller STFU.

Men jag pratar inte om corona nu ditt nötta utan INFLUENSAN!!!!!!! Normalt sett är man sjuk i 3-4 dagar i INFLUENSAN, inte corona så att italienarna nu ligger sjuka under längre tid är ju preeeeeeeeecis i enlighet till det jag skrev i det första inlägget du svarade på din ärkefubbick.
Citera
2020-03-05, 18:07
Avslutad
Sveriges ambition att satsa på offentliga färdmedel som rymmer många, nya gigantiska brf hus som rymmer många i täta ghetton m allt vad nära exponering gäller. Samt massor med trångboddhet, papperslösa på madrasser osv..

-Det kallar jag ett Corona virus 🦠 heaven.
Det skulle ni makthavare och stadsplanerare tänkt på..lite tidigare!
Citera
2020-03-05, 18:07
Medlem
Vill även påpeka en sak som är viktig.

Antalet fall är nog inte så att det är nya insjuknande så att säga. Det är nog rimligt att påstå att det är snabbare analyser etc. Som är den stora orsaken till att det går undan nu, folk var sjuka resan innan.
Citera
2020-03-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Varför sa hon det, vad har det med Corona att göra?

Jadu säg det, tror hon nämnde telekom i samband med risker fem eller sex gånger på ett par minuter
Citera
2020-03-05, 18:08
Medlem
Shit 28 fall till nu i Sthlm. Hoppas de flesta är milda. Läste ju de med milds symptom fick vårdas hemma. Alla 28 lär ej få plats på sjukhuset
Citera
2020-03-05, 18:09
Medlem
Jag hoppas Bryan Adams konserten nästa vecka ställs in.
Citera
2020-03-05, 18:10
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Nej det är ingen fara.
Tvätta ögonen med ljummet vatten på en bit papper. Var noga med att använda olika servetter till vardera öga då ögoninflammation kan smitta mellan ögon. Blir det värre får ni åka ner och få antibiotika ögondroppar då brukar det bli bra på 36timmar

Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag gissar att det är betydligt större chans att det är något annat än corona.
Jag hittade någon koppling till ögoninflammation dock:
https://www.aao.org/headline/alert-important-coronavirus-context

Tack för svar.

Vi har inte varit eller känner någon som varit i närheten av Italien men man vet ju inte om det finns ett mörkertal eftersom de bara testar de som varit i Italien och vi är uppe i så jävla många fall så man blir ju lite orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in