2020-03-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Vadå ifred? Nej hon har ingen jävla rätt att vara ifred i detta läge.

Och om dom säger 1 person har dött. Hur kan hon bli outad då?

Nu har hon ju uppenbarligen inte dött ännu så din kommentar är mer än irrelevant.
Citera
2020-03-03, 17:10
Medlem
abo142s avatar
WHO-chefen: Viruset är unikt
– Vi förstår att människor är oroliga men i takt med att vi får mer data börjar vi förstå viruset, det är inte sars, mers eller influensa. Det är ett unikt virus med unika egenskaper, sa WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus vid en presskonferens på tisdagen.
WHO-chefen konstaterar att ingen människa ännu har skaffat sig en immunitet mot viruset.
Vanlig influensa dödar omkring en procent av de smittade medan covid-19 hittills dödat 3,4 procent.
Under tisdagen insjuknade 129 nya fall i Kina, den lägsta siffran sedan januari i år. 80 procent av fallen utanför Kina återfinns i Iran, Sydkorea och Italien. Under tisdagen rapporterade tolv nya länder att man bekräftat fall av smittan

Källa: DN
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ingen är allvarligt sjuk i Sverige enligt länken.

Ah, ja jag ser att jag har följt fel rad ut till höger, och har också bett om ursäkt för misstaget.

Någon annan som vill påpeka misstaget så gör det nu så slipper vi tjugo inlägg om precis samma sak, ta det här i en klump, tack.
Citera
Medlem
insaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Intressant inlägg från Bertil Wosk, näringsterapeut och grundare av Holistic Sweden.

https://www.holistic.se/blogg/6264

Varifrån har viruset sitt ursprung?

Kul. Man-made virus om det visar sig...

Alltså, man förstår ju varför det forskas på detta. Anledningen är för att kunna ta fram vaccin för framtida och kanske oförutsedda virus som kan lamslå hela planeten. Det förklarar också varför labbet placerats mitt i ingenstans i Wuhan.
Problemet är bara om någon läcker ut viruset från ett sånt där high-tech lab, att det brister i nån säkerhetsrutin eller om någon avsiktligen släpper ut det. Glädjande är väl dock att viruset inte verkar vara ett färdigt biovapen som tidigare diskuterats, för det hade förmodligen varit betydligt starkare och dödat fler. Folk kan ju ändå bli friska från det.

Man har alltså inte lyckats lokalisera viruset i något djur på djurmarknaden i Wuhan, så mycket tyder väl på att det kom någon annanstans ifrån, t.ex. detta lab, men det är spekulationer. Utmaningen nu, om det var så här det gick till, är att forskningen behöver accelerera utav helvete för att vi ska kunna ta fram ett vaccin innan alltför många dör.

Testdjuren från laboratoriet såldes till marknaden. 1,7km därifrån.
Inget får förgås i kina

Vaccin : "The Norwegian Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) is funding three vaccine projects and hopes to have a vaccine in trials by June 2020, and approved and
ready in a year [127] The U.S. National Institutes of Health (NIH) is hoping for human trials of a vaccine by April 2020

länk:https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_coronavirus_outbreak
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag åker med SAS till Los Angeles om 2 veckor. Hoppas verkligen inte att det blir inställt. Flyget är fullbokat.
Nej det dröjer nog lite längre innan SAS ställer in betalningarna. Hur vet du att det är "fullbokat"?
Citera
2020-03-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Du fattar dåligt. Förstår nu att jorden måste rensas på idioter som dig.

24 fall i Sverige. Säger dom att 1-2-3 är döda så bryts ingen sekretess.

Har inte begärt att det ska stå

Jasmin al said 35 år Jönköping 850114-7191 172 cm lång väger 64 kilo. Legat med 12 personer. Har avlidit. ( påhittade uppgifter) eftersom någon inte kommer fatta det.

Vi står just nu på noll döda så infon du har är korrekt. Frågor på det?
Citera
2020-03-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Det är skrattretande att läsa kommentarer här om hur man skrattar åt de som förbereder sig, och hur man nästan ser ner på de som tar viruset på största allvar.
Det känns nästan som om det är förbjudet att yttra sig om viruset.
Helt surrealistiskt om ni frågar mig.

Inser inte svenska folket hur allvarlig viruset är och vilka konsekvenser samhället står inför. Varför gör de inte som England eller Italien. Med andra ord talar frekvent om viruset och ger info till folket och hur de ska förbereda sig.

Och hela denna tjafs om att dödligheten ligger mellan 2-4 %. Det är inte farligare än vanlig influensa.

Som jag har förstått det. Så är symtomen inte vackra och även de unga och friska kommer att drabbas hårt av viruset, alltså är viruset inget man tar som en klackspark även om man är ung och stark samt frisk. Man kanske inte dör, men man är inte helt frisk heller.

Viruset skapat permanenta skador på lungorna Hursomhelst, och om man nu överlever och frisk förklaras så bär man fortfarande på viruset och man har haft fall där man insjuknat igen. Och denna gång så är det hjärtat som ligger i fokus med tanken på frekvent syrebrist som hjärtat utsatts för under sjukdomsperioden. Det kan ge skador på hjärtat med andra ord.

är det inte bättre att tala klarspråk med svenska folket. Är det inte bättre att förstå vad som potentiellt väntar än att vandra i mörkret.

Sedan så vill jag säga att svenska regeringens sätt att arbeta med att hantera smittan är en fucking joke.

Alltså det smartaste man kan göra är att förhindra Smittspridningen tills man tillverkar en vaccin. Annars så kommer man få tusentals fall som i andra länder och sjukvården kan inte hantera belastningen. Varför liksom gör de svårt för sig när man kan i god tid sätta folk i karantän, med bevakning även om det strider mot demokratin. Som sagt man måste inse allvarligjeten i det hela.

Eller har jag fel och är bara paranoid. Och är carona viruset inte farligare än en vanlig influensa?

Vill gärna ha svar ifrån så kallade experter, lugna ner mig förihelvete! Måste pendla till jobbet och skolan och är skit rädd. Har ingen mask eller liknande.

Såvida du inte är synnerliga gen aktiv i konspirationsteoriforumet så ta del av informationen från WHO och FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
FED sänker räntan. Därav glädjen på börserna.

TYPO...

Självklart! Har lite för många grejer på gång här...

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onetoomany
Politikerna har alltid en sängplats reserverad. Tror du de tar höjd för pöbeln?
Ut och protestera, kräva ansvar? Jag tänker även om/och när faran har blåst över. Hur kommer det sig att länder med mycket sämre ekonomi klarar saker och ting och vi här som betalar bland Europas högsta skatter ska tampas med 32 timmars väntetid på akuten, brist på sängplatser och så...

VAR GÅR PENGARNA? Allt kan vi inte skylla på invandring. Jag är så arg...
Citera
Bannlyst
Citat:
Det är skrattretande att läsa kommentarer här om hur man skrattar åt de som förbereder sig, och hur man nästan ser ner på de som tar viruset på största allvar.

Inser inte svenska folket hur allvarlig viruset är och vilka konsekvenser samhället står inför. Varför gör de inte som England eller Italien. Med andra ord talar frekvent om viruset och ger info till folket och hur de ska förbereda sig.

Och hela denna tjafs om att dödligheten ligger mellan 2-4 %. Det är inte farligare än vanlig influensa.

Som jag har förstått det. Så är symtomen inte vackra och även de unga och friska kommer att drabbas hårt av viruset, alltså är viruset inget man tar som en klackspark även om man är ung och stark samt frisk. Man kanske inte dör, men man är inte helt frisk heller.

Viruset skapat permanenta skador på lungorna Hursomhelst, och om man nu överlever och frisk förklaras så bär man fortfarande på viruset och man har haft fall där man insjuknat igen. Och denna gång så är det hjärtat som ligger i fokus med tanken på frekvent syrebrist som hjärtat utsatts för under sjukdomsperioden. Det kan ge skador på hjärtat med andra ord.

är det inte bättre att tala klarspråk med svenska folket. Är det inte bättre att förstå vad som potentiellt väntar än att vandra i mörkret.

Sedan så vill jag säga att svenska regeringens sätt att arbeta med att hantera smittan är en fucking joke.

Alltså det smartaste man kan göra är att förhindra Smittspridningen tills man tillverkar en vaccin. Annars så kommer man få tusentals fall som i andra länder och sjukvården kan inte hantera belastningen. Varför liksom gör de svårt för sig när man kan i god tid sätta folk i karantän, med bevakning även om det strider mot demokratin. Som sagt man måste inse allvarligjeten i det hela.

Eller har jag fel och är bara paranoid. Och är carona viruset inte farligare än en vanlig influensa?

Vill gärna ha svar ifrån så kallade experter, lugna ner mig förihelvete! Måste pendla till jobbet och skolan och är skit rädd. Har ingen mask eller liknande.

Tror tyvärr du har rätt i detta.

Även om det ligger folk döda på gator överallt så kommer svenska ändå inte fatta. Nej men det är pga detta som han är död. Viruset är ofarligt. Jag tror ärligt talat dom är för rädda för att se allvaret. Så dom låtsas som att det inte finns.

Det är liksom bevisat att viruset är ett biovapen. Ja det finns riktiga källor på detta.

Alltså ett terror brott X 100000 men inget kommer hända i Sverige. Bara alla andra.
Citera
2020-03-03, 17:14
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:

Jag kommer försöka sätta mig snart och göra en sammanställning utav inlagda patienter i influensa i usa varje vecka jämfört med hur många som just nu ligger inlagda i Eu länder. Igår hittade jag statiskt på tex Minnesota som förra vecka hade 364 patienter inlagda för influensa. Denna vecka log de på 370 inlagda patienter. På 3 månader har de haft 2179 personer inlagda på sjukhuset för influensa. Detta med bakgrund att i USA dör det varje år runt 50 000 människor i influensa Skulle vara intressant och jämföra då de båda ger liknande symtom Covid-19 verkar dock attackera äldre, det beror nog på att deras lymfocyterna inte har samma kapacitet att återhämta sig. Dock finns det naturliga medel som testas i över 80 år som visat att när en virus infektion attackera dina vita bloodkroppar och bryter ner dina t-celler. Finns ett naturmedel som gör att din kropp hjälps till att snabbare bygga upp t-celler och gör den till starka mördarceller som döda virus infektionen snabbare i din kropp! Men västerländsk medicin konst har stämplat den som hokus pokus konst så då tror inte människor längre på forskning
Citera
2020-03-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
FED (USA) höjer styrräntan idag. Och Stockholmsbörsen tar ett cyniskt glädjeskutt.

Känns lite OT men kan ändå meddela att de INTE höjde, utan SÄNKTE 50 punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in