Citat:
Ursprungligen postat av
Aktiespekulanten
Det är skrattretande att läsa kommentarer här om hur man skrattar åt de som förbereder sig, och hur man nästan ser ner på de som tar viruset på största allvar.
Det känns nästan som om det är förbjudet att yttra sig om viruset.
Helt surrealistiskt om ni frågar mig.
Inser inte svenska folket hur allvarlig viruset är och vilka konsekvenser samhället står inför. Varför gör de inte som England eller Italien. Med andra ord talar frekvent om viruset och ger info till folket och hur de ska förbereda sig.
Och hela denna tjafs om att dödligheten ligger mellan 2-4 %. Det är inte farligare än vanlig influensa.
Som jag har förstått det. Så är symtomen inte vackra och även de unga och friska kommer att drabbas hårt av viruset, alltså är viruset inget man tar som en klackspark även om man är ung och stark samt frisk. Man kanske inte dör, men man är inte helt frisk heller.
Viruset skapat permanenta skador på lungorna Hursomhelst, och om man nu överlever och frisk förklaras så bär man fortfarande på viruset och man har haft fall där man insjuknat igen. Och denna gång så är det hjärtat som ligger i fokus med tanken på frekvent syrebrist som hjärtat utsatts för under sjukdomsperioden. Det kan ge skador på hjärtat med andra ord.
är det inte bättre att tala klarspråk med svenska folket. Är det inte bättre att förstå vad som potentiellt väntar än att vandra i mörkret.
Sedan så vill jag säga att svenska regeringens sätt att arbeta med att hantera smittan är en fucking joke.
Alltså det smartaste man kan göra är att förhindra Smittspridningen tills man tillverkar en vaccin. Annars så kommer man få tusentals fall som i andra länder och sjukvården kan inte hantera belastningen. Varför liksom gör de svårt för sig när man kan i god tid sätta folk i karantän, med bevakning även om det strider mot demokratin. Som sagt man måste inse allvarligjeten i det hela.
Eller har jag fel och är bara paranoid. Och är carona viruset inte farligare än en vanlig influensa?
Vill gärna ha svar ifrån så kallade experter, lugna ner mig förihelvete! Måste pendla till jobbet och skolan och är skit rädd. Har ingen mask eller liknande.
Jag kommer försöka sätta mig snart och göra en sammanställning utav inlagda patienter i influensa i usa varje vecka jämfört med hur många som just nu ligger inlagda i Eu länder. Igår hittade jag statiskt på tex Minnesota som förra vecka hade 364 patienter inlagda för influensa. Denna vecka log de på 370 inlagda patienter. På 3 månader har de haft 2179 personer inlagda på sjukhuset för influensa. Detta med bakgrund att i USA dör det varje år runt 50 000 människor i influensa

Skulle vara intressant och jämföra då de båda ger liknande symtom

Covid-19 verkar dock attackera äldre, det beror nog på att deras lymfocyterna inte har samma kapacitet att återhämta sig. Dock finns det naturliga medel som testas i över 80 år som visat att när en virus infektion attackera dina vita bloodkroppar och bryter ner dina t-celler. Finns ett naturmedel som gör att din kropp hjälps till att snabbare bygga upp t-celler och gör den till starka mördarceller som döda virus infektionen snabbare i din kropp! Men västerländsk medicin konst har stämplat den som hokus pokus konst så då tror inte människor längre på forskning