2022-01-08, 12:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilka tecken ser du på att vaccinet skulle vara skadligt för kroppen? Vilket av de tillgängliga vaccinen syftar du på? Har du en källa till ditt påstående vore det toppen=)

Jag kan hoppa in och berätta vilka tecken jag ser. Rapporterade biverkningar för dessa vaccin är skyhögt högre än alla tidigare vaccin ihopslagna.
Citera
2022-01-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen vet exakt statistik, tråkigt dock att folk tror de ska bli räddade av vaccinet och så är det ibland vaccinet de dör eller blir sjuka av..

Jo faktum är att det finns tillgänglig statistik på hur många som är sjuka och avlider i Covid 19. Tråkigt att det finns personer som du själv som aktivt försöker skapa rädsla för vaccinering.
Citera
2022-01-08, 12:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Inget nytt. Alsing dog av den tuffa respiratorvården och hans underliggande hälsoproblem. Hade han fått den behandling som nu ges så hade han med väldigt stor sannolikhet överlevt..

Skitsnack
Citera
2022-01-08, 12:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Inget nytt. Alsing dog av den tuffa respiratorvården och hans unddrliggande hälsoproblem. Hade han fått den behandling som nu ges så hade han med väldigt stor sannolikhet överlevt..

Har spekulerats i hans ev hälsoproblem. Enligt hans familj hade han inga problem med hälsan innan han fick covid19 och avled. Däremot tycker de att det är jobbigt att läsa om sådant på nätet. Upplevs som att man försöker ljuga och trivialisera hans död. Inte helt schyst.
Citera
2022-01-08, 12:23
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Eftersom London peakade för en vecka sen o Frankrike peakar nästa vecka så ser det ljust ut! Skåne, Stockholm, Göteborg lär peaka inom två veckor. Då vi ligger lite efter bara.

Sen ska vi njuta o fira pandemins slut.
"Pandemins slut" om två veckor? Det här kan vara första, och sista, gången som jag faktiskt håller med om OM BILDEN:s tankar.
Citera
2022-01-08, 12:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Ingen konspiration, bara politik och affärer. Makt och rikedom har styrt människor i urminnes tider. I detta fall hänvisar jag till trusted news initiative och Thomson Reuters faktagranskare som bestämmer vad som ska censureras. Det är inte mer mystiskt än så.

Jag har inte påstått att jag sitter på någon sanning utan enbart refererar till officiella danska siffror som visar att trippelvaccinerade smittas i högre grad än dubbelvaccinerade och ovaccinerade 40-69 år. Varför detta inte kablas ut i MSM var en annan fråga som man kan diskutera om man vill.

Ett tydligt exempel var ju censuren av hypotesen att viruset läckte från ett labb. Dock togs censuren bort när Biden började rota i virusets ursprung. Att privata intressen kan censurera information idag är en skrämmande utveckling.

Publicering av studier är också något som censurerats under pandemin. Svårt få studier publicerade som privata intressen ogillar.

Kritik mot denna censur attackeras ju bland annat med att det är " konspirationsteorier".
Citera
2022-01-08, 12:24
Medlem
Citat:
Största problemet är att du inte förstår flockimmunitet. Den är aldrig hundraprocentig men börjar fungera redan från en låg procentnivå..

Vilken procentnivå då? Jag förmodar att du killgissar igen..
Citera
2022-01-08, 12:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför skulle pandemin ta slut om två veckor? Immunitet varar i 10 veckor. Har inte nåtts någon flockimmunitet tidigare. Varför skulle den uppnås nu?

Vi når peaken om ca 2 veckor o sen dalar det.... Har du missat att Omikron har slagit världsrekord i smittsamhet? Alla kommer bli exponerade....
Citera
2022-01-08, 12:26
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag kan hoppa in och berätta vilka tecken jag ser. Rapporterade biverkningar för dessa vaccin är skyhögt högre än alla tidigare vaccin ihopslagna.

Har du någonsin tidigare hört myndigheter uppmana folk att vara extra uppmärksamma och att man skall rapportera alla misstänkta biverkningar?

Det är inte ett skit konstigt att det kommer många rapporter.

Jag kan dock nämna för dig att inte en jävla käft i min umgängeskrets har haft några som helst problem efter 1,2 eller 3 sprutor.. Förutom de förväntade sakerna med lätt feber eller trötthet i något dygn.
Samma som med andra vacciner helt enkelt.

Ni är räddhågsna jävla syltryggar som är livrädda för ett vaccin som visat sig ge extremt bra effekt mot allvarlig sjukdom..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Det är inte ett tecken enligt mig. En rapporterad biverkning är inte samma sak som en konstaterad sådan. Vi diskuterade dessutom huruvida vaccinet är skadligt för kroppen på längre sikt. En biverkning som sådan är ofta övergående.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Största problemet är att du inte förstår flockimmunitet. Den är aldrig hundraprocentig men börjar fungera redan från en låg procentnivå..
Problemet är att din intelligensnivå är diskutabel. Om hundra procent av människorna vore vaccinerade hade vi ju ändå problemet att Covid även finns bland andra djur än oss.
Citera
2022-01-08, 12:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
"Pandemins slut" om två veckor? Det här kan vara första, och sista, gången som jag faktiskt håller med om OM BILDEN:s tankar.

Peak om två veckor. Efter det är restriktioner meningslösa och vi kan återgå till pre pandemi läge. Dock kommer omikron givetvis fortsätta endemiskt o vi kommer få leva med viruset.

Så mer att vi går över i ett endemiskt läge än att viruset skulle försvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in