2020-03-02, 00:14
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
confirmed cases
DEATH RATE
all cases
80+ years old
21.9%
14.8%
70-79 years old
8.0%
60-69 years old
3.6%
50-59 years old
1.3%
40-49 years old
0.4%
30-39 years old
0.2%
20-29 years old
0.2%
10-19 years old
0.2%
0-9 years old
no fatalities
Sett dessa. Personen jag citerade påstod att ingen under nio år har varit i risk att dö. Därav min fundering om personen läst något om att inget barn har varit i riskzonen eller är bara kass på att uttrycka sig och menar att ingen under nio år har avlidit.
Citera
2020-03-02, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
confirmed cases
DEATH RATE
all cases
80+ years old

21.9%

14.8%
70-79 years old

8.0%
60-69 years old

3.6%
50-59 years old

1.3%
40-49 years old

0.4%
30-39 years old

0.2%
20-29 years old

0.2%
10-19 years old

0.2%
0-9 years old

no fatalities

Edit: Uops, beklagar taskigt format/dålig radbrytning.

Har fått helt andra siffror.
Citera
2020-03-02, 00:15
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Hur vet du det? Eller menar du att inget barn under 9 år har avlidit?

Aa, exakt. Skrev lite klumpigt.
Citera
2020-03-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Om du inte vet så är det nu lagligt för myndigheten att gå till dig och installera mjukvara och trojaner på din telefon/dator I mina öron låter det lite som man kränker på din integritet... Ligger även förslag från moderaterna att införa tvångsvaccinering också .

Jag är medveten om den nya lagen gällande trojaner och jag gillar den inte. Nu är det väldigt off-topic dock så slutar här.
Citera
2020-03-02, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Om du inte vet så är det nu lagligt för myndigheten att gå till dig och installera mjukvara och trojaner på din telefon/dator I mina öron låter det lite som man kränker på din integritet... Ligger även förslag från moderaterna att införa tvångsvaccinering också .

Fel! Efter 1/4

Om vi hinner komma dit
Citera
2020-03-02, 00:19
Medlem
Theforeigners avatar
Angående ITALIEN och mutation:

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/28/coronavirus-may-have-been-in-italy-for-weeks-before-it-was-detected

...laboratory tests that isolated a strain of the virus from an Italian patient, which showed genetic differences compared with the original strain isolated in China and two Chinese tourists who became sick in Rome.
Citera
2020-03-02, 00:19
Medlem
messiasibids avatar
Det är ju en sak om man ska skicka sina barn till skolan men det är en annan om läraren kommer finnas där. Eller var jag lärare så skulle jag bli orolig när barn från högriskområden inte blir ombedda att stanna hemma utan går till skolan. Framför allt med den otydliga kommunikationen och ändring i sista stund. Sanslöst dåligt genomfört.

Endel privata företag avråder ju folk som varit i högriskområden att gå till sin arbetsplats.
Citera
2020-03-02, 00:20
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Jag hatar honom för att han inte gjort någonting för att hindra import av smitta.

Dessutom är jag inte snorkig utan bara uppriktig och rättfram.

Mannen måste bort för att han egenhändigt kommer dra ned Sverige i undergången, han experimenterar med egna ”geniala” metoder som han tror är sanna. Du måste ge det 24 dagar innan hans teorier om låg smittspridning. Den vanligaste uppfattningen är att Covid19 är ovanligt smittsamt.
Låg smittspridning i och till Sverige - och så kommer det med väldigt stor sannolikhet förbli.
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Anders Tegnell är avdelningschef på FHM, han är inte ens chef för FHM det är GD Johan Carlson. Så ge inte honom för stort ansvar för vad som beslutas. Han blir ev. ett bondeoffer för de tyngre pjäserna.
Ja, det är obehövligt och gagnlöst att måla Tegnell som fan på corona-väggen. Vi kommer få se att han haft rätt i det han informerat om.
Citat:
Ursprungligen postat av Fuerteumbria
Men enligt Anders Tegnell så smittar ju inte barn
Anders Tegnell är en man jag litar på i detta fall.
Citera
2020-03-02, 00:20
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Har fått helt andra siffror.

Då vill du kanske delge dem till oss andra?
Citera
2020-03-02, 00:21
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja, den är ”anti-Kina”. Vilket är helt i sin ordning. Något annat hade jag nog blivit upprörand över.
Tänkte mer att SVT ska vara neutrala. Att man vinklat den till Kinas nackdel upprör inte mig för Kina är ju ett skitland.

Citat:
Jag tror att skaparna av dokumentären har kontrollerat sina källor noga och jag förutsätter att de även kontrollerats i flera steg, bättre än vad Reddit kan kontrollera dem
Det tror jag säkert med. Jag blev bara förvånad eftersom det kom in flera inlägg som berättade att det KAN finnas tvivel kring filmernas äkthet och möter senare av samma film i ett dokumentär gjord av SVT. Jag håller egentligen med dig, offentliga sektorer har säkert kontroller för filmer som spelats in av allmänheten och är därför verifierade/äkta på något sätt.

Citat:
Då väljer jag B.
Det skulle jag också gjort.
Citera
2020-03-02, 00:21
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Det sägs att det finns 100 vårdplatser tillgängligt i Sverige. Sen kan du tänka själv vad som händer om det blir 140 som ska ha intensivvård och det kanske blir ännu fler.Dom närmaste veckorna blir en liten thriller för den som gillar spänning.
100 vårdplatser i Sverige räcker, inte minst då många med corona verkar skrivas ut rätt så snabbt.
Citera
2020-03-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madolche
Gjorde ett mega-dokument med 240+ regelbundet uppdaterade länkar relaterade till viruset:
https://docs.google.com/document/d/1e5UtqB5KLGzSkgH-aq5jk-QSuaMdRLdaZqGZIGkvsh4/edit?usp=sharing

För drygt en vecka sedan gjorde jag ett annat inlägg med samma länk, men har lagt till ~80 nya länkar sedan dess.

Ursäkta spammet.
Många vet det säkert redan, men man kanske inte tänker på det under den här kontexten. Så man kanske kan lägga till att förkylnings- och influensavirus och andra virus som normalt inte drabbar hjärtat kan göra det via fysisk ansträngning.

Källa:
https://www.healthxchange.sg/Pages/CatalogItem-Health-Sections.aspx?TermStoreId=150d80a0-5d76-4adb-8a10-0d293618625b&TermSetId=af57dbb9-fbb1-4981-9862-b3026b035d3b&TermId=15d82230-0746-4f82-81c8-c1c7028bd19e&UrlSuffix=viral-myocarditis-virus-heart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in