2022-01-08, 12:28
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag kan hoppa in och berätta vilka tecken jag ser. Rapporterade biverkningar för dessa vaccin är skyhögt högre än alla tidigare vaccin ihopslagna.

Japp vaccinet verkar vara skit.

Konstigt att det ser ut så här bara..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EaqL0A/nye-tall-saa-mye-stoerre-er-risikoen-for-uvaksinerte
Citera
2022-01-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilken procentnivå då?.
Som jag skrev en låg procentnivå.
Citera
2022-01-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Japp vaccinet verkar vara skit.

Konstigt att det ser ut så här bara..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EaqL0A/nye-tall-saa-mye-stoerre-er-risikoen-for-uvaksinerte
Haha! Du köper verkligen allt!
Citera
2022-01-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har spekulerats i hans ev hälsoproblem. Enligt hans familj hade han inga problem med hälsan innan han fick covid19 och avled..
Inga hälsoproblem? Han hade ju tidigareopererat båda höfterna och snörpt magsäcken..
Citera
2022-01-08, 12:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi når peaken om ca 2 veckor o sen dalar det.... Har du missat att Omikron har slagit världsrekord i smittsamhet? Alla kommer bli exponerade....

Men man får ju ingen immunitet. Ingen längre sådan. Jättemånga har ju blivit smittade av de tidigare varianterna, men de blir ändå smittade av Omikron. Det är nog egentligen att se som ytterligare ett virus.
Citera
2022-01-08, 12:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ja, men varför försöker de få dem(media, FHM etc) som inte vill eller haft covid att vaccinera sig, det som är märkligt. Håller annars med.

Troligen för att man vill folk väl och ge dem ett skydd mot allvarlig sjukdom.
Dessutom bör det minska trycket på sjukvården.

Annars verkar det enbart som de inte kan medge att vaccinets effekt mot Omicron är rätt så dåligt.
Att vaccinets effekt via att bilda antikroppar mot ett virus som skiljer sig så mot ursprungliga viruset borde de flesta förstå att effekten bör vara dåligt. Däremot fantastiskt att det ändå ger skydd mot allvarlig sjukdom.
Citera
2022-01-08, 12:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha! Du köper verkligen allt!

Hahahahaha.

Köper allt…

Du menar att siffrorna är fabricerade?
Vilka är de inblandade?
Alla utom du och dina kompisar i plattjordssällskapet?
Fy fan va patetiska ni är!

Ena sekunden hänvisar ni till siffror för rapporterade biverkningar som bevis för någon underlig hypotes, nästa sekund är siffror sammanställda från alla sjukhus i ett land rena hittepå och alla är med i en enorm konspiration..

Jävla hjärndöda idioter..
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ca 70000 pers om man räknar samman alla de 4 perioder som socialstyrelsens statistik är indelad i.

Och det ska ett högskatteland som Sverige svälja utan problem. Det är dessutom över två års tid.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Inga hälsoproblem? Han hade ju tidigareopererat båda höfterna och snörpt magsäcken..

Det är ju vad hans fru gått ut med. Vet ingenting om hans höfter. Ännu mindre om det skulle utgöra risk för allvarlig covid19.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Har du någonsin tidigare hört myndigheter uppmana folk att vara extra uppmärksamma och att man skall rapportera alla misstänkta biverkningar?

Det är inte ett skit konstigt att det kommer många rapporter.

Jag kan dock nämna för dig att inte en jävla käft i min umgängeskrets har haft några som helst problem efter 1,2 eller 3 sprutor.. Förutom de förväntade sakerna med lätt feber eller trötthet i något dygn.
Samma som med andra vacciner helt enkelt.

Ni är räddhågsna jävla syltryggar som är livrädda för ett vaccin som visat sig ge extremt bra effekt mot allvarlig sjukdom..

De anekdoter jag har hört är motsatsen - att vårdpersonal inte vill rapportera in biverkningar. Och i biverkningstråden här på Flashback så finns ett antal som inte känt till hur man rapporterar. Jag kan lägga till att jag inte heller visste om att man kan rapportera själv, om vården sviker.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inte ett tecken enligt mig. En rapporterad biverkning är inte samma sak som en konstaterad sådan. Vi diskuterade dessutom huruvida vaccinet är skadligt för kroppen på längre sikt. En biverkning som sådan är ofta övergående.

Det är ett tydligt tecken. Men du vill inte se det, och du får köra ditt race ända in i kaklet vad mig angår.

Jag ser fram emot seriösa långtidsstudier, inklusive de i linje med vad som gjordes i egen regi på ett universitet i UK, där man noterade hög överdödlighet bland vaccinerade, av alla skäl. En sådan, stor och seriös studie, kommer att visa om det finns okända biverkningar.

Det dröjde innan man hittade narkolepsi-biverkningen från svininfluensavaccinet, för övrigt.
Citera
2022-01-08, 12:34
Medlem
Citat:
Som jag skrev en låg procentnivå.

Du har med andra ord inte koll
Citera
2022-01-08, 12:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Inget nytt. Alsing dog av den tuffa respiratorvården och hans underliggande hälsoproblem. Hade han fått den behandling som nu ges så hade han med väldigt stor sannolikhet överlevt..

Unga dör i covid fortfarande. Häromdagen dog en prominent antivaxxer i 40-årsåldern i covid: https://www.youtube.com/watch?v=MMDtyCaONus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in