Citat:
Ursprungligen postat av
teamflashh
Jag såg nyss Dokument Utifrån: Coronaviruset.
Tycker inte ni att programmet är aggressivt och är Anti-Kina och försöker sprida rädsla i onödan?
Programmet visade några videofilmer som har spridits på nätet sen tidigare. Några av filmerna har jag för mig att dess trovärdighet har ifrågasatts på Reddit.
Till exempel filmen från ett sjukhus i Hubei eller Wuhan där någon i bakgrunden säger att det har legat döda patienter i korridoren hela dagen, dess äkthet ifrågasätts ej men att filmen kommer från just kring Coronautbrottet ifrågasattes på forumet Reddit.
Ja, den är ”anti-Kina”. Vilket är
helt i sin ordning. Något annat hade jag nog blivit upprörand över.
Det blir så per automatik när någon gör dumma saker. Då kommer den som gjort dumma saker att framstå som dum.
Lycka till att förklara hur Kina censurerade information om Corona utan att få dem att framstå som idioter liksom. Det går inte. Så ska du berätta sanningen så kommer du
per automatik att vara anti-Kina.
—-
Jag tror att skaparna av dokumentären har kontrollerat sina källor noga och jag förutsätter att de även kontrollerats i flera steg, bättre än vad Reddit kan kontrollera dem
Jag säger inte att jag är 100% säker. Men står det mellan:
A. En anonym Flashbackanvändare som hänvisar till okända inlägg från anonyma Redditanvändare med okända argument och till synes utan egna källor
B: En välproducerad internationell dokumentär med ansvarig utgivare som investerar med sin karriär som sänds i en statlig TV-kanal som innehåller belägg i form av film och vittnesmål.
Då väljer jag B.