2023-01-14, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42o4LY
Och åter igen ett får utan egen hjärna som tror sig veta att det är tack vare vaccinet som gjorde att det snabbt gick över... Ni är fan helt otroliga! Inse fakta att Covid-19 är helt ofarligt för dom absolut flesta människorna på den här planeten. Finns inga som helst bevis på att vaxxet gjort någon nytta alls, snarare tvärt om! Det är såna som dig som man kan lura att jorden är platt, så länge det kommer från jude pressen så är allt sant! Att det ens finns kvar folk som fortfarande tror på vaxxet är för mig en gåta, hur jävla pantade kan man bli??

Jag är inte vaccinerad och jag hade det 1-2 veckor. Huvudvärk i någon dag och lätt feber sen var ja riktigt trött hela tiden.

Är det ens värt o trycka i sig 4 sprutor vaccine för chansen att blir frisk några dagar snabbare?

Det är inte kul att vara sjuk men jag tror att många inte är så maniska och hjärntvättade att de tror att det är världens undergång om man är sjuk från jobber ett par dagar mer förutsatt att vaccinet fungerar.
Mitt immunförsvar ska ändå vara bättre än de vaxxades eftersom det är naturlig immunitet.

Sedan förstår jag inte varför det har varit ett sånt jävla gnäll på folk där de ska bestämma över min kropp och vad jag trycker i för tveksamma vaccin i den för de så gärna vill att ja ska bli frisk någon dag snabbare.
Citera
2023-01-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jag är inte vaccinerad och jag hade det 1-2 veckor. Huvudvärk i någon dag och lätt feber sen var ja riktigt trött hela tiden.

Är det ens värt o trycka i sig 4 sprutor vaccine för chansen att blir frisk några dagar snabbare?

Det är inte kul att vara sjuk men jag tror att många inte är så maniska och hjärntvättade att de tror att det är världens undergång om man är sjuk från jobber ett par dagar mer förutsatt att vaccinet fungerar.
Mitt immunförsvar ska ändå vara bättre än de vaxxades eftersom det är naturlig immunitet.

Sedan förstår jag inte varför det har varit ett sånt jävla gnäll på folk där de ska bestämma över min kropp och vad jag trycker i för tveksamma vaccin i den för de så gärna vill att ja ska bli frisk någon dag snabbare.

Det finns helt enkelt en agenda här, det kan inte bli mer uppenbart. Planen har ju varit att se till att så många som möjligt (helst alla) ska ta skiten för att vi sen inte ska kunna se det uppenbara med hur många vaxxade som plötsligt börjar dö, och att Cancer börjar ökar markant speciellt hos unga vuxna. Det behövs inga bevis på det då man kan både se och höra det med egna öron och ögon. Det är så uppenbart nu att till och med media går ut och gör artiklar med rubriken "Därför drabbas fler unga vuxna nu av cancer", dom ger såna människor som inte kan tänka själva en falsk förklaring så dom ska tro det handlar om deras förklaring och inte vaccinet när dom hör om alla som får cancer. Precis som dom matas med falska förklaringar om varför så mycket folk nu helt plötsligt är sjuka i alla olika möjliga virus och inflensor, allt för att mörka det faktum att vaxxades imunförsvar bara blir sämre och sämre. Jag tror personligen att dom flesta som sitter på flashback och envisas med att fortfarande försvara vaxxet är troll betalda att sprida falska argument och åsikter. För inte fan kan man vara så vriden att man fortfarande tror på skiten då det är så uppenbart att vaxxet till största del bara gjort skada och inget annat. Och andra sidan så finns det ju folk som är så pantade att dom fortfarande tror att det var Usama bin ladin som låg bakom World Trade Center "attacken" och att tornen på riktigt ramlade ihop som ett korthus på grund av värmen. Så kanske ändå finns dom som fotfarande lever i sin bubbla med att vaxxet är bra, men som sagt tror dom flesta är betalda troll.
Citera
2023-01-14, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz

Skälvklart är naturlig imunitet bättre .du får antikroppar mot viruset kontra antikroppar mot en liten del ,ett protein,som kroppen kan reagera mot först efter att viruset har fäst på specifika reseptorer i större antal och proteinmembranet upplöses. dessa reseptorer finns främst i lungerna.inte i dom övre luftvägarna eller slemhinnorna.där dagens virus etablerar sig främst. att vaccen skall ge dig ett försprång i att bekämpa sjukdomen är jävligt långsökt.
Citera
2023-01-14, 07:33
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Ungefär 72 personer om dagen dör nu av/med Covid, det är inte lite - det är 29% jämför med hur många som normalt dör varje dag, ca 245 personer.
Det är en enormt hög siffra som kan leda till att vår medellivslängd går tillbaka till nivåerna där vi var på 90-talet.

Svårt att förstå alla som skulle spela ner riskerna med covid under början av pandemin. Vår överdödlighet under 2020 skulle ju vara tillfällig, och följas av 3-4 års underdödlighet, då de flesta som dog endast hade några få år kvar att leva.

Så lär det då, men riktigt så blev det inte.
Citera
2023-01-14, 07:45
Medlem
Coronasnuvan är tydligen dödligare för dementa än för övriga som vårdats på sjukhus med c19 i kroppen...
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/studie-covid-dodligare-for-dement

Känns spontant som ett uppenbart skenbart samband, och att den verkliga korrelerande faktorn bl.a. är ålder. Men så dumt kan det väl ändå inte vara?! att "forskarna" glömt att ha ålder (eller förväntad kvarvarande livsläng) med som variabel i analysen..?

Man får väl även passa på att skänka en tanke till trollet IMBILDEN (R.I.P) . Stackaren hade ju bl.a. grava problem att minnas vad hen spred för lögner och påhitt här i tråden. Troligen var det demens, med 70% riskökning som följd...
Senast redigerad av jerka11 2023-01-14 kl. 07:58.
Citera
2023-01-14, 09:13
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja visst kan det vara så men varför chansa.
Fråga Adam Alsing när du träffar på honom, ovaccinerad och RIP. (hade han haft chansen att få vaccin hade han nog tagit den)

Men du, hur har du det med din mentala hälsa, verkar inte helt ok?

Antivaxxers är också människor men inte så länge.

Hälsa Adam Alsing om du reser tillbaka i tiden. Berätta för honom att hans groteska övervikt och kassa allmänhälsa kommer ta död på honom i framtiden. Hade han haft chansen att sluta leva som en fettsäck hade han nog tagit den, eller inte?
Citera
2023-01-14, 09:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Hälsa Adam Alsing om du reser tillbaka i tiden. Berätta för honom att hans groteska övervikt och kassa allmänhälsa kommer ta död på honom i framtiden. Hade han haft chansen att sluta leva som en fettsäck hade han nog tagit den, eller inte?
Du har nog missat att han hade tagit tag i både övervikt och dåliga vanor.
Men troligen var viruset värre i början samt att vaccin inte fanns då.

Om du ser på bilden längre ner i den här artikeln så visar det sig att du har helt fel, knappast grotesk övervikt.
Har du inget annat än skitsnack så kan du dra åt helv...

https://www.expressen.se/noje/adam-alsings-viktras-efter-det-tuffa-loftet/
Citera
2023-01-14, 10:23
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Fenomenal sida som samlat dödsfall och andra allvarliga hälsorelaterade episoder åren 21-22 bland elitidrottsmän världen över:

https://airtable.com/shrbaT4x8LG8EbvVG/tbl7xKsSUIOPAa7Mx
Värdelös sida om man har för avsikt att bedöma eventuella risker med vaccinet.

Hade dom inkluderat två jämförelseår, exempelvis 2018-2019 så hade det varit intressant. Nu är det menningslöst.
Citera
2023-01-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja visst kan det vara så men varför chansa.
Fråga Adam Alsing när du träffar på honom, ovaccinerad och RIP. (hade han haft chansen att få vaccin hade han nog tagit den)
Det var tråkigt med Adam... jag gillade honom och lyssnade på hans podd varje vecka. Han dog tyvärr av felbehandling. Idag vet man att man att ventilator/respirator är fel behandling då alldeles för få överlever. Om man istället tidigt hade satt in rätt mediciner skulle Adam sannolikt levt idag. 😢

Om du är genuint intresserad av att veta mer rekommenderar jag dig (och alla andra) att lyssna på JRE#1671 som tar upp exakt den här problematiken. Jag kan inte rekommendera det nog. Det är verkligen en ögonöppnare. DO IT! 🙏🙂👍

https://search.brave.com/search?q=jre+%231671
Citera
2023-01-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det är en enormt hög siffra som kan leda till att vår medellivslängd går tillbaka till nivåerna där vi var på 90-talet.

Svårt att förstå alla som skulle spela ner riskerna med covid under början av pandemin. Vår överdödlighet under 2020 skulle ju vara tillfällig, och följas av 3-4 års underdödlighet, då de flesta som dog endast hade några få år kvar att leva.

Så lär det då, men riktigt så blev det inte.

Och ändå har vi i Sverige lägst överdödlighet av alla genom pandemin..

Hade varit väldigt intressant att få reda på hur detta har kunnat hända när vi ”medvetet dödade” vår befolkning enligt vissa..
Citera
2023-01-14, 11:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det var tråkigt med Adam... jag gillade honom och lyssnade på hans podd varje vecka. Han dog tyvärr av felbehandling. Idag vet man att man att ventilator/respirator är fel behandling då alldeles för få överlever. Om man istället tidigt hade satt in rätt mediciner skulle Adam sannolikt levt idag. 😢

Om du är genuint intresserad av att veta mer rekommenderar jag dig (och alla andra) att lyssna på JRE#1671 som tar upp exakt den här problematiken. Jag kan inte rekommendera det nog. Det är verkligen en ögonöppnare. DO IT! 🙏🙂👍

https://search.brave.com/search?q=jre+%231671

Vore även intressant att vet i vilken utsträckning de som gått bort med covid hade skött sina vitaminer och vettig kost. Tänker på D och K2 vitaminer mm. Adam Alsing hade styrt om kost och motionerade men det räckte inte och han blev så svårt sjuk att de satte in den sjukvård som då var aktuell var kanske inte rätt väg. Dock visste man då rätt lite om alternativa mediciner och annan behandling våren 2020.
Jag ska lyssna på din länk.

Förhoppningsvis har detta virus muterat åt rätt håll så vi inte behöver speciellt mycket sjukvård utan det blir endast en enklare förkylning i de flesta fall.
Den covid jag fick nu i julas blev enklare än traditionella förkylningar jag haft. Samma hos de jag känner.
Citera
2023-01-14, 12:19
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Och ändå har vi i Sverige lägst överdödlighet av alla genom pandemin..

Hade varit väldigt intressant att få reda på hur detta har kunnat hända när vi ”medvetet dödade” vår befolkning enligt vissa..
Vad har du hallucinerat ihop för föreställning nu?

Sverige är ju nototiskt för att sticka ut med hög överdödlighet jämfört med våra grannländer. Hur kan vi ha "lägst överdödlighet" när vi samtidigt har högre överdödlighet än våra grannländer? Är du smart nog att förstå den logiska bristen i ditt resonemang?

Dessutom så finns det naturligtvis en rad länder i afrika med en medianålder på 25, som inte har påverkats av corona på samma sätt? Är du så korkad att du tror att Sverige skulle ha lägre överdödlighet än ett sådant godtyckligt afrikanskt land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in