2022-01-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är det inte enklare att vaccinera sig?
Är väl skönt att få ett långvarigt skydd utan en massa boosters?
Citera
2022-01-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det bästa hade varit om man satt in åtgärder som gör nytta istället. Som att stänga kollektivtrafik och skolor, men det är man för feg för. Blir väl något om hur många som får sitta vid samma bord på en pizzeria istället. Så man kan visa på att man gjort något.

Herregud människa du har helt tappat det.

Bara för att du inte har något liv och kan sitta här 24/7 så behöver du inte önska alla detsamma.

Du behöver hjälp på riktigt, vara såhär besatt är inte normalt.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vården har redan kollapsat. Besök akuten på ett stockholmssjukhus vet jag och studera vad du ser.
Det beror på när du kommer. Kaus fredag och kördagkvällar fyllon och pundare och vakter/poliser.

Vid ny halka. Sist jag bröt tummen var det kö till röntgen. Har du otur kommer du samtidigt som en trafik olycka får du vänta.

I somras en tisdag 10.00 var min fot röntgad och gipsad på en timma. Tomt i väntrummet.
Citera
Medlem
Citat:
Symboliska restriktioner är jag gärna utan. Ska det införas ska det givetvis vara sådana som gör nytta.
Nästan rätt för en gång skull 😁. Men rätt svar skulle varit "gör mer nytta än skada"

Eftersom dina fantasier och förslag på restriktioner och åtgärder mestadels medför betydligt mer skada än nytta återstår ex typ ditt förlag om symboliska restriktioner mot pizzerian.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Italien går ut och informerar att alla över 50 år i princip kommer att ha obligatorisk vaccinering. Min fråga ärligt ställd är, för hur lång tid då, obligatorisk för alltid? för tre doser till? för fem år framåt? Obligatoriskt under pandemin, eller även efter den?

Mitt svar är att det är ohållbart med detta revaccinerande, vi kan inte stoppa smittan med bara nya tveksamma vaccin. Hur blir det när folk börjar bli sjuka och dö av bieffekter av för mycket vaccin?
Citera
2022-01-05, 23:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Ja om du ger mig en bra anledning, jag har inte hört någon bra anledning ännu. Och kom inte med att jag smittar mindre för den tror jag inte ett dugg på och att jag slipper svår sjukdom å död är uttjatat.

Ja du, det skyddar ju dig. Har du haft corona, hur gammal är du, hälsostatus?
Citera
2022-01-05, 23:09
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Herregud människa du har helt tappat det.

Bara för att du inte har något liv och kan sitta här 24/7 så behöver du inte önska alla detsamma.

Du behöver hjälp på riktigt, vara såhär besatt är inte normalt.

Sluta svara honom för fan, han trollar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I fallet virus är det inte det. Men om du tittar i ett mikroskop på en cell så skulle du nog kunna kalla det för en partikel. Jag kan inte på rak arm säga hur litet ett virus är men i jämförelse med en cell, 1000 ggr mindre kanske?

Alltså vet vi inte exakt hur ett virus är uppbyggt innan de kallas partikel?
Citera
Medlem
Citat:
Symboliska restriktioner är jag gärna utan. Ska det införas ska det givetvis vara sådana som gör nytta.

Men du är ju så förbannat enkelspårig i din syn på nytta. Du är helt fixerad vid en enda aspekt. Endast spridning av ett enda virus. Det enda hotet mot mänskligheten. Orsak och verkan, proportioner och perspektiv är liksom helt bortblåst. Vi kan ju riskminimera allting och skita i konsekvenserna. T.ex skulle det göra underverk för trafkskadade/döda om vi stängde trafiken. För att inte tala om hur avlastad vården skulle bli. Men blir det en netto-nytta för samhället? Och skulle vi trivas bättre med livet. Går ju att dra massor med sådana paraleller.

Det pågår helt uppenbart någon grad av psykos hos många just nu.
Citera
2022-01-05, 23:10
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
IMBILDEN är ett skenande troll, kan det vara amfetamin månne? Han är lite rolig dock, man kanske skulle husera bättre i clownforumet.
Tror mer på hysterisk mani. Men du kan ha rätt.
Citera
2022-01-05, 23:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det beror väl på hur sjuk man blir, vilket man aldrig helt kan förutsäga. Men lite kan man väl gissa utifrån hur man brukar reagera på andra luftvägsvirus. Sen kan man ju låta bli hänga på afterski och såna ställen så att man inte överväldigas av alltför stora mängder virus.

Jo det är helt omöjligt att säga hur det slår på den enskilda individen. Jag känner 26-åringar som börjar bli desperata då de fortfarande saknar lukt och smak efter mer än ett år, i övrigt var sjukdomen mild. Då jag är en gourmetkäft så vill jag helst ha dessa sinnena intakta. Börjar ju bli lite till åren och god mat uppskattar jag och vill gärna fortsätta njuta av det. Lär väl se ut som ett jävla skelett om allt smakar papp.
Citera
2022-01-05, 23:11
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det beror på när du kommer. Kaus fredag och kördagkvällar fyllon och pundare och vakter/poliser.

Vid ny halka. Sist jag bröt tummen var det kö till röntgen. Har du otur kommer du samtidigt som en trafik olycka får du vänta.

I somras en tisdag 10.00 var min fot röntgad och gipsad på en timma. Tomt i väntrummet.

Går du till akuten för en bruten tumme? Vekling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in