Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Frågan är snarare varför du skrev detta till mig. Du kanske kan ge en respons på det jag skrev istället?
Anser du att regeringen bör bestraffa människor som inte vill genomgå medicinsk behandling trots att de inte utsätter andra för samhällsfarlig smitta?
Likaledes belöna människor som lyder trots att dessa eventuellt utsätter andra för samhällsfarlig smitta?
Dessutom visar ingenting att fler människor vaccinerar sig. Snarare ökar passen polariseringen (och därmed minskar vaccinationsviljan).
Med andra ord;
Ska vi ha en vetenskaplig hållning genom pandemin, eller ska vi låta politiker som inte begriper ett skit använda pandemin i politiskt syfte?
Att hantera en pandemi handlar om många saker, vetenskap, samhällsekonomi, folkhälsa, beteendevetenskap o s v.
Det samhället gör med vaccinpass är att man håller igång branscher som hittills varit hårt ansatta med 10.000-tals förlorade jobb, samtidigt som man säkerställer att sjukvården inte kollapsar. Läser man inläggen här på FB så verkar det som om hela världen har rasat ihop för att man gör vissa begränsningar under viss tid.
Jag har inget problem med de som inte väljer att vaccinera sig Däremot är det rätt patetiskt att offerkoftor och gnällspikar sitter och pratar om diktatur och övergrepp....