Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Vaccinpass är överspelat och tvång är inte ens lagligt.
De som vill vaccinera sig är väl redan gjort det.
De som gjorde det fick ett bra skydd mot allvarlig sjukdom och har man nyligen fått en dos 2 eller 3 så har man bra skydd mot delta som fortfarande finne en del av här i Sverige.
Och har man haft covid verkar det rätt så onödigt att vaccinera sig och tro det ska hjälpa mot Omicron.
Min slutledning.
Ja, men varför försöker de få dem(media, FHM etc) som inte vill eller haft covid att vaccinera sig, det som är märkligt. Håller annars med.
Citat:
Ursprungligen postat av
FramtidsAstronaut
Det är sjukt... Många tror på riktigt att vaccinet är det som räddar dem.. Utgår från mig själv här, känner en som behövt vård.. Hen var multisjuk och diabetiker, hjärtproblem, nån ganska allvarlig magsjukdom och en leverskada. Hen överlevde som tur var.
Ingen annan jag känner har blivit drabbad av allvarlig sjukdom, jag själv inräknat. Ett 50-tal personer ens innan vaccinet kom, blandad ålder upp till 93 år.
Jag blev ordentligt sjuk, som jag blir när jag blir förkyld ibland med hög feber. Men inget allvarligt, ärligt talat är det fan en skandal att medicinen de försöker tvinga på en är så dålig.
Precis samma här, vet ingen som drabbats hårt av covid överhuvudtaget. Vet en som fick en tråkig influensa som var lite mer långdragen men inte så människan behövde uppsöka vård, denna återhämtade sig helt.
Eftersom jag kan inte vaccinera mig utav. div anledningar så använder jag t.ex. Ashwagandha och CBD, två säkra och beprövade kostillskott till att boosta immunförsvaret och skydda mig mot covid. Finns även vetenskap som stödjer dess användning. Har gjort tråd om detta här:
(FB) Cannabidiol Inhibits SARS-CoV-2 Replication, CBD mot covid.
Så länge tycker jag att det hjälper, är min erfarenhet iallafall. Zink och vitamin d3 är också viktigt att äta kosttillskott utav, speciellt d3 nu när vi får mindre sol.