2020-03-02, 00:03
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Helt efterblivet, Om nu 5G hade varit farligt så hade det ju varit strålningsskador som gjorde att folk blev sjuka, inte ett virus. Eller är din hjärna så långt borta från verkligheten att du tror att varenda läkare i hela världen ljuger och hittar på att det är ett virus?

Ska säga som den mest kränkta människan här inne sa till mig idag. Jag har rätt att få ha mina åsikter och du får ha dina åsikter, jag är inte så pass hjärndöd att jag heja på AIK iallafall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Helt efterblivet, Om nu 5G hade varit farligt så hade det ju varit strålningsskador som gjorde att folk blev sjuka, inte ett virus. Eller är din hjärna så långt borta från verkligheten att du tror att varenda läkare i hela världen ljuger och hittar på att det är ett virus?
Jag tror det är ett virus och inte 5G, men du har fel. 5G får de yttre elektronerna i syre molekylerna att snurra vilket gör det svårt för kroppens hemoglobin att ta upp syre, så det skulle mycket väl kunna vara 5G om det inte hade spridit sig utanför länder som inte har 5G.
5G har noll tester att det är säkert det bara rullars ut, det är något annat att diskutera men inte i denna tråd.
Senast redigerad av Langkille 2020-03-02 kl. 00:09.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Jag kan förstå oron, men det är sådana som du som bidrar till att skapa panik. Tycker du att alla ska stanna hemma, barn som vuxna? Vad jag läst blir inte barn mer drabbade än vuxna, snarare löper de mindre risk.

Barn 0-9 år har hittils haft 0% risk att dö.
Citera
2020-03-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Finsk pojke smittad
I Finland har ett barn – en pojke – som testat positivt för coronaviruset.

Pojken ska ha gått till skolan och deltagit i fotbollsträning. Genom aktiviteterna tros han ha varit i kontakt med 130 personer, rapporterar finska Yle.

Pojken är elev på Helsingfors universitets övningsskola i Vik, som har elever i årskurs ett till nio. Sedan han bekräftades vara smittad har fyra skolklasser, flera lärare och hans juniorfotbollslag satts i karantän.

– Det smittade barnet hade väldigt lindriga symptom då han var i skolan under onsdagen. Risken för att de som är i karantän insjuknar är inte stor, säger överläkare Asko Järvinen vid Helsingfors och nylands sjukvårdsdistrikt som förkortas HUS till Yle.

Finland har sammanlagt rapporterat sex coronafall.

https://www.expressen.se/nyheter/antalet-coronasmittade-i-varlden-narmar-sig-90-000/

Men enligt Anders Tegnell så smittar ju inte barn
Citera
Medlem
https://youtu.be/jlxmKsTvcLg

The people will survive
In their environment
The dirt, scarcity, and the emptiness of our south
The injustice of our greed
The practice we inherit
The dirt, scarcity and the emptiness of our south
There on the beach
I could see it in her eyes
I only had a Corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madolche
Gjorde ett mega-dokument med 240+ regelbundet uppdaterade länkar relaterade till viruset:
https://docs.google.com/document/d/1e5UtqB5KLGzSkgH-aq5jk-QSuaMdRLdaZqGZIGkvsh4/edit?usp=sharing

För drygt en vecka sedan gjorde jag ett annat inlägg med samma länk, men har lagt till ~80 nya länkar sedan dess.

Ursäkta spammet.

Hittat något om furin? Potentiell likhet mellan Sars-CoV-2, HIV och Ebola: https://www.todayonline.com/world/covid-19-far-more-likely-sars-bond-human-cells-due-hiv-mutation-scientists-say
Senast redigerad av CurbinDill 2020-03-02 kl. 00:08.
Citera
2020-03-02, 00:05
Medlem
Tycker kvällens Agenda i svt visar på många av problemen i landet. Mycket tal om att vi "har världens bästa styrsystem för vård", men det är egentligen mest ett sätt att samla in och presentera siffror av olika slag. Saknas sköterskor och vårdplatser så har systemen inget verkligt värde.

Även fokuset på uttalanden och juridik. Någon jurist hade tvingat folkhälsoinstitutet att ändra sitt uttalande och påpeka att skolans huvudmän avgör om elever skall hålla sig hemma. Patienter som motsätter sig vård skall övertygas med samtal och inga tvångsåtgärder. Lycka till med det i dagens Sverige.

Djävla käringar som mest vill skydda sina positioner och inte gör något åt att försöka göra något åt att lösa problemet eller förbereda sig för en allvarlig situation. Många av dem borde kunna ersättas av AI som läser in lite statistik och automatgenererar ett uttalande som låter optimistiskt.

Har sett en del tysk tv där de behandlar precis samma problem och där vågar de i alla fall säga att de inte vet allting och vågar ta saker på allvar.
Citera
2020-03-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Ska säga som den mest kränkta människan här inne sa till mig idag. Jag har rätt att få ha mina åsikter och du får ha dina åsikter, jag är inte så pass hjärndöd att jag heja på AIK iallafall

Tycker egentligen mest synd om dig, måste vara läskigt att leva i din värld när hela världen är emot dig. 5G, Nanobots, aliens, tjuvlyssning, korrupta stater. Kanske iofs är rätt spännande att leva så.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Extremt löjligt, så nojiga.

Nojiga deluxe
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Barn 0-9 år har hittils haft 0% risk att dö.
Hur vet du det? Eller menar du att inget barn under 9 år har avlidit?
Citera
2020-03-02, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madolche
Gjorde ett mega-dokument med 240+ regelbundet uppdaterade länkar relaterade till viruset:
https://docs.google.com/document/d/1e5UtqB5KLGzSkgH-aq5jk-QSuaMdRLdaZqGZIGkvsh4/edit?usp=sharing

För drygt en vecka sedan gjorde jag ett annat inlägg med samma länk, men har lagt till ~80 nya länkar sedan dess.

Ursäkta spammet.

Ser ljust ut så enligt det du samlat in kan man likaväl skjuta sig i huvudet
Citera
2020-03-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuerteumbria
Men enligt Anders Tegnell så smittar ju inte barn
Nej precis, man skulle slänga fram det här framför näsan på honom..se hur han vrider och vänder ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in