2023-03-20, 02:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Varför måste du ljuga och hitta på saker?

Det var inte alls bara fall från sjukhus. Det var fall som testat positivt med PCR eller lateral flow antigen test. De inkluderar även asymptotiska fall.
Men du länkade ju till den här artikeln i Nature:

Vaccination status and long COVID symptoms in patients discharged from hospital

Citat:
Förekomsten av "long covid" är ju högre för ovaccinerade än för vaccinerade.
https://www.nature.com/articles/s41598-023-28839-y

https://media.springernature.com/full/springer-static/image/art%3A10.1038%2Fs41598-023-28839-y/MediaObjects/41598_2023_28839_Fig1_HTML.png?as=webp
Citera
2023-03-20, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men du länkade ju till den här artikeln i Nature:

Vaccination status and long COVID symptoms in patients discharged from hospital

Ja men de gällde ju tidigare varianter och var "HELT OINTRESSANT" enligt dig.

Men mönstret går igen - för alla varianter, för alla allvarlighetsgrader så är det lägre risk för long covid för vaccinerade jämfört med ovaccinerade.
Citera
2023-03-20, 08:10
Medlem
Citat:
Ja men de gällde ju tidigare varianter och var "HELT OINTRESSANT" enligt dig.

Men mönstret går igen - för alla varianter, för alla allvarlighetsgrader så är det lägre risk för long covid för vaccinerade jämfört med ovaccinerade.
Men folk tar ju inte vaccin längre. Ingen bryr sig. Långcovid är extremt ovanligt.
Citera
2023-03-20, 08:17
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas du förstår att majoriteten av long covid KOMMER vara vaccinerade om risken för att drabbas av long covid är 20-50% lägre om man är vaccinerad?

Andelen vaccinerade i någon form är så mycket högre än andelen ovaccinerade.
Ja visst är det skrämmande.
Citera
2023-03-20, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men folk tar ju inte vaccin längre. Ingen bryr sig. Långcovid är extremt ovanligt.

Så Långcovid är något extremt ovanligt som vi inte behöver bry oss om men biverkningar av vaccinen är supervanliga och är därför jättefarliga så det skriver vi tusentals trådar om?

Bara en sann antivaxxer kan få till den logiken.

Vifta bort alla biverkningar (förutom död) som Covid 19 orsakar som ofarliga men en liten rodnad eller sjukdomskänsla efter man vaccinerat sig - FY FAN va farligt det är med vaccinet.
Citera
2023-03-20, 10:37
Medlem
Sjukdomen som skulle bli "en förkylning" för de flesta (enligt virrpannan AT) har blivit en obehaglig resa för förvånansvärt många. Jag insjuknade nyligen. Trots perfekt hälsa, 4 vaccinationer och tryggt utanför riskåldern (jag är iaf under 60 år) blev jag rejält däckad och fick konstiga neurologiska symptom, som jag aldrig känt i hela mitt liv. Man känner direkt att det är covid, pga "nervspökandet".
Det blev inte som "en förkylning" trots massvaccinering och påstådd flockimmunitet.
Det blir spännande när covid 10.0 kommer...
Citera
2023-03-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Sjukdomen som skulle bli "en förkylning" för de flesta (enligt virrpannan AT) har blivit en obehaglig resa för förvånansvärt många. Jag insjuknade nyligen. Trots perfekt hälsa, 4 vaccinationer och tryggt utanför riskåldern (jag är iaf under 60 år) blev jag rejält däckad och fick konstiga neurologiska symptom, som jag aldrig känt i hela mitt liv. Man känner direkt att det är covid, pga "nervspökandet".
Det blev inte som "en förkylning" trots massvaccinering och påstådd flockimmunitet.
Det blir spännande när covid 10.0 kommer...
Tanken har inte slagit dig att du blev så sjuk pga att du tog 4 sprutor…
Citera
2023-03-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Tanken har inte slagit dig att du blev så sjuk pga att du tog 4 sprutor…

Jag tog dem ju inte samtidigt. Det var utspritt under 2 år. Hade vaccineringen varit orsaken hade det inte dröjt 2 år innan jag märkte effekterna. Jag vet att man dippar direkt efter vaccinering och denna sjukdomsperiod hade inget med det att göra.
Citera
2023-03-20, 12:05
Medlem
Citat:
Jag tog dem ju inte samtidigt. Det var utspritt under 2 år. Hade vaccineringen varit orsaken hade det inte dröjt 2 år innan jag märkte effekterna. Jag vet att man dippar direkt efter vaccinering och denna sjukdomsperiod hade inget med det att göra.
Jag menar inte dippen efter vaccinering… jag menar att vaccinet ”slet ut din kropp” , försämrade den, skadade den, gjorde så att din kropp inte kunde hantera viruset lika bra som den hade gjort om du varit ovaccinerad.

Du får inte livmoderhalscancer samma dag du får HPV.. sånt kan ta flera år att utvecklas…vad får dig att tro att en biverkning av vaccinet måste komma samma dag som den ges…

Det är lustigt hur alla tror att covid förstör kroppen och kan försämra den och ge sjukdomar på lång sikt men när det kommer till vaccin verkar ni bara tro att en biverkning varar i 5 min efter sticket….
Citera
2023-03-20, 12:29
Medlem
Citat:
Jag menar inte dippen efter vaccinering… jag menar att vaccinet ”slet ut din kropp” , försämrade den, skadade den, gjorde så att din kropp inte kunde hantera viruset lika bra som den hade gjort om du varit ovaccinerad.

Du får inte livmoderhalscancer samma dag du får HPV.. sånt kan ta flera år att utvecklas…vad får dig att tro att en biverkning av vaccinet måste komma samma dag som den ges…

Det är lustigt hur alla tror att covid förstör kroppen och kan försämra den och ge sjukdomar på lång sikt men när det kommer till vaccin verkar ni bara tro att en biverkning varar i 5 min efter sticket….

Om min kropp var generellt utsliten, om mitt immunförsvar var trasigt, hade jag märkt det på flera sätt, inte bara när jag fått covid.
Citera
2023-03-20, 13:05
Medlem
Citat:
Om min kropp var generellt utsliten, om mitt immunförsvar var trasigt, hade jag märkt det på flera sätt, inte bara när jag fått covid.

He he..visst vi säger det… måste vara skönt att veta precis hur din kropp fungerar och veta exakt vad som sker i den och veta hur varje liten cell mår…
Citera
2023-03-20, 13:53
Medlem
Citat:
He he..visst vi säger det… måste vara skönt att veta precis hur din kropp fungerar och veta exakt vad som sker i den och veta hur varje liten cell mår…

Ett skadat immunförsvar behöver man inte vara läkare för att märka. Jag har detaljkollat hälsan nyligen och den är alldeles utmärkt. Ledsen att göra dig ledsen. Finns inga tecken på immunskador alls. Ha det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in