Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Jag ser detta i min vardag, jag får sitta och tjafsa med idioter som med näbbar och klor av någon konstig anledning argumenterar emot mig och emot den fakta som finns.
Fattar inte vad de får ut av det.
Oavsett vad man säger till en människor så säger en andel av dem emot. Det har ingenting alls att göra med vad man säger. Det beror på den människans tillfälliga uppfattning av den situation där budskapet levereras.
"- Jag har inte beställt det här paketet, jag vägrar ta emot det!"
Och sen snor ett av grannens brev för att hon är så obotligt nyfiken.
Adolf Hitler, för att dra ett känt namn, skrev i Mein Kampf att han som byggjobbare lyckades övertyga sina kollegor om en sak en dag, bara för att nästa morgon upptäcka att de alla var tillbaka som innan igen. Kommunikation har föga med sakinnehåll att göra. Redan de gamla grekerna, för att använda en annan meme, skiljde mellan logik och retorik. Det gör man inte i Sverige av idag, konceptet med skillnad mellan de båda existerar inte i någon skolundervisning. Istället hänvisar de till regimen som auktoritet och att allt som den ljuger ska man blint trooo på.
Gudskelov finns det papers online att läsa för den som är intresserad. Och det är inte så jävla svårt att läsa ett paper om coronaviruset, det blir inget läxförhör, man behöver inte vara rädd som i skolan. Man tar till sig det man kan, och kan googla vidare på de begrepp man inte förstår. Papers är till för att kommunicera direkt med den intresserade allmänheten, utan politiker och regimmedia som filtrerande mellanhänder. Och utan andras feltolkningar för den delen.